Change of training

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Change of training

Probeer jij weleens iets geks? Een andere manier voor trainen.. Als is het maar voor heel even? Zoja, post het dan even hier, met uiteindelijk het resultaat erbij.

Ikzelf heb op internet rondgelezen en kwam een artikel tegen waar werd vertelt dat een moderne manier van trainen kan zorgen voor een snellere gain.
    Met deze methode maak je reps van lage gewichten, waarbij je sets van 15 reps maakt, en niet meer dan 45 seconde rust houd tussen sets. Ook voer je je sets 30% sneller uit dan normaal, en doe je zeker 4 tot 5 oefeningen per spiergroep.

Ik ga dit alleen uittesten bij mijn rug en biceps. Als ik merk dat het goed bevalt zal ik het hier posten, en dan ga ik volledig op deze manier trainen.(iig de komende tijd).

Ik heb net even snel chin ups gedaan. Waarbij ik enorm breed vastpakte en ook snel een set van 15 reps maakte. Voelde me spieren direct, maar kon daarna echt niet nog een x. Komt waarschijnlijk omdat ik zo enorm breed pakte (breder kan niet, was ongeveer 2.5 x de breedte van mijn lichaam).

Als jij ook van dit soort dingen hebt of had, post het dan even, zo kunnen we elkaar dingen leren!

Grtz, David.
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Ik doe ook wel eens wat anders. Heb bijvoorbeeld een half jaar geleden een ander programma gedaan. 25-30% minder gewicht, 3 of 4 sets van 8 reps, en dan heeeel langzaam uitvoeren. dat voelde echt zwaaaar. Maar wel erg lekker. En resultaten ook goed. Maar ik denk dat af en toe je training radicaal veranderen sowieso goed is. Je lichaam went vrij snel, en verandering zorgt dat je lichaam continu moet aanpassen.
    Life is pain
    Pain is French bread

Comment

iedereen doet wel is wat raars maar van 1 x tussen door ga je niet gainen hoor

dan zou je het toch een week of 4 moeten proberen
      en dan kom je uit op het om de zoveel tijd je schema veranderen idee dus is heel noormaal
      Who's the Chef

Comment

Doe altijd wel dit soort dingen, altijd variatie, altijd anders trainen. Dropsets, giant sets, zeer korte rust, enz.

Wat ook een leuke is is met hack squat en leg extension zeer langzaam omhoog, vasthouden en langzaam omlaag. Je kan véél minder gewicht, maar het werkt erg goed.

Ook een leuke is om halve herhalingen te doen, afgewisseld met hele. Bijv. met leg curls een hele, dan van halverwege tot boven, naar beneden en weer een hele.

Tip: kijk alle fitshow afleveringen op bodybuilding.com met Milos Sarcev, worden zeer veel technieken uitgelegd.
        Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

die aflevering van de fitshow dat milos giant sets doet met flex lewis oa. die is gruwelijk voor afwisseling!

Comment

Oke, ik ga eens kijken. @ been, ik ga dit natuurlijk wel een aantal weken doen. snap wel dat 1 x niks doet. Maar had gewoon alvast even een begin gemaakt

Goed dat jullie posten wat je eerder gedaan hebt en wat werkte, dan kan je goed blijven afwisselen.

Grtz

Comment

ik ga met mijn benen ondersteboven aan een rokstok hangen thuis.. en dan situps omhoog heb speciale schoenen dat ik dan blijf hangen.. nadeel is als je tot het uiterste gaat moet je toch nog een keer omhoog om jezelf los te koppelen..

en als je het voor de 1e keer doet zorg dat er iemand bij je in de buurt is

Comment

doe ik zelf ook, maar dan me benen om een stang. Erg vermoeiend

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X