Gearriveerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gearriveerd

Hallo allemaal,

Ik ben Nars Broekhart, ben 23 jaar en woon in Capelle aan den IJssel.
    Ik heb mij aangemeld op het forum omdat mijn vetpercentage veel te hoog is, ik veel te zwaar ben en meer spiermassa wil gaan opbouwen.

Ik ben nu 4 weken aan het afvallen en ben nu gewend aan mijn nieuwe voedingspatroon. Ik wil vanaf maandag 04 juli 2011 weer naar de sportschool gaan om extra vet te verbranden en mijn spieren d.m.v. een beginnersschema te laten wennen aan de gewichten.

Mijn stats:

Height: 205 CM
    Weight: 122 KG

Zoals ik al zei behoorlijk aan de zware kant en ben inmiddels al 10 KG kwijt. Ik wil mijn voedingspatroon de eerste 8 weken eigenlijk niet veranderen omdat ik net gewend ben aan dit schema en het werken met gewichten eerst rustig wil opbouwen.
    Ik zal dit weekend een schema gaan proberen op te zetten en zal ook een topic openen voor tips & hints.

Tering ik zou jou niet tegen willen komen 's nacht Zo'n groot beest van 2,05m.

Maargoed dat terzijde.. ik denk dat een fullbody schema 3x in de week gecombineerd met cardio erg goed voor je zal doen. Weet niet hoe of je voedingssschema gebaseerd is op krachttraining anders moeten er toch wel degelijk wat eiwitjes anders ga je niet veel spieren kweken. Misschien een idee om even je voedingsschema te plaatsen? Succes! en ohjaa.. welkom op het forum

EDIT: Zeer goede prestatie die 10kg eraf, jij komt er wel
    Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Welkom en veel succes met je doelen!

Ik denk dat je op dit board meer dan genoeg informatie zult vinden die je kunnen helpen bij het bereiken van deze doelen!
      In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
      Squat 230 kilo
      Bankdrukken 137.5 kilo
      Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
        Weet niet hoe of je voedingssschema gebaseerd is op krachttraining anders moeten er toch wel degelijk wat eiwitjes anders ga je niet veel spieren kweken.
        Mijn voedingsschema is niet gebasseerd op krachttraining omdat ik de eerste 6-8 weken ook geen krachttraining wil gaan doen. Mijn voornaamste doel is momenteel weer op gewicht komen en enorm veel vetverbranden. Ik wil wel alvast 3 keer in de week met gewichten licht gaan trainen om de spieren een beetje aan te sterken. Na de 8 weken ben ik van plan mijn voedingschema om te gooien, een schema die wel is gebasseerd op krachttraining.

Comment

welkom en succes

Comment

Originally posted by Nars View Post
            Mijn voedingsschema is niet gebasseerd op krachttraining omdat ik de eerste 6-8 weken ook geen krachttraining wil gaan doen. Mijn voornaamste doel is momenteel weer op gewicht komen en enorm veel vetverbranden. Ik wil wel alvast 3 keer in de week met gewichten licht gaan trainen om de spieren een beetje aan te sterken. Na de 8 weken ben ik van plan mijn voedingschema om te gooien, een schema die wel is gebasseerd op krachttraining.
            Duidelijk. Let wel, hoe meer spiermassa je hebt hoe makkelijker het is om vet te verbranden.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Welkom Nars.

Ik wens je succes.
              Maar ik zou als ik jou was even je voeding ergens neerzetten, als je 10kilo kwijt bent in 4 weken....gaat wel erg hard. Ik denk dat je al wat spiermassa kwijt bent geraakt.

Als je straks met fitness gaat beginnen dan zal je absoluut goede voeding nodig hebben, dus ik zou niet doorgaan met streng dieten. Zodra je begint met fitness, normaal en minimaal op onderhoudsbehoefte eten. Liefst ietsjes er boven blijven.
              Wat je gewicht betreft, niet teveel naar kijken, je bent 2,04m lang, dan mag je best boven de 110kilo wegen als je aan fitness/krachttraining doet.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
                Welkom Nars.

Ik wens je succes.
                Maar ik zou als ik jou was even je voeding ergens neerzetten, als je 10kilo kwijt bent in 4 weken....gaat wel erg hard. Ik denk dat je al wat spiermassa kwijt bent geraakt.

Als je straks met fitness gaat beginnen dan zal je absoluut goede voeding nodig hebben, dus ik zou niet doorgaan met streng dieten. Zodra je begint met fitness, normaal en minimaal op onderhoudsbehoefte eten. Liefst ietsjes er boven blijven.
                Wat je gewicht betreft, niet teveel naar kijken, je bent 2,04m lang, dan mag je best boven de 110kilo wegen als je aan fitness/krachttraining doet.
                Precies, ja. Ter vergelijking, Sem Schilt is 2.12m en weegt iets boven de 130 kg. Droog is hij niet, maar ook niet dik.

I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                - Dave Tate

Comment

Ik denk dat ik deze schema gedurende de 6-8 weken ga volhouden en week na week te evalueren hoe de situatie op dat moment is. Ik maak me in eerste instantie niet heel erg druk over het wel of niet opbouwen van spiermassa en wil graag rustig beginnen en de workouts onder de knie te hebben voordat ik me blesseer of anderen verwond door onkunde. Ik bouw het rustig aan op en ik verwacht ook niet na 3 maanden veel spiermassa te hebben gekweekt en een gezond vetpercentage heb.

Wel heel erg bedankt voor de tips en doe er ook wel wat mee.

Trainingsschema die ik wil gaan volgen.

Dag 1:

Cardio training op 60% van maximale hartslag

Dag 2:

Lichte vorm van fullbody training

Dag 3:

Cardio training op 65% van maximale hartslag

Dag 4:

Lichte vorm van fullbody training

Dag 5:

Cardio training op 70% van maximale hartslag

Dag 6:

gemiddelde vorm van fullbody training

Dag 7:

Rust

Na 4 weken wil ik deze schema gaan verhogen naar:

Dag 1:

Cardio training op 75% van maximale hartslag

Dag 2:

Gemiddelde vorm van fullbody training

Dag 3:

Cardio training op 80% van maximale hartslag

Dag 4:

Gemiddelde vorm van fullbody training

Dag 5:

Cardio training op 85% van maximale hartslag

Dag 6:

Intensiefe vorm van fullbody training

Dag 7:

Rust

Ook hierop zijn alle Tips & hints van harte welkom uiteraad !!

Mijn voedingschema

06:30

Volkoren boterham, plak ontbijtkoek en glas jus d`orange

09:00

2 stuks fruit

11:45

2 volkoren boterhammen met kaas en ham, glas halfvolle melk en 1 stuk fruit

14:00

sultana/mueslireep

18:00

In de meeste gevallen aardappelen, groente en vlees/vis

Comment

probeer het ff in een excel bestandje te zetten dan weet je hoeveel kcal je binnen krijgt

aanvankelijk daarvan zou ik zowiso savonds magere kwark nemen om snacht je spieren te voorzien van de benodigde langzame eiwitten.

heb even ene oude van mezelf bijgevoegd zodat je kan zien hoe het werkt.
                    Attached Files

Comment

wow, ik kan je al zeggen ook al ken ik er niet veel van dat je te weinig eet. Doe die repen weg en stuk fruit zou ik persoonlijk ook weg doen, het is idd "gezond" maar zitten suikers in. Vervang die repen door kwark, maar ik denk echt dat je voor je lengte een stuk meer mag eten ook al wil je afvallen. Je lichaam slaagt nu gewoon alles op omdat het te weinig krijgt.

Gewooon je onderhoud uitrekenen, dat eten of zelfs lichtjes erboven zoals marnop zei en met KT of cardio het verschil maken. Je voelt je ook stukken beter als je het zo doet, dan dat je te weinig eet en dan nog eens cardio of KT moet gaan doen.
                      Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Ik vind je voeding, eerlijk gezegd, best wel vol "foute" dingen.
                        Ook eet je absoluut te weinig.
                        Ontbijtkoek, sultana/muslireep, kaas en ham.......dat kan echt allemaal beter.
                        Ook al wil je nu niet gelijk veel aan kt gaan doen (en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom niet, want dan zul je sneller resultaat in vet verbranden zien dan met de cardio die je nu doet), dan nog is je voeding te laag in eiwit en teveel liflafjes.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Nars,
                          je eet zoals waar ik al bang voor was, te weinig, al gauw een calorietje of 2000 te weinig..
                          Daarom ben je zo snel 10kilo kwijtgeraakt, maar daarvan is zeker een groot deel spiermassa.
                          1 deel vocht, 1 deel vet en 1 deel spiermassa, zeg maar.
                          En dat was niet je doel, je doel is vet kwijt raken.

Ik zal wel even kijken voor wat je ongeveer kan gaan eten.

Fruit mag er van mij wel in blijven, dat is prima, kan je ook goed vet mee kwijtraken.
                          Maar ipv bijvoorbeeld de ontbijtkoek eet je liever 3 gekookte eieren met je volkoren brood.
                          Tussendoor mag je ook een broodje nemen naast je fruit. Dan neem je brood met kip of kalkoenfilet.
                          Om 11.45 uur wat meer eten, maar liefst een warme hap(of koud) rijst met kip of vis.
                          1500uur iets als een stuk kipfilet oid of een blikje tonijn of makreel in olie.
                          1800uur weer iets eten van rijst en vis/kip en groente.

En na de training nog wat eten.

Maar dus iig meer dat je nu eet, dat is, zeker in combinatie met training veel effectiever om vet kwijt te raken en spiermassa te behouden.

Comment

Bedankt voor jullie reacties !

Blijkbaar is mijn voedingspatroon niet voldoende en niet goed, dit neem ik van jullie aan en zou dan graag mijn voedingsschema willen gaan veranderen. Ik zal eerst eens hier op het forum gaan zoeken voordat ik jullie ga lastig vallen met vragen wat moet en mag ik eten en hoeveel. Dat ga ik eerst zelf eens uitzoeken en mocht ik er niet uitkomen dan kan ik altijd nog vragen.

In iedergeval bedankt dat jullie mij hier op wijzen

Comment

Graag gedaan kerel, succes gewenst.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X