krav maga of kickboksen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

re. krav maga of kickboxen

he Genjuro...

om mee te beginnen.... t is leuk dat je reageert op een vraag van iemand maar begin dan eerst met de vraag goed lezen...hannez vroeg advies wat te doen kick boxen of krav maga....en niet welke andere vecht sport beter is..

en om te reageren op jouw kritiek op kravmaga...je schreef dat je grond gevechten moet vermijden....onzin....kravmaga is bedoelt om te zelf te beschermen in alle situaties dus ook op de grond.
    Je bent ook van mening dat er niet veel gespart word bij kravmaga..die mening is juist....en waarom....sparren is iets wat bij een martial art hoor en wat ik al in mijn advies aan hannez had verteld...kravmaga is geen martial art.

Ook jouw commentaar op dat de lessen die in nederland en belgie worden gegeven niet goed zouden zijn in bullshit...over belgie kan ik niet praten maar in nederland is t zeker goed..
    Zeker bij krav-maga nederland zijn de lessen van hoog niveau.
    De lessen worden gegeven door Branimir Tudjan en dat is de enige officiele krav maga pionier van uit israel in nederland.

Ik respecteer je mening maar krijg een beetje t idee dat je gebakken lucht verkoopt en dat je niet helemaal goed weet waar je over praat en dat je misschien 1 of 2 lessen krav maga hebt gevolgd en daar je mening op baseert.
    Niet helemaal correct zou ik zo denken..

groet guido
    Last edited by guido; 21-01-2007, 14:12.
    sigpic<<< mijn voorbeeld en bron van inspiratie<<<...ik...27 jaar....squat 4 x 160 kg

Comment

Originally posted by guido View Post
      he Genjuro...

om mee te beginnen.... t is leuk dat je reageert op een vraag van iemand maar begin dan eerst met de vraag goed lezen...hannez vroeg advies wat te doen kick boxen of krav maga....en niet welke andere vecht sport beter is..

Kickboksen is veel meer op het fysieke gedeelte gericht dan krav maga

en om te reageren op jouw kritiek op kravmaga...je schreef dat je grond gevechten moet vermijden....onzin....kravmaga is bedoelt om te zelf te beschermen in alle situaties dus ook op de grond.
      Nee, krav maga gaat ervan uit zo vlug mogelijk terug recht te staan, en proberen te vermijden niet naar de grond te gaan. Naar de grond gaat tegen meerdere tegenstanders is niet ok.

Een vechtsport als BJJ heeft als voorkeur om naar te grond te gaan, en het daar te beƫindigen door een hold of bar. In krav maga haal je niemand naar de grond, je beste zelfverdedigingsactie is dan weg, nm rennen.

Je bent ook van mening dat er niet veel gespart word bij kravmaga..die mening is juist....en waarom....sparren is iets wat bij een martial art hoor en wat ik al in mijn advies aan hannez had verteld...kravmaga is geen martial art.
      Dik verkeerd maatje, als je wat uit de hoogte gaat doen maak dan dat je je feiten juist hebt. De meeste martial arts sparren zelden tot nooit, het zijn vechtsporten die voornamelijk gericht op sparren. Krav maga is een militair vechtsysteem, vergelijkbaar met navy SEALtraining van US-leger en het systema dat aan de spetnatz en de KBG werd gegeven in Rusland.

Alle vechttechnieken zijn nutteloos als er niet mee gesparred word. Sparren is de vechttechnieken in een levende vorm gieten. Wat in het krav maga clubje waar was waar ik proeflessen gevolgd had, was dat je "optioneel" nog kon sparren kon volgen na enkele maanden training en op een extra dag. Ik heb na veel aandringen toch even mogen sparren met enkelen van de club. Geen enkele van die semi-contact mannetje kon iets uithalen tegen mij, hun technieken waren te statisch om iets te betekenen tegen iemand die veel sparred, enkel degenen die zelf sparren hadden gevolgd konden doen met hun technieken, en zelfs ontsnappen vanop de grond. Eye-gouge en nutcracker was natuurlijk uit de regels.

Ook jouw commentaar op dat de lessen die in nederland en belgie worden gegeven niet goed zouden zijn in bullshit...over belgie kan ik niet praten maar in nederland is t zeker goed..
      Zeker bij krav-maga nederland zijn de lessen van hoog niveau.
      De lessen worden gegeven door Branimir Tudjan en dat is de enige officiele krav maga pionier van uit israel in nederland.

Ik respecteer je mening maar krijg een beetje t idee dat je gebakken lucht verkoopt en dat je niet helemaal goed weet waar je over praat en dat je misschien 1 of 2 lessen krav maga hebt gevolgd en daar je mening op baseert.
      Niet helemaal correct zou ik zo denken..

groet guido
      Ik heb in totaal 3 lessen gevolgd, dan kwam ik tot de conclusie dat ze me niks meer konden bijleren. Qua tactiek bij een straatgevecht hebben ze zaken die kereltjes met een eenzijdige vechsport of martial arts goed kunnen wakkerschudden.

Maar als je in het echte leven al af en toe moet ingrijpen(in de security-sector), en je verstand gebruikt, weet je zo een zaken al.
      Last edited by Genjuro; 21-01-2007, 14:59.
      the one and only tabata overlord

Comment

beste genjuro...

Door jouw reactie te lezen kom ik tot de conclusie dat mijn indruk juist was en dat je inderdaad maar een paar lesjes hebt gevolgt.....als je een beetje je verstand gebruikt dan weet je dat je na 3 lesjes niks weet over de ins en outs van de sport...je hebt misscien een hoop gelezen over de sport maar dat zegt niets,als ik een boek lees over mma fighting wil dat nog niet zeggen dat ik als t boek uit is gelijk de beste mma vechter ben.
        Het is heel makkelijk om om je heen te gaan slaan en te zeggen dat ik uit de hoogte doe....dat is bull shit...( en ook maar weer een mening ).
        Ik wijs je er alleen op dat jij degene bent die ergens over praat waar je duidelijk geen verstand van hebt en dat is in dit geval krav maga.
        En jouw re. op de technieken die ze gebruiken ,dat die eenzijdige vechtsporters wakker schudden is ook onzin.
        T heeft niets met wakker schudden te maken,t gaat er om dat je leert je zelf op een effective manier te verdedigen...ik heb zelf een ruime martial art achter grond ( 8 jaar tea kwondo (Bruine band) ,4 jaar karate full contact , 2 jaar tai chi ) en ben van mening dat je nooit uit geleerd bent en dat ik zeker ondanks mijn ervaring nog heel veel kan leren van andere vecht sporten/kunsten.
        Ben zelf portier en heb veel te maken met geweld en agressie en kan zonder enige uitzondering zeggen dat de dingen die je leert bij krav maga heel erg goed van pas kunnen komen, dan niet je hagje redden ook tegen meerdere tegen standers te gelijk.
        Maar je moet wel altijd in je achter hoofd houden dat altijd een meerdere boven je hebt en dat je voor je eigen bestwil en gezondheid nooit iemand moet onder schatten,en ik krijg een beetje het idee dat jij dat niet door hebt en begrijpt.

veel succes
        groet guido

M.v.g guido
        Last edited by guido; 21-01-2007, 16:09.
        sigpic<<< mijn voorbeeld en bron van inspiratie<<<...ik...27 jaar....squat 4 x 160 kg

Comment

Originally posted by guido View Post
          beste genjuro...

Door jouw reactie te lezen kom ik tot de conclusie dat mijn indruk juist was en dat je inderdaad maar een paar lesjes hebt gevolgt.....als je een beetje je verstand gebruikt dan weet je dat je na 3 lesjes niks weet over de ins en outs van de sport...je hebt misscien een hoop gelezen over de sport maar dat zegt niets,als ik een boek lees over mma fighting wil dat nog niet zeggen dat ik als t boek uit is gelijk de beste mma vechter ben.
          Het is heel makkelijk om om je heen te gaan slaan en te zeggen dat ik uit de hoogte doe....dat is bull shit...( en ook maar weer een mening ).
          Ik wijs je er alleen op dat jij degene bent die ergens over praat waar je duidelijk geen verstand van hebt en dat is in dit geval krav maga.

M.v.g guido
          Beste guido

als je sparred tegen de besten van de gym en je wint vrijwel elke keer, mag je toch een mening hebben over de sport zelf. Vechtsporten zijn mijn passie, ik heb al van enorm veel vechtsporten/martial arts/vechtsystemen geproeft, van aikido tot kenpo, en met de besten in elk vechtsysteem gesparred indien zij daar zelf mee akkoord gingen, en dan weet je waar je op moet letten in een vechtsysteem. Volgend jaar doe ik een gooi naar de belgische titel freefight bij de zwaargewichten.

Krav Maga zou ik voor op straat bij de top-vechtsstijlen plaatsen als er gesparred wordt. Anders komt het niet bove de traditionele vechtstijlen uit, en zeker voor de prijs om het te doen is het dat niet waard.
          the one and only tabata overlord

Comment

Ej guido,

zelf ben ik ook wel bekend in de vechtsporten, en vind krav een goede sport.

alleen ik heb het idee, dat de intensiteit van de lessen minder hoog liggen bij krav. tenminste dat is mijn idee erover, heb een aantal lessen mee gedaan, dus als je deze topic moet beantwoorden is thai/kickboksen toch een betere optie?

Comment

re

zo heeft ieder zijn mening 'speler"
              en dat is precies waar hannez om vroeg

groet

Comment

Waarom ga je niet lekker op squash...erg intensief en leer je ook nog iemand met een racket voor zn kop slaan...(als je ff niet oplet )

Voor intensiever zou ik kiezen voor Kickboxing, maar Krav Maga lijkt me wat leuker. Wat Been ook zegt, veel doen al aan kickboxing en Krav is weer is wat anders....

