Gearriveerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik heb jullie hulp toch nodig, heb geprobeerd het een en ander te zoeken, of ik zoek verkeerd of ik kan het niet vinden.

Wat ik aan jullie wil vragen.

Waar reken ik mijn onderhoud uit
    is het beginnerschema van general een aanrader

Alvast bedankt

Comment

Google is mijn vriend,

Dit zouden mijn behoeftes moeten zijn.

Lichaamsgewicht: 122 KG
      Lichaamsvet percentage: 36.3%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 2911 kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 171 Gram
      Dagelijkse behoefte vetten: 65 Gram
      Dagelijkse behoefte koolhydraten: 411 Gram

Klopt dit een beetje?

Dit is een uitgebreide versie ervan:

Lichaamsgewicht: 122
      KGLichaamsvet percentage: 36.3 %0.740*115-1.249*+0.528
      Vet-vrije massa(VVM): 77.7 KG122*0.64
      Basisbehoefte: 1865.4 Kcal77.7*24
      Sporttoeslag: 186.5 Kcal1865.4*0.1
      Werktoeslag: 559.6 Kcal1865.4*0.3
      Totale toeslag behoefte: 300 Kcal1865.4*300
      ------- +
      Totale dagelijkse energiebehoefte: 2911

KcalDagelijkse behoefte eiwitten: 171 Gram77.7*2.2)
      Dagelijkse behoefte vetten: 65 Gram(2911*0.2)/9
      Dagelijkse behoefte koolhydraten: 411 Gram

Deze informatie heb ik op www.voedingsbehoefte.nl opgezocht. Is dit een beetje te vertrouwen of moet ik deze niet zo nauw nemen.
      Last edited by Nars; 01-07-2011, 12:57.

Comment

Hier kan je je behoefte uitrekenen: Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding

Het schema van General1x is prima om mee te beginnen de eerste paar maanden als jij dat wil.
        Het is een vrij algemeen beginners schema gericht op vnl krachtontwikkeling en daarnaast wat ontwikkeling van de spieren.
        Zelf ben ik meer voorstander van gelijk een goede split te nemen, omdat je dan meer tijd hebt per spiergroep om te herstellen.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

wat je net neerzet kan je wel mee beginnen, maar is eigenlijk nog te weinig.
          Volgens mijn berekeningen heb je wel wat meer nodig.

De vetten en eiwitten mogen iig ook wat omhoog, dat zijn de voeding stoffen waar je niet snel vet van wordt en juist nodig hebt voor fitness, eiwitten voor spiergroei en herstel, vetten voor energie en testosteron aanmaak.
          1e Masters Superbody YBF 2011!
          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
            wat je net neerzet kan je wel mee beginnen, maar is eigenlijk nog te weinig.
            Volgens mijn berekeningen heb je wel wat meer nodig.
            Zou je a.u.b. voor mij neer kunnen zetten wat ik volgens jou berekeningen wel nodig zou hebben? Op de site die je aangaf kom ik niet uit.

Comment

Zo vandaag ben ik dan voor het eggie begonnen. Woensdag en gisteren ook voedingsschema geprobeerd, veranderd en heb nu een mooie schema.

ik krijg nu 3265 kcal binnen
              325 gram eiwitten
              222 koolhydraten
              120 gram vet

Schema vind ik nu mooi verdeeld en kan het met gemak eten, moet nog wel iets vinden voor de tonijn want 450 gram vind ik iets aan de hoge kant maar dat kan altijd nog veranderd worden.

Vandaag ga ik ook weer voor het eerst echte kt doen. Vroeger wel eens stoer gedaan in de sportschool maar me er nog nooit echt serieus mee beziggehouden.

Comment

Het gaat lekker al zeg ik het zelf. Wat ik nu wel verneem is ondanks ik geen sonja meer doe en dus 3x zoveel kcal binnenkrijg het idee heb dat ik wat dunner geworden ben. broek zit ineens losjes en zie me jukbeenderen in me gezicht steeds beter, of het licht aan mij of het gaat de goede kant op.

Ook heb ik nu honger gevoel op bepaalde momenten van de dag, terwijl ik dit bij crashdieet niet had. weird

Comment

Tja, je stofwisseling wordt aangezwengeld In het begin word je vrij snel veel strakker omdat je spieren na een training meer op spanning staan.
                  Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Man o man wordt met de dag gelukkiger.

In mijn auto heb ik leren stoelen met een wat grotere lende steun, daar paste ik vanochten bijna weer tussen, op mijn middel voel ik het nog iets maar wat is het weer lekker zitten in mijn auto. Wel heb ik een iets minder bericht. Ik denk dat ik volgende week nieuwe moet gaan kopen, aangezien jullie me aangespoord hebben zijn alle donaties welkom Grapje uiteraad.

Bam ! het geeft me wel weer een enorme boost om verder te gaan en nog beter me best te gaan doen. Ik loop nu elke ochten ruim half uur op nuchtere maag een rondje en dat bevalt me uitstekend. Heb veel meer energie de gehele dag.

Kleine minpuntjes zijn de enorme hoeveelheden tonijn en kip ik moet eten, hier wil ik binnenkort naar gaan kijken of ik dit kan halveren en opvangen met andere producten/shakes. Hier wat meer advies over is welkom.

Op na een strak lichaam !!!

Comment

Zo mijn eerste week zit erop ! Ben heel erg te spreken over wat ik in die 7 dagen al bereikt heb en sta nu al te popelen om vanmiddag weer naar de sportschool te gaan. Ik ben energieker, voel me beter en zie er beter uit (al zeg ik het zelf :P) Het vele kip en tonijn was even wennen maar ben het al redelijk gewend. Op rustdagen aardig wat spierpijn gehad maar dat was `s avonds meestal weer weg en anders de volgende ochten wel. Voel me echt super en weet dat ik dit nog heel lang vol kan gaan houden.
                      Ik wil de eerste 3 maanden 3 keer daags kt doen en daarna 4 keer daags kt. Heb er zo`n plezier van dat ik het wil gaan opbouwen naar 4 keer daags. ook na deze 3 maanden wil ik gaan beginnen met whey shake`s en een beetje meer naar mijn behoefte te gaan eten. in de 3 - 6 maanden wil ik ook op rustdagen cardio erbij gaan doen om toch zo ook een beetje aan mijn conditie te doen en wat weer wat extra vet kwijt te raken. Wat we daarna gaan doen zien we dan wel weer, want dan zijn we al weer een half jaar verder

Comment

Hoi man, fijn dat het goed gaat!
                        Omdat je nog niet zoveel ervaring hebt in de gym (lees ik ?) een paar tipjes. Begin de eerste tijd met betrekkelijk makkelijke en 'grote' oefeningen. Ik weet niet of je gebruik maakt van instructeurs, maar die mensen hebben vaak de neiging om met belachelijk vermoeiend moeilijke oefeningen te komen. Zorg er ook voor dat je in het begin links en rechts gelijk trekt en geen spiergroepen overontwikkeld want om dit later weer recht te breien is moeilijker dan om het meteen goed te doen! Blijf lekker in beweging met korte pauzes (doe evt verschillende oefeningen om en om) en ga over een paar maanden eens kijken waar je grenzen liggen. Lijkt me trouwens heerlijk om jou te zijn.. Boven de twee meter en een beetje vet als buffer om lekker sterk te worden. Geniet ervan!

Comment

Originally posted by sndrhzng View Post
                          Hoi man, fijn dat het goed gaat!
                          Omdat je nog niet zoveel ervaring hebt in de gym (lees ik ?) een paar tipjes. Begin de eerste tijd met betrekkelijk makkelijke en 'grote' oefeningen. Ik weet niet of je gebruik maakt van instructeurs, maar die mensen hebben vaak de neiging om met belachelijk vermoeiend moeilijke oefeningen te komen. Zorg er ook voor dat je in het begin links en rechts gelijk trekt en geen spiergroepen overontwikkeld want om dit later weer recht te breien is moeilijker dan om het meteen goed te doen! Blijf lekker in beweging met korte pauzes (doe evt verschillende oefeningen om en om) en ga over een paar maanden eens kijken waar je grenzen liggen. Lijkt me trouwens heerlijk om jou te zijn.. Boven de twee meter en een beetje vet als buffer om lekker sterk te worden. Geniet ervan!
                          Bedankt voor je reactie! Heb wel wat ervaring in de gym maar nog nooit echt serieus aan KT gedaan. Ik heb nu een 3 dagen split training van Marnop die me goed bevalt. Ik bouw de gewichten langzaam op. De eerste week heb ik heel ligt gedaan om de oefeningen onder de knie te krijgen. De meesten gaat prima en degene die ik niet helemaal goed doe krijg ik meestal advies van de buffels die daar dan aan het buffelen zijn.

Zo heerlijk is het nou ook weer niet Dat boven de 2 meter heeft een aantal voordelen maar zeker ook een aantal nadelen. En dat beetje vet, maak daar maar kilo`s vet van !

Comment

Sjonge jonge, ik zweet me kapot als ik aan het trainen ben, daar had ik eerder nooit last van, onder me oksels is het zelfs blauw !? Heeft dit een oorzaak?

Comment

Man o man, kan niet meer door me knietjes na de training van gister. ik ben denk ik volledig gewend aan mijn voedingsschema, alles gaat nu automatisch i.p.v. op een lijstje kijken. ook hoef ik minder op mijn blaadje te kijken welke oefening er gedaan moet worden. wel kijk ikvaak op youtube naar de oefeningen om het zo goed mogelijk te kunnen doen. We gaan er nog steeds volledig voor !!

-edit:

Kan het zijn dat je lichaamswarmte omhoog gaat? laatste paar dagen heb ik het zo warm namelijk en `s avonds begin ik beetje te ruiken naar zweet, nooit last van gehad.

Comment

Originally posted by Nars View Post
                                Man o man wordt met de dag gelukkiger.

In mijn auto heb ik leren stoelen met een wat grotere lende steun, daar paste ik vanochten bijna weer tussen, op mijn middel voel ik het nog iets maar wat is het weer lekker zitten in mijn auto. Wel heb ik een iets minder bericht. Ik denk dat ik volgende week nieuwe moet gaan kopen, aangezien jullie me aangespoord hebben zijn alle donaties welkom Grapje uiteraad.

Bam ! het geeft me wel weer een enorme boost om verder te gaan en nog beter me best te gaan doen. Ik loop nu elke ochten ruim half uur op nuchtere maag een rondje en dat bevalt me uitstekend. Heb veel meer energie de gehele dag.

Kleine minpuntjes zijn de enorme hoeveelheden tonijn en kip ik moet eten, hier wil ik binnenkort naar gaan kijken of ik dit kan halveren en opvangen met andere producten/shakes. Hier wat meer advies over is welkom.

Op na een strak lichaam !!!

Hey goed zo ga zo dor

Waar een wil is een weg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X