Nieuw hier en nieuw bij trainen!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw hier en nieuw bij trainen!

Hallo

Ik ben Robin. Ik ben 16 jaar op het moment en ik wil beginnen met m'n spieren te trainen. Ik heb laatst wat gewichten van m'n vader gekregen maar heb er nooit echt naar gekeken. Ik ben de laatste tijd veel bezig met sloopwerk bij mijn opa en ik merk toch wel dat ik wat sterker wil zijn zodat alles wat soepeler gaat. Ik heb nog nooit echt getraind dus ik wil met een goeie start beginnen!
    Ik hoop op dit forum veel info te vinden en tips te krijgen!

Mvg,

Robin!

Hoi Robin welkom

Comment

Welkom Robin, goed dat je je aangemeld hebt.

De 3 belangrijkste factoren bij het bouwen van een mooi lijf zijn voeding, training en rust. Over voeding en training hebben we hier veel informatie, die informatie is kort samengevat in de zogeheten sticky-onderwerpen. Nu alvast goed inlezen scheelt straks een hele hoop verspilde moeite en tijd, gebruik dus je vrije momenten om meer kennis op te doen.

Omdat je een beginner bent raad ik je aan om ons beginners-fullbodyschema te gaan doen. Je wilt je hele lichaam trainen zodat je geen onbalans krijgt. Dit kun je het beste bij een sportschool doen zodat de instructeurs je goed kunnen begeleiden bij het aanleren van de juiste technieken. Daar draait het nu om, de zware gewichten komen straks wel

Dan volgt natuurlijk nog het onderwerp voeding. Vaak komen mensen hier met de klacht dat ze al lang trainen maar geen resultaten zien, dit ligt in vrijwel 100% van de gevallen aan een voeding die niet toereikend is. Gezond eten is natuurlijk belangrijk, maar je moet ook weten hoe veel je van alles binnen moet krijgen voor optimale groei. Daarna maak je een voedingsschema zodat je lichaam geleidelijk de voedingsstoffen krijgt. We hebben daar gelukkig een handige Excelsheet voor

De eerste stap is het bepalen van je doelen en het bepalen van je vetpercentage. Je kunt je vetpercentage laten meten of zelf inschatten via deze site: Body Fat Calculator 6 formulas to calculate body fat percentage
      Als je je vetpercentage weet dan kun je op basis van je activiteitenpatroon je calorieverbruik gaan bepalen met de onderste formule op deze site: Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding
      Als je dat eenmaal weet kun je in de voedingssticky's lezen hoe je je voedingsschema invult en welke producten geschikt zijn voor een krachtsportvoeding. Stel dus eens een voedingsschema op en plaats het hier, dan kunnen wij je helpen met de laatste details.

Ik weet het, het is in het begin allemaal een puzzelwerkje, maar zo ga je meteen goed van start. Het zou natuurlijk jammer zijn als je heel gemotiveerd begint en dan geen resultaat hebt. Heel veel plezier met trainen straks en als je vragen hebt mag je die altijd stellen.
      Last edited by Ellie; 07-07-2011, 15:42.
      Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Welkom.
        keep the focus going!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
        X