Of ga lekker een half jaar in een klooster in Thailand zitten, en Muay Thai beoefenen...

Greetzzz J.

Comment

ik ben ook opzoek naar een gevechtssport.
                  Krav maga stond eerts op men lijstje. Maar helaas niet zoveel scholen hier in Belgiƫ en de reputatie is ook niet schitterend.

Ik woon wel vlak tegen de NL'se grens (+- 25 min van breda).
                  In breda en Oisterwijk zijn wel 2 krav maga scholen.
                  Misschien dat Guido kan bevestigen of deze scholen wel OK zijn.

Ik zoek vooral iets met veel klemmen, afweer tegen messen, gewoon snelle afweer, uitschakeling en wegwezen....

Na rondvraag zou Hapkido ook wel OK zijn.
                  Iemand die dit kan bevestigen ?

Grtz
                  Vod

Comment

Originally posted by Vodzo View Post
                    ik ben ook opzoek naar een gevechtssport.
                    Krav maga stond eerts op men lijstje. Maar helaas niet zoveel scholen hier in Belgiƫ en de reputatie is ook niet schitterend.

Ik woon wel vlak tegen de NL'se grens (+- 25 min van breda).
                    In breda en Oisterwijk zijn wel 2 krav maga scholen.
                    Misschien dat Guido kan bevestigen of deze scholen wel OK zijn.

Ik zoek vooral iets met veel klemmen, afweer tegen messen, gewoon snelle afweer, uitschakeling en wegwezen....

Na rondvraag zou Hapkido ook wel OK zijn.
                    Iemand die dit kan bevestigen ?

Grtz
                    Vod
                    Ik heb zelf een tijdje geleden een proefles gevolgd bij Victor in Breda en ga er binnenkort ook beginnen. Veel goede jongens lekker hoog tempo en goede uitleg.

Oisterwijk vond ik zelf tegen vallen is een erg klein groepje en niet zo`n top sfeer.

Ik zou voor Breda gaan als ik jou was.

Heb hiervoor 2 jaar Krav Maga gedaan in Tilburg maar heb er gedwongen mee moeten stoppen omdat de leraar ermee stopte en dan heb je weinig keus hahaha

Voor de dingen die jij noemt is Krav Maga uitermate geschikt. En daarnaast is het makkelijk aan te leren.
                    Alles blijft, Alles gaat, Alles blijft gaan

Comment

he vodzo...

ik kan je niet vertellen hoe de sport scholen in t zuiden des lands zijn,maar kan je wel vertellen dat hapkido ook een mooie sport is en jouw ook kan bieden wat je zoekt met betrekking tot uitschakelen.
                      Alleen hapkido is ook weer een martial art en kravmaga niet en daar om heeft kravmaga met veel minder regels te maken ,en is daarom een betere vechtsport om aan jouw verwachtingen kwa uitschakelen en wegwezen te voldoen.

groet guido

Comment

Doe jij Krav Maga bij Victor? Waar zit ie dan? Ik kom ook uit Breda en ben benieuwd. Groeten.

Originally posted by Dennis W View Post
                        Ik heb zelf een tijdje geleden een proefles gevolgd bij Victor in Breda en ga er binnenkort ook beginnen. Veel goede jongens lekker hoog tempo en goede uitleg.

Oisterwijk vond ik zelf tegen vallen is een erg klein groepje en niet zo`n top sfeer.

Ik zou voor Breda gaan als ik jou was.

Heb hiervoor 2 jaar Krav Maga gedaan in Tilburg maar heb er gedwongen mee moeten stoppen omdat de leraar ermee stopte en dan heb je weinig keus hahaha

Voor de dingen die jij noemt is Krav Maga uitermate geschikt. En daarnaast is het makkelijk aan te leren.
                        1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Jaap View Post
                          Doe jij Krav Maga bij Victor? Waar zit ie dan? Ik kom ook uit Breda en ben benieuwd. Groeten.

Heb in december een proefles gedaan maar zat toen met rugklachten dus kon toen niet beginnen. Ga eind februari beginnen ben nu net weer aan het trainen en conditie aan het opbouwen. Heb er wel zin in.

Dit is zijn website Krav Maga Zelfverdedigingslessen bij Sportschool VLC hier kun je alle info vinden.
                          Alles blijft, Alles gaat, Alles blijft gaan

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
                            Wat dacht je van:

-Shaolin
                            -Wing Chun
                            -Capoeira

Allemaal fantastische en mooie vechtkunsten. Zit daar niets voor je bij?

dat zijn mooie sporten maar dat capoeira dat lijkt mij idd ook wel wat weet je misschien ook of dit in het noorden wordt gegeven want ik heb geen zin om een half uur te reizen om te gaan sporten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X