Hooi Allemaal =]

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hooi Allemaal =]

Hooihooi!

Ik heb me gister geregistreerd, maar ik heb eerst een tijdje doorgebracht met het doorlezen van de stickies, het lijkt me beter om maar even niet stom over te komen?
    (Ik kan absoluut niet garanderen dat ik niet stom ga overkomen, reken er maar op dat ik veel fouten zal maken, en af en toe mijn begrippen niet helemaal op orde heb.)

Ik ben Tom, 15 jaar oud en ik woon in Rotterdam.
    Mijn hobbies zijn sporten (ik speel zelf Hockey), chillen met vrienden en hoewel ik er niet trots op ben zit ik ook veel op de computer.

Ik ben 1,83m groot/hoog, en ik weeg 71kg.
    Ik heb echt al sinds mijn 9e op een erg amateuristisch niveau ge-bb't, (serieus, toen ik 10 was ofzo kwam het niet verder dan zo'n 30 pushups af en toe, het was dus niks...)

Een tijdje geleden ben ik me gaan verdiepen in het serieuzere werk, ik doe wel al mijn fitnessen thuis, ik heb gewichten die per hand tot 15kg te verstellen zijn (momenteel ook nog niet veel meer nodig).
    En een optrekstang in mijn deurpost waaraan ik verschillende oefeningen kan doen.

In mijn kleine voorstelthread kom ik gelijk maar met een vraagje, aangezien ik 15 ben kan ik nog niet compleet bepalen wat ik eet, en aangezien mijn moeder geen voorstaander is van veel fitnessen, en al helemaal niet van op voeding letten, bepaal ik dus ook niet de boodschappen.
    Ik snoep erg veel, en hier wil ik een verandering in brengen.

Hebben jullie tips hoe ik gezonder kan gaan eten als ik niet zelf de boodschappen koop?

Ik zal het hiermaar bij laten, heb geen zin om nog heel veel te gaan typen...

~Tom

Originally posted by TJWoozy View Post
    Hooihooi!

Ik heb me gister geregistreerd, maar ik heb eerst een tijdje doorgebracht met het doorlezen van de stickies, het lijkt me beter om maar even niet stom over te komen?
    (Ik kan absoluut niet garanderen dat ik niet stom ga overkomen, reken er maar op dat ik veel fouten zal maken, en af en toe mijn begrippen niet helemaal op orde heb.)

Ik ben Tom, 15 jaar oud en ik woon in Rotterdam.
    Mijn hobbies zijn sporten (ik speel zelf Hockey), chillen met vrienden en hoewel ik er niet trots op ben zit ik ook veel op de computer.

Ik ben 1,83m groot/hoog, en ik weeg 71kg.
    Ik heb echt al sinds mijn 9e op een erg amateuristisch niveau ge-bb't, (serieus, toen ik 10 was ofzo kwam het niet verder dan zo'n 30 pushups af en toe, het was dus niks...)

Een tijdje geleden ben ik me gaan verdiepen in het serieuzere werk, ik doe wel al mijn fitnessen thuis, ik heb gewichten die per hand tot 15kg te verstellen zijn (momenteel ook nog niet veel meer nodig).
    En een optrekstang in mijn deurpost waaraan ik verschillende oefeningen kan doen.

In mijn kleine voorstelthread kom ik gelijk maar met een vraagje, aangezien ik 15 ben kan ik nog niet compleet bepalen wat ik eet, en aangezien mijn moeder geen voorstaander is van veel fitnessen, en al helemaal niet van op voeding letten, bepaal ik dus ook niet de boodschappen.
    Ik snoep erg veel, en hier wil ik een verandering in brengen.

Hebben jullie tips hoe ik gezonder kan gaan eten als ik niet zelf de boodschappen koop?

Ik zal het hiermaar bij laten, heb geen zin om nog heel veel te gaan typen...

~Tom
    welkom Tom

zeg tegen je mama dat je inplaats van snoep toosjes met rosbief of kip(worst) wil ofzo? of neem fruit inplaats van snoep...
    Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
    musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Welkom tom,

Je zou inderdaad het snoep kunnen vervangen door wat fruit is niet alleen lekker maar ook nog beter voor je lichaam.

Comment

Ten eerste welkom!

Over dat eten kun je ten eerste in het voedingtopic kijken, hier dus. Ten tweede kun je brood eten (per 100 gram ± 10 gr eiwitten en ± 50 gr koolhydraten) met als beleg: kaas (liefst 10 of 20+), pindakaas (wel opletten dat je niet te veel neemt qua vetten), ham, kipfilet, ei etc. Het gaat zegmaar om beleg dat eiwitrijk is en niet te veel vetten bevat zegmaar (pindakaas uitzondering).

