Hoi allemaal.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hoi allemaal.

Sinds begin mei ben ik mede door een wake up call van de arts begonnen met fitnessen. Ik heb een ernstige vorm van slaapapneu en ik was/ben veel te zwaar. Begin mei woog ik 111kg met een vetpercentage van 32%. Vandaag weer gewogen en mij vetpercentage laten meten en ik heb resultaat. Ik weeg nu 109kg met een vetpercentage van 26.2%! Niet indrukwekkend voor de meeste leden maar ik werk er hard voor en ik merk dat ik sterker wordt. Ik wist niet dat het zo snel kon gaan. Ik train 5x in de week waar steeds per dag een andere groep spieren wordt getraind (borst, rug, benen). Op doe ik voor en na kt ook 35min. fietsen/crosstrainer. Voorts hou ik mij aan dieet van de sportschool dus o.a. 2x daags whey shake zero carb en voldoende goede eiwitten. Mijn doel is gespierder te worden en mijn vetpercentage omlaag te brengen. Volgens mijn instructeur moet een vetpercentage van 22% over 5 weken zeker mogelijk zijn. Dus dat is mijn volgende stap.
    Het enige waar ik nu tegen aanloop is om de goede balans te vinden in het aantal reps. Eerst deed ik sets van 3x15 maar ik wil gespierder worder dus probeer ik nu bijv. 4x12 dan 4x8 en dan 4x6 waar ik steeds het gewicht verzwaar tot ik niet meer kan. Uiteraard is mijn instructeur op hoogte.
    Spierpijn krijg ik niet snel maar wel ik voel mijn borstspieren wel trillen en mijn rug voelt vaak een beetje verdooft/tintelend aan. Ik weet niet of dit goeie signalen zijn.
    Ik zou het wel leuk vinden of jullie nog tips hebben, vooral over de opbouw van de sets.

Lengte 187cm
    Gewicht 109kg
    Vetpercentage 26.2%
    Leeftijd 43jaar
    Train sinds begin mei

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X