Hey everybody!
Ik zal even toelichten wie ik ben en wat ik wil bereiken.
Who the hell is kelso?:
- 21 jaar
- 198cm
- 91kg
- vet % ...
- Voormalig basketballer
- Addicted to sports!
What i want to achieve?:
Een gespierde god worden! De gouden lokken heb ik al.. Nee even serieus.
Ik heb voorheen altijd andere takken van sport beoefend oa judo, voetbal en basketball op niveau en daarnaast op een laag pitje getraind in de sportschool.
Omdat ik ben gestopt met basketball ben ik vastberaden om te gaan groeien in de sportschool (zie mijn huidige fysiek onderaan). Ik snap dat dit niet alleen met training te maken heeft maar ook met voeding. Ik denk dat ik wel het een en ander weet maar kan altijd hulp gebruiken. Dus als mijn facts niet kloppen onderbouw je commentaar met hoe het wel zou moeten.
Facts waar ik van op de hoogte ben:
- Je spieren hebben eiwitten nodig om te groeien naast krachttraining. 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag.
- Eet 6x op een dag volgends voedinschema
- Train 2 a 3 spiergroepen op een dag.
- Train naast je upperbody ook goed je benen voor beste resultaat.
- Train 50-60min per dag intensief.
- Het best trainen in de ochtend.
- Cardio is een must maar niet TE lang.
Een aantal facts waarvan ik denk dat deze kloppen. Zo niet? dan graag commentaar waar ik iets mee kan. Ook belangrijke punten die ik mis zijn welkom!
Trainingsschema:
Ik ben van plan om 4x in de week te trainen en als het mogelijk is 5x. Aangezien ik smalle armen heb dacht ik 2 x in de week de triceps te pakken aangezien dit de grootste spier in je bovenarm is. Voorbeelden van een 4day split schema zijn welkom!
- Ma: Borst, Biceps, Buik
- Di: Rug, Triceps
- Wo: Rust
- Do: Benen, Buik
- Vr: Schouders, Triceps
- Za: Rust
- Zo: Rust
Voeding:
Ik ben geen held in het maken van voedingschema's. Ik heb hieronder een opzetje gemaakt hoe ik dacht te gaan eten. Als dit niet voldoende is of er belangrijke voedingsstoffen ontbreken. Laat het me alstublieft weten.
1. Brinta, whey shake (geïsoleerd), vitaminepil C
2. Banaan, 1 boterham pindakaas/kipfilet/tonijn
3. 4 boterhammen pindakaas/kipfilet/tonijn
4. 2 boterhammen pindakaas/kipfilet/tonijn whey shake (geïsoleerd)
5. Wat de pot schaft. Vaak rijst/pasta/keepfilet
6. Magere kwark met appel+kaneel.
Fysiek augustus 2011:
Ik denk dat mijn vet% rond de +-17% ligt. Vooral vet bij benen, dijen en billen.. Hier wil ik graag van af! maar wil ook massa kweken. Mijn vraag aan jullie: cutten of bulken?
Ik ben benieuwd of jullie mij een eind op weg kunnen helpen!
Greets!
Kelso
Ik zal even toelichten wie ik ben en wat ik wil bereiken.
Who the hell is kelso?:
- 21 jaar
- 198cm
- 91kg
- vet % ...
- Voormalig basketballer
- Addicted to sports!
What i want to achieve?:
Een gespierde god worden! De gouden lokken heb ik al.. Nee even serieus.
Ik heb voorheen altijd andere takken van sport beoefend oa judo, voetbal en basketball op niveau en daarnaast op een laag pitje getraind in de sportschool.
Omdat ik ben gestopt met basketball ben ik vastberaden om te gaan groeien in de sportschool (zie mijn huidige fysiek onderaan). Ik snap dat dit niet alleen met training te maken heeft maar ook met voeding. Ik denk dat ik wel het een en ander weet maar kan altijd hulp gebruiken. Dus als mijn facts niet kloppen onderbouw je commentaar met hoe het wel zou moeten.
Facts waar ik van op de hoogte ben:
- Je spieren hebben eiwitten nodig om te groeien naast krachttraining. 2gram eiwit per kilo lichaamsgewicht per dag.
- Eet 6x op een dag volgends voedinschema
- Train 2 a 3 spiergroepen op een dag.
- Train naast je upperbody ook goed je benen voor beste resultaat.
- Train 50-60min per dag intensief.
- Het best trainen in de ochtend.
- Cardio is een must maar niet TE lang.
Een aantal facts waarvan ik denk dat deze kloppen. Zo niet? dan graag commentaar waar ik iets mee kan. Ook belangrijke punten die ik mis zijn welkom!
Trainingsschema:
Ik ben van plan om 4x in de week te trainen en als het mogelijk is 5x. Aangezien ik smalle armen heb dacht ik 2 x in de week de triceps te pakken aangezien dit de grootste spier in je bovenarm is. Voorbeelden van een 4day split schema zijn welkom!
- Ma: Borst, Biceps, Buik
- Di: Rug, Triceps
- Wo: Rust
- Do: Benen, Buik
- Vr: Schouders, Triceps
- Za: Rust
- Zo: Rust
Voeding:
Ik ben geen held in het maken van voedingschema's. Ik heb hieronder een opzetje gemaakt hoe ik dacht te gaan eten. Als dit niet voldoende is of er belangrijke voedingsstoffen ontbreken. Laat het me alstublieft weten.
1. Brinta, whey shake (geïsoleerd), vitaminepil C
2. Banaan, 1 boterham pindakaas/kipfilet/tonijn
3. 4 boterhammen pindakaas/kipfilet/tonijn
4. 2 boterhammen pindakaas/kipfilet/tonijn whey shake (geïsoleerd)
5. Wat de pot schaft. Vaak rijst/pasta/keepfilet
6. Magere kwark met appel+kaneel.
Fysiek augustus 2011:
Ik denk dat mijn vet% rond de +-17% ligt. Vooral vet bij benen, dijen en billen.. Hier wil ik graag van af! maar wil ook massa kweken. Mijn vraag aan jullie: cutten of bulken?
Ik ben benieuwd of jullie mij een eind op weg kunnen helpen!
Greets!
Kelso
Comment