Melk drinken is ook aan te raden, voornamelijk magere melk dan vanwege het vetpercentage. Dit bevat zo'n 3.5-4 gr eiwitten per 100 ml en dit tikt dus best snel aan als je een paar glazen achterover slaat (ik probeer zelf ongeveer een liter melk te drinken ofwel 35-40 gr eiwitten uit alleen melk).

Probeer inderdaad minder te snoepen ja, gwn meer hartige dingen eten zegmaar en vooral ook opletten op de voedingswaarde (aantal eiwitten, koolhydraten en vetten per 100 gram). Ook meer fruit eten is aan te raden.

Dat verhaal van moeders die niet te veel fitness willen ken ik ook , maar uiteindelijk is het mij toch gelukt om mijn voedingspatroon aan te passen , gewoon niet te veel zeggen dat het voor fitness is enzo, gewoon van ooh dit wil ik wel eens proberen .

Suc6 nog

Comment

Ik zou het dan natuurlijk met mate eten, maar zitten er in fruit niet simpele koolhydraten die voor insuline pieken zorgen?

Comment

Originally posted by Jay1993 View Post
            Ten eerste welkom!

Over dat eten kun je ten eerste in het voedingtopic kijken, hier dus. Ten tweede kun je brood eten (per 100 gram ± 10 gr eiwitten en ± 50 gr koolhydraten) met als beleg: kaas (liefst 10 of 20+), pindakaas (wel opletten dat je niet te veel neemt qua vetten), ham, kipfilet, ei etc. Het gaat zegmaar om beleg dat eiwitrijk is en niet te veel vetten bevat zegmaar (pindakaas uitzondering).

Melk drinken is ook aan te raden, voornamelijk magere melk dan vanwege het vetpercentage. Dit bevat zo'n 3.5-4 gr eiwitten per 100 ml en dit tikt dus best snel aan als je een paar glazen achterover slaat (ik probeer zelf ongeveer een liter melk te drinken ofwel 35-40 gr eiwitten uit alleen melk).

Probeer inderdaad minder te snoepen ja, gwn meer hartige dingen eten zegmaar en vooral ook opletten op de voedingswaarde (aantal eiwitten, koolhydraten en vetten per 100 gram). Ook meer fruit eten is aan te raden.

Dat verhaal van moeders die niet te veel fitness willen ken ik ook , maar uiteindelijk is het mij toch gelukt om mijn voedingspatroon aan te passen , gewoon niet te veel zeggen dat het voor fitness is enzo, gewoon van ooh dit wil ik wel eens proberen .

Suc6 nog
            Hartelijk bedankt voor het uitgebreide antwoord!
            Ik drink zelf nu nog weinig melk, gewoon elke ochtend een glas, dat is dus zo'n 200-250ml, verder drink ik 1-2 liter water per dag (ik ben dit al omhoog aan het werken tot 2-3 liter )

Verder iedereen bedankt, ik voel me gelijk welkom!

Comment

Ik zou het dan natuurlijk met mate eten, maar zitten er in fruit niet simpele koolhydraten die voor insuline pieken zorgen?

fruit kan nooit kwaat maar je kan natuurlijk ook vleeswaren nuttigen hier zitten meer eiwitten in. en als je echt wat te snoepen wil neem dan pinda's niet te veel natuurlijk en het liefst ongezouten... gewoon een handje per dag is goed voor je.
              Bodybuilding is an art form to me painters have their canvas,
              musicians have their instruments and voice, I HAVE MY BODY

Comment

Hartelijk bedankt voor het uitgebreide antwoord!
                Ik drink zelf nu nog weinig melk, gewoon elke ochtend een glas, dat is dus zo'n 200-250ml, verder drink ik 1-2 liter water per dag (ik ben dit al omhoog aan het werken tot 2-3 liter )

Verder iedereen bedankt, ik voel me gelijk welkom!
                Ik zou wat meer melk drinken vanwege het aantal eiwitten, dit is zeer welkom als je regelmatig fitnesst. Ik dronk vroeger ook zo'n 2 liter water maar dit is dus 1 liter melk geworden en 1 liter water. Water is ook nog steeds belangrijk, vooral als je aan het trainen bent.

