De Leidsche student die sterk wilde worden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• De Leidsche student die sterk wilde worden

Gegroet allen,

Ik ben een student van 21 uit het mooie Leiden die onlangs dit handige forum heeft ontdekt. Omdat ik zie dat veel van de voorsteltopics ook gebruikt worden om enig advies te verkrijgen dacht ik: ik maak er ook één!

Kort iets over mijzelf: 21 jaar oud dus, 189cm en zo'n 72kg. Op mijn 18e ben ik voor het eerst een sportschool ingestapt en heb sindsdien 3 jaar wat aangekloot. Geen advies gevraagd, geen training gekregen, geen verandering in voeding (leefde regelmatig langere tijden op kant-en-klaarmaaltijden, cola en afbakpizza's). En vaak zelfs een half jaar er compleet niets aan gedaan. Van nature ben ik een dun persoon en je raad het al; dat ben ik nu nog steeds. Ik had altijd de gedachte in mijn hoofd dat als ik 1 á 3 keer per week wat met dumbbels liep te zwaaien, ik vanzelf wel gespierder zou worden. Uiteraard valt dit ernstig tegen Nu ik sinds een jaar ongeveer af en toe een whey proteine shake er in kieper is er wel iets veranderd, maar niet veel.

Nu is het dus tijd voor het echte werk: nu ga ik het serieus aanpakken. Wat ik nodig heb is een simpel en effectief programma dat ik 3 keer in de week kan doen. Daarnaast een duidelijk voedingsschema. Ik denk nu dat ik dit heb gevonden in de vorm van Starting Strenght van Rippetoe. In de Vitamins & More heb ik een voedingsschema gehaald en wil dat combineren met het voedingsschema zoals ik het aantrof in Bronxo's topic: (klik hier). (als deze verwijzing niet oké is haal ik 'm wel weg, ik vond zijn topic toevallig via google, zo ben ik hier terecht gekomen. zijn schema leek mij wel oké vandaar dat ik er naar verwijs.)

Nu heb ik nog wat dingen die ik mij afvraag en wel het volgende: