ff voorstellen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ff voorstellen

hoi,

ik ben rebecca 29 jaar en moeder van 3 kinderen ( 1 van 7 en 2 van 1,5 jaar)
    Ik ben pas 3 weken geleden begonnen met fitniss training, na lang alleen maar de wil te hebben gehad om te sporten heb ik nu eindelijk de moet en kracht om het ook daadwerkelijk te gaan doen.
    En nu wil ik het ook gewoon goed doen, alleen vraag ik me dus af of ik het dus wel goed doe.

Ik sport op ma, woe, en vrijdag een uur begin met 10 min fietsen en daarna 3 apparaten benen, 7 apparaten armen/rug, 2 apparaten buik en grond buikspier oefeningen. ik ken ze niet bij naam dus zet het er even zo neer.

wat ik wil is mijn buik benen armen strakker/gespierder en gezonder eten.

iemand tips voor mij

gr

Welkom!

Lees deze ff

http://forum.bodynet.nl/algemeen/333...er-sticky.html
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...g-schemas.html
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html

en je bent al een heel eind om zelf op onderzoek uit te gaan!

Succes!
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Hoi Rebecca,

Welkom, wat leuk nog een tweelingmoeder. Mijn tweeling is inmiddels alweer 9 jaar en was destijds reden om een sport-stop in te lassen. Ik begrijp wel dat je even de moed en kracht niet hebt gehad om te sporten, ik ben pas weer begonnen toen ze 1 jaar oud waren. Daarna was ik ook zoekende naar 'wat te doen' omdat de sporten die ik daarvoor beoefende, niet meer inplanbaar waren. Krachttraining is een uitkomst: korte trainingen met veel resultaat.

Maandag, woensdag en vrijdag lijkt me prima. Wel is het belangrijk wát je doet. Vooral je benen en rug zijn relatief grote spieren, zet je die aan het werk, dan verbruik je veel energie. Buikspieren zet niet zoveel zoden aan de dijk, al is het wel handig voor jou om vooral de rechte buikspieren te trainen. Soms gaan ze uit elkaar liggen tijdens de zwangerschap (kun je voelen onder je navel als je buikspier aanspant) en moeten ze weer terug in model.

Wees niet bang om veel gewicht te gebruiken. Zoveel als je kunt met een goede techniek.

Apparaten zijn niet ideaal, hiermee mis je toch het trainen van de dieper gelegen rompspieren en dat is erg belangrijk. Gebruik daarom zoveel mogelijk losse gewichten. Vraag je sportschool om een alternatief. De spieren die je niet ziet aan de buitenkant, de kleine stabilisatiespieren, werken dan ook mee. En die heb je ook nodig bijvoorbeed bij het tillen van de kinderen... ze worden steeds zwaarder, moet je qua kracht wel bijhouden natuurlijk .

Een super oefening voor jou is de squat. Je traint er veel spieren tegelijk mee. Dat is alvast de eerste oefening met losse gewichten die ik je kan aanraden. Hier op het forum wordt er regelmatig over gepost, inclusief instructiefilmpjes. Doe de oefening eens en voel wat het voor je doet.

Comment

hoi pallas,

dank je voor je reactie helemaal top, ik had bij die apparaten al en twijvelend gevoel ik had in me achterhoofd ook meer het idee dat ik wat met squads en lunges moest doen en idd met losse gewichten, dat heb ik 5 jaar geleden ook gedaan en toen zag ik na 2 mndn al een heel verschil.
        m'n tweeling zwangerschap heeft me buik niet echt goed gedaan en ze zijn via keuzersnee ter wereld gekomen, mijn huid is flink gerekt geweest en heb lichte straie.
        Nou weet ik dat straie niet weg gaat maar er zal toch wel iets zijn waarmee je je huid kan verbeteren?
        wat ik zeg ik ben er toch nog goed van af gekomen wil het alleen verbeteren!

thanx en ik ga er voor!!!

Comment

Welkom.
          keep the focus going!

Comment

Welkom

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...