Over het fruit zou ik niet zozeer inzitten, iets van 1 á 2 fruitstukken per dag eten. Doe ik zelf ook en dan ook nog een glas vers geperste sinaasappelsap bij het avondeten voor de vitamientjes

Comment

~Tom
                  Het is goed dat je alvast wat gewichten hebt en die deurpost natuurlijk. Als je echt massa wilt krijgen, zou ik naar een sportschool gaan (als je moeder dit goed vindt dan). Met gewichten, opdrukken en situps kom je al een eind voor je bovenkant. Je moet dan echter wel rekening houden met herstel die spieren nodig hebben, dus elke dag 100 keer opdrukken lijkt goed, maar als je echt je spieren groter wilt laten worden, moet je ook genoeg rust nemen. Je buik kun je wel elke dag trainen dus elke dag situps kan op zich geen kwaad denk ik, alhoewel af en toe een rustdagje ook goed is

Over je voedingspatroon zou ik het niet te snel omgooien, gewoon eerst beginnen met minder snoepen en in plaats daarvan meer fruit/brood eten en niet de melk vergeten voor de spierballen

Comment

Ik zou wat meer melk drinken vanwege het aantal eiwitten, dit is zeer welkom als je regelmatig fitnesst. Ik dronk vroeger ook zo'n 2 liter water maar dit is dus 1 liter melk geworden en 1 liter water. Water is ook nog steeds belangrijk, vooral als je aan het trainen bent.

Over het fruit zou ik niet zozeer inzitten, iets van 1 á 2 fruitstukken per dag eten. Doe ik zelf ook en dan ook nog een glas vers geperste sinaasappelsap bij het avondeten voor de vitamientjes
                    Thanks! Ik zal d'r op gaan letten! Jullie zijn geweldig, bedankt!

Comment

Het is goed dat je alvast wat gewichten hebt en die deurpost natuurlijk. Als je echt massa wilt krijgen, zou ik naar een sportschool gaan (als je moeder dit goed vindt dan). Met gewichten, opdrukken en situps kom je al een eind voor je bovenkant. Je moet dan echter wel rekening houden met herstel die spieren nodig hebben, dus elke dag 100 keer opdrukken lijkt goed, maar als je echt je spieren groter wilt laten worden, moet je ook genoeg rust nemen. Je buik kun je wel elke dag trainen dus elke dag situps kan op zich geen kwaad denk ik, alhoewel af en toe een rustdagje ook goed is

Over je voedingspatroon zou ik het niet te snel omgooien, gewoon eerst beginnen met minder snoepen en in plaats daarvan meer fruit/brood eten en niet de melk vergeten voor de spierballen
                      Sorry voor de late reactie, had je post niet gelezen

Ehm, ik ben sowieso al iets voorbij die stage, ik rust om de dag (misschien iets te veel volgens sommige) maarja, ik heb dan fitness-sessies die niet erg lang duren, want ik heb laatst een filmpje gezien van Barstarzz, dit is een groep uit weetikveel welk land, die allemaal bijzondere trucs doen op optrekstangen, en ik ben erg makkelijk te inspireren, dus daar heb ik me toen een avondje op gefocust, daar heb ik mooi twee dagen spierpijn aan overgehouden.

Ik weet dat spierpijn niet persé doelt op een goede workout, maar op een oefening waar je lichaam niet op voorbereid was, dus ik zal dat niet blijven doen

Daarentegen als ik met gewichten train, kom ik ook niet snel boven de 45min uit, ik zal me nog even verdiepen in watvoor oefeningen ik er eventueel tussendoor zou kunnen gooien.
                      (Ik doe nog geen benen, vreselijk he? Maar ik gebruik hier wel doodleuk de smoes voor dat ik hockey)

Mijn workout die ik nu doe:
                      Pushups (8-12)
                      dumbbel flyes (8-12)
                      dumbbel press (8-12)
                      Pullups (6-8)
                      Dumbbel rows (10-12)
                      Crunches (15)
                      Concentration curls (Ehm, dat ik (zittend) met mijn elleboog op de binnenkant van m'n bovenbeen steun, en zo langzaam curls doe) (8-12)

En dan daar 2-3 sets van, hangt er van af hoeveel zin ik d'r in heb.

Nog suggesties daarbij?

Verder moet ik ontzettend wennen aan het niet snacken na het avondeten, behalve een bakje kwark voor het slapengaan.

