Hallo,
Ik ben Remon , 23 jaar en woonachtig in Roosendaal. Ik ben sinds 2 weken weer aan het fitnessen en ik hoop hier de nodige informatie te vinden m.b.t. mijn trainschema en voeding. Mijn doel is om meer spierkracht/massa te krijgen en dus ook wat zwaarder te worden.
Mijn lichaamsgewicht op dit moment ligt om en nabij de 62 kg. Mijn lichaamlengte is ong. 1.78 m en mijn lichaamsvet is 7,1 %. Met deze statistieken heb ik berekend dat ik ong. 2700 Kcal p/dag nodig heb. Hierbij tel ik 500 Kcal bij op en dan kom ik op 3300 Kcal p/dag.
Ik probeer er goed op te letten want mijn lichaam zoal aan eiwitten, koolhydraten en vetten op een dag binnen krijgt.
Hieronder beschrijf ik in het kort wat ik op een dag allemaal eet/drink
08:00
* 1 boterham met pindakaas of appelstroop
* 220 ml Brinta
* Protine shake
* 3 creatine estyl ester capsules
10:00
* 2 boterhammen (meestal iets van kipfilet,castlerib of kaas)
* sneetje ontbijtkoek
12:00
* 2 boterhammen met tonijn ( driekwart blikje)
* 1 boterham met appelstroop,pindakaas of jam
* Banaan
* sneetje ontbijtkoek
15:00
* 1 botherman met een kwart blikje tonijn
* sneetje ontbijtkoek
17:00
* warme maaltijd (meestal nasi, bami, pannekoeken, aardappel met vlees en groente)
* 3 creatine capsules
* toetje
22:00
* 2 botherhammen
* Bak kwark
Is dit schema oke ? Of kan er nog het één en ander aangepast worden ?
Verder weet ik ook nog niet precies hoe ik het beste kan trainen. Ik was altijd gewend om 3 sets te doen en dan 12,10,8 herhalingen en dan steeds zwaarder pakken. Verder wisselde ik dit nooit af.
Nu hoorde ik vandaag een jongen die bij de fitness was zeggen dat ik het beste eerst 6 weken kracht kon trainen. Dus 3 sets van 8 herhalingen en dan op hetzelfde gewicht blijven.
Na die 6 weken 4 sets en dan 6,8,10,12 en dan zwaar beginnen en dan steeds lichter.
En na die 6 weken weer kracht dus 3 sets van 8 herhaling en daarna 12,10,8,6 en dan licht beginnen en zwaar eindigen.
Is dit een goede manier van trainen of zeggen jullie dat kan anders ? Graag wat tips hierover.
En als ik kracht train dan hoef ik toch geen creatine te gebruiken ?
Ik ben Remon , 23 jaar en woonachtig in Roosendaal. Ik ben sinds 2 weken weer aan het fitnessen en ik hoop hier de nodige informatie te vinden m.b.t. mijn trainschema en voeding. Mijn doel is om meer spierkracht/massa te krijgen en dus ook wat zwaarder te worden.
Mijn lichaamsgewicht op dit moment ligt om en nabij de 62 kg. Mijn lichaamlengte is ong. 1.78 m en mijn lichaamsvet is 7,1 %. Met deze statistieken heb ik berekend dat ik ong. 2700 Kcal p/dag nodig heb. Hierbij tel ik 500 Kcal bij op en dan kom ik op 3300 Kcal p/dag.
Ik probeer er goed op te letten want mijn lichaam zoal aan eiwitten, koolhydraten en vetten op een dag binnen krijgt.
Hieronder beschrijf ik in het kort wat ik op een dag allemaal eet/drink
08:00
* 1 boterham met pindakaas of appelstroop
* 220 ml Brinta
* Protine shake
* 3 creatine estyl ester capsules
10:00
* 2 boterhammen (meestal iets van kipfilet,castlerib of kaas)
* sneetje ontbijtkoek
12:00
* 2 boterhammen met tonijn ( driekwart blikje)
* 1 boterham met appelstroop,pindakaas of jam
* Banaan
* sneetje ontbijtkoek
15:00
* 1 botherman met een kwart blikje tonijn
* sneetje ontbijtkoek
17:00
* warme maaltijd (meestal nasi, bami, pannekoeken, aardappel met vlees en groente)
* 3 creatine capsules
* toetje
22:00
* 2 botherhammen
* Bak kwark
Is dit schema oke ? Of kan er nog het één en ander aangepast worden ?
Verder weet ik ook nog niet precies hoe ik het beste kan trainen. Ik was altijd gewend om 3 sets te doen en dan 12,10,8 herhalingen en dan steeds zwaarder pakken. Verder wisselde ik dit nooit af.
Nu hoorde ik vandaag een jongen die bij de fitness was zeggen dat ik het beste eerst 6 weken kracht kon trainen. Dus 3 sets van 8 herhalingen en dan op hetzelfde gewicht blijven.
Na die 6 weken 4 sets en dan 6,8,10,12 en dan zwaar beginnen en dan steeds lichter.
En na die 6 weken weer kracht dus 3 sets van 8 herhaling en daarna 12,10,8,6 en dan licht beginnen en zwaar eindigen.
Is dit een goede manier van trainen of zeggen jullie dat kan anders ? Graag wat tips hierover.
En als ik kracht train dan hoef ik toch geen creatine te gebruiken ?
Comment