Halloa, even voorstellen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Halloa, even voorstellen!

Hallo dan,

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum..

Ik zou heel graag wat informatie willen hebben over 'cutten'. Ik ben hier dan ook net een nieuwe tropic over begonnen. Maar hieronder nog even een keer.

Ik ben tevreden over mijn lichaam, maar ik heb nu de tijd en wil eens goed gas geven en wil zo ver als ik kan aftrainen! Kan iemand mij (misschien uit eigen ervaring) op weg helpen. Mijn lengte is 179 met een gewicht van 83 kilo en een vetpercentage van 30 % (tenita weegschaal) Ik heb een dagelijkse energiebehoefte van 2400 ckal. per dag. Ik geef een aantal groepslessen en doe daarnaast 2 maal per week aan krachttraining. Ik train nu zo'n 4 tot 6 uur in de week.

Mijn vraag, kan je het beste een cut inzetten?

- door precies je dagelijkse behoefte te eten en vervolgens ol op de cardio te gaan? (500 tot 800 kcal 4 of 5 keer per week)? Wat doe je dan nog aan krachttraining? Eens per week full body om zo niet af te zwakken? Of iets anders?

- Of hebben jullie een andere goed werkende manier?

- Waar moet ik op letten met mijn voeding? Wat is de E/K/V verdeling in een cut? Er worden zoveel verschillende dingen geroepen..

- Ik ben niet het type dat shakes gaat nemen, dus ik zou het graag uit 'gewoon voedsel' halen. Wel wil ik op mijn eten letten en speciaal koken mocht dit nodig zijn.

- en hoe lang duurt een gemiddelde cut?

Ik hoor het graag

Welkom Miekje,

Je stelt al gelijk een heleboel vragen een kort antwoord is het niet maar hier staat het meeste in:
    LEES DIT EERST! - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums
    ik zou hier mee beginnen om de Algemene informatie over voeding en schema's te lezen en daarna zomersticky's.

over je training hoef je niet perse aan de cardio apparatuur is alleen een aanvulling maar ik denk dat je al genoeg beweegt en beter op je voeding kan letten en die tijd in de keuken gebruiken.

kracht training zou ik 2x per week fullbody schema afwerken wat ook in die link staat maar dan onder het topic: Algemene informatie over training + beginnersschema!

En wat voor groepslessen geef je als ik vragen mag?

suc6
    Calisthenics / Street workout

Comment

welkom.

Comment

Welkom!
        Mind is everything.

Comment

Ik geef een uurtje fat attack, dit een Hi impact les waarin ik alleen maar spring, huppel en ren.. Daarnaast geef ik nog een uur Body Power. Ik doe mee aan de boodcamp les, dit is ook zwaar conditineel. En daarnaast doe ik 2 x per week een ful body training (3 x 8 hh), ik wissel eens in de 7 a 8 weken af met trainingsvorm en intensiteit.

Ik eet op het moment 500 cal. onder mijn behoefte, maar ik val helemaal niets af.. ik sta stil. Vandaar dat ik het tijd voor actie vond.

Ik heb de stukken gelezen!

Comment

Ook nog goed om te weten, ik wil strakker worden, niet breder.. Ik kan namelijk geen spijkerbroek meer of leuke blouse meer aan.. Niet omdat ik zo vet ben, maar ik ben net een schaatster. Het vet dat er op zit moet er af!

Comment

Hoelang eet je al onder behoefte?
              Misschien een idee om dit een aantal dagen weer op behoefte te eten, ik heb zelf geen ervaring met afvallen maar hoor dit de jongens hier wel eens zeggen dat je weer een deload weekje ertussen moet hebben.

En laat maar eens je voedingschema zien dan kunnen we misschien daar iets over zeggen.

dat geval ken ik bij mijn stiefmoeder xD dat ze vaak niet meer een strakke broek/blouse past
              Calisthenics / Street workout

Comment

En dat is nou juist het ding, ik wil vet kwijt... droog worden, spieren in zicht. En ik ben bang dat als ik zo door train, ik nog breder en zwaarder ga worden. Ik moet dus wat anders gaan doen maar ik weet niet wat! Ik hoop op wat goede raad, ik wil alles wel doen.. Ik eet nu ongeveer 4 weken op deze manier.

Mijn voeding op het moment (een week):

Maandag:
                Ontbijt: Kwark/yoghurt + 2 cracker met 1x zoet en 1 x vleeswaren
                Tussendoor: koek soort + glas zuivel
                Lunch: 2 broodjes met zoet beleg en een cup a soup (zelf kiezen)
                Tussendoor: 1 stuk fruit of rauwkost
                Diner: aardappels, groente, vlees en rauwkost
                Avond: koeksoort en een cup a soup

Dinsdag:
                Ontbijt: 2 crackers met 1 gekookt ei + half bakje kwark + stuk fruit (mag er ook door)
                Tussendoor: koek soort
                Lunch: 2 volkoren boterhammen met 1 x zoet en 1 x hartig + + glas zuivel
                Tussendoor: stuk fruit of rauwkost + cup a soup
                Diner: Rijst, roerbakgroenten en vlees
                Avond: 3 handjes pepsels

Woensdag:

Ontbijt: Kwark/yoghurt + 2 cracker met 1x zoet en 1 x vleeswaren
                Tussendoor: koek soort + glas zuivel
                Lunch: 2 broodjes met zoet beleg en een cup a soup (zelf kiezen)
                Tussendoor: 1 stuk fruit of rauwkost
                Tussendoor: fruit
                Diner: aardappels, groente, vlees en rauwkost
                Avond: koeksoort en een cup a soup

Donderdag:
                Ontbijt: 3 crackers met 2 x hartig en 1 x zoet + fruit of rauwkost + glas zuivel
                Tussendoor: bakje yoghurt (mager mag wel met sweetner)
                Lunch: 1 x pistolet ham/kaas (1 plakje ham en 1 plakje kaas!) ofFilet américain
                Tussendoor: rauwkorst
                Tussendoor: zelf kiezen
                Diner: aardappels, groenten, vis en rauwkost
                Avond: 1 stuk fruit of rauwkost

Vrijdag:
                Ontbijt: Kwark/yoghurt + 1 cracker met 1 x eiwitrijk beleg
                Tussendoor: koeksoort
                Lunch: 4 crackers met 2 x hartig 2 x zoet en een cup a soup en 1 stuk fruit
                Tussendoor: 1 boterham met 1 keer zoet beleg
                Diner: aardappels, groente, vees en rauwkost
                Avond: 2 x wijn/bier met 3 toastjes met filet of 3 handjes met Pepsels

Zaterdag:

Ontbijt: 2 broodjes met 1 x zoet en 1 x hartig
                Tussendoor: 1 stuk fruit of rauwkost met cup a soup
                Tussendoor: magere kwark
                Lunch: 2 broodjes met eiwitrijk beleg
                Diner: wisselend
                Avond: 2 x wijn/bier met een zakje Snack a Jacks

Zondag:
                Ontbijt: 1 x pistolet ham/kaas (1 plakje ham en 1 plakje kaas!) ofFilet américain
                Tussendoor: 1 x fruit of rauwkost
                Lunch: 3 crackers met 2 x zoet en 1 x hartig
                Tussendoor: fruit
                Diner: Soep met 6 stukjes stokbrood en Zaziki of Paturain light en een rauwkost salade, of aard- appels, groent en vlees

1. 175 gram aardappels
                2. 150 gram vlees of vis
                3. 225 gram pasta (vlees en pasta tezamen genomen, dit vul ik aan met groentes)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X