Nieuw & beginner

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw & beginner

Hallo iedereen

Ik heb al een aantal topics gelezen maar nog nooit een reply gepost. Ik wou me dan ook even voorstellen om de eerste stap in dit forum te zetten. Ik ben zoals in het onderwerp staat hier nieuw, maar ook een beginner. Iedereen moet vanaf 0 beginnen dus is het voor mij niet anders.

Ik ben 2 maand geleden 18 jaar geworden, ik meet 1.78m, weeg 62,5kg en ik zou graag grotere spieren bekomen zoals iedereen hier waarschijnlijk.

Ik zal niet naar de fitness gaan omdat ik nu recent van zaterdag 2 dumbells en een bench press bar & bank gekocht heb. Die bench press kan tot 52 kilogram.

Ik heb vorig jaar wel eens een maandje naar de fitness gegaan, maar na een maandje was het alweer gedaan. Ik hoop het nu veel langer uit te houden, en omdat ik samen met mijn broer hier zal trainen geeft het me sowieso extra motivatie.

Mijn eerstre training bench press was met 28kg. Niet veel, maar zou ik meer moeten doen voor mijn eerste weken? of moet het zelfs nog minder?
    En de vraag zal al honderden keren gesteld zijn, maar wat eet ik het beste?

Is havermout pap goed voor grotere spieren?
    Kip eet ik geregeld..

Wat mag ik dan absoluut niet eten? Groetjes ! x
    Last edited by n1els; 11-08-2010, 02:59.

welkom, je zegt niet naar een gym te gaan omdat je van alles gekocht hebt.. dat is ok maar over een tijdje zal je hier geen vooruitgang mee bouwen, je kunt er wel al een hoop oefeningen mee dus ik zou het basis fullbodyschema uit de sticky's pakken.
    havermout is goed, je kunt ook nog ongezouten noten eten (een handje) en magere kwark voor het slapen.
    probeer weinig suiker en zout binnen te krijgen, en vis zitten ook een hoop eiwitten in, dus bak 's middags bijvoorbeeld een omelet met een blik tonijn,zalm,makreel.

Comment

Welkom!
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Welcome!

Hoeveel herhalingen doe je met die 28 kg?
        Blijf je onder de 20, kan je hiermee verder opbouwen.
        Kan je makkelijk meer dan 20 herhalingen doen, kan je best al wat gewicht toevoegen.
        Uiteindelijk zal je eens je deftig traint al snel gewichten hanteren waarmee je in de range van 6-8-10-12 reps doet.

Voor voeding lees je best de topics door.

Kip en havermoutpap vind je inderdaad in veel voedingsschema's terug maar het zijn slechts voedingsproducten.

Groeien betekent niet enkel 'juiste' producten eten maar ook ze op het juiste tijdstip eten en ze combineren met andere producten.

Comment

welkom
          On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Bedankt voor de snelle response en tips. Voorlopig doe ik 3x 10 met 28kg..
            en dan van die basisoefeningen die iedereen de eerste weken moest doen in de fitness.. je kent ze best wel

Comment

Best toch je hele lichaam trainen.
              Welkom.

Comment

Welkom
                Every athlete, coach and trainer should have his own philosophy of training based on where he’s going. - Dave Tate

Comment

welkom,
                  veel plezier op het form,

Comment

welkom

Comment

Welkom
                      Dumbells build a bigger chest
                      Barbells build a bigger ego

Comment

Update: Ik kan 32kg in herhalingen van 10 maar een MAX doen van 40 kg lukt me nog niet..Raar

Comment

terwijl ik 1x5 wel kan met 34 kg.. het zal dus daar tussenbengelen. Wou het even meegeven

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X