Comment

Daarentegen als ik met gewichten train, kom ik ook niet snel boven de 45min uit, ik zal me nog even verdiepen in watvoor oefeningen ik er eventueel tussendoor zou kunnen gooien.
                        (Ik doe nog geen benen, vreselijk he? Maar ik gebruik hier wel doodleuk de smoes voor dat ik hockey)

Mijn workout die ik nu doe:
                        Pushups (8-12)
                        dumbbel flyes (8-12)
                        dumbbel press (8-12)
                        Pullups (6-8)
                        Dumbbel rows (10-12)
                        Crunches (15)
                        Concentration curls (Ehm, dat ik (zittend) met mijn elleboog op de binnenkant van m'n bovenbeen steun, en zo langzaam curls doe) (8-12)

En dan daar 2-3 sets van, hangt er van af hoeveel zin ik d'r in heb.

Nog suggesties daarbij?

Verder moet ik ontzettend wennen aan het niet snacken na het avondeten, behalve een bakje kwark voor het slapengaan.
                        Je kunt ook dips doen, dit hoeft niet per se met 2 bankjes, maar kun je ook gewoon met stoelen doen of aan de rand van je bed ofzo. Met dips train je voornamelijk je triceps.

Andere oefening is dumbbell pullover voor triceps en borst. Het is misschien wel handig om een bankje aan te schaffen dan. Nog een oefening is dumbbell bench press , maar hier heb je helaas ook een bankje voor nodig.

Nog wat oefeningen voor de schouders front raise , alleen moet je wel oppassen dat je je rug goed houdt en niet voorover gaat leunen. Je kunt deze oefeningen volgens mij ook zittend uitvoeren. Ik neem aan dat de dumbbell press die je in je lijstje hebt staan voor je schouders is, omdat er ook een dumbbell bench press is. Laatste voor je schouders is lateral raise , deze kun je net als de andere twee schouderoefeningen zittend uitvoeren. Dit vind ik zelf ook fijner, omdat ik dan niet voorover ga leunen met mijn rug.

Dit is ff een begin om je op weg te helpen, ik heb nog meer ideeën, maar die post ik ff een andere keer anders wordt het een lange post. Waarschijnlijk kun je nu door het aantal oefeningen het in 2 dagen opdelen, dan 1 dag rust enz.

Je kan ook altijd googlen op oefeningen als ze niet helemaal duidelijk zijn .

Suc6 ermee
                        Last edited by Jay1993; 07-05-2012, 20:24.

Comment

Top jay, bedankt!

Ik was inderdaad al met dips begonnen, die was ik nog vergeten omdat die niet standaard in m'n routine zitten

Ik zal ze de komende twee dagen wel toepassen, kijken wat ik fijn vind en wat niet, verder klaag ik niet snel, en ik heb 2 kastjes (die gebruik ik ook voor dips) die net iets hoger zijn dan zo'n bankje, daar kan ik prima op gaan liggen voor de oefeningen die je genoemd hebt.

Vind je het trouwens erg als ik je een keer PM als ik nog vragen heb?

~Tom

Comment

Top jay, bedankt!

Ik was inderdaad al met dips begonnen, die was ik nog vergeten omdat die niet standaard in m'n routine zitten

Ik zal ze de komende twee dagen wel toepassen, kijken wat ik fijn vind en wat niet, verder klaag ik niet snel, en ik heb 2 kastjes (die gebruik ik ook voor dips) die net iets hoger zijn dan zo'n bankje, daar kan ik prima op gaan liggen voor de oefeningen die je genoemd hebt.

Vind je het trouwens erg als ik je een keer PM als ik nog vragen heb?

~Tom
                            Geen probleem over PMen, ik stuur morgen nog wel wat buikspieroefeningen en kan ik helpen met een schema. Ik ga nu iig pitten, want rust is ook belangrijk voor spieropbouw

Comment

Ik heb al een beetje een idee voor een schema. Grofweg ziet het er zo uit:

Dag 1:
                              - Borst
                              - Triceps
                              - Schouders

Dag 2:
                              - Biceps
                              - Onderarmen
                              - Rug
                              - Buik

Dag 3:
                              -Rust

Dag 4:
                              - Zie dag 1

Dag 5:
                              - Zie dag 2

Dag 6:
                              - Rust

Dag 7:
                              - Rust of buik (die train je dan 3 keer per week)

Morgen zet ik nog wel de oefeningen erbij en aantal sets etc.

Met dit schema mis je dan je benen. Voor oefeningen voor thuis voor je benen moet je anders maar ff googlen, ze zullen er vast wel zijn

En ja ik ging nog niet slapen :P

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X