Hallo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hallo

Hoi, ik ben John. 55 jaar intussen en na mijn volley/voetbal verleden al geruime tijd mijn vorm en conditie zo'n beetje op peil aan het houden. Ben fysiotherapeut in Belgiƫ, nederlands maar ondertussen alweer 15 jaar in Bel.Limburg wonend en werkend. Origine Sportleraar, maar het behandelen van mensen geeft toch de voorkeur. Mijn nickname geeft al zo'n beetje aan. Ben sinds een week Insanity training aan het doen, want elk jaar kwam er wel steeds iets bij maar ging niets meer af. Toen ik stopte met op mijn nivo (top) sport te beoefenen woog ik 78 kg bij een lengte van 1.84m. Nu 20 jaar later is de kaap de 90kg overschreden. Ik voelde me nog goed met normale interval cardio/fitness training 3 tot 4 p/week. Maar met deze Insane training merkte ik mijn teveel aan gewicht heel duidelijk. Maar ik zet door.
    Ik kwam eigenlijk op dit forum terecht doordat ik reviews zocht ivm Insanity. Het is leuk om hier ook andere ervaringen/trainingen te lezen en indien het op prijs gesteld wordt ook advies te geven. Alle kleine beetjes helpen nietwaar.
    Ok, keep pushing en tot ziens

Hi John. Ik doe het ook. Niet 6 keer per week, maar 3 x nu. Gaat wel hard inderdaad, had ik me ook in vergist. Maar verwacht geen wonderen, ik zie het puur als cardio, en om veel betere interval conditie op te bouwen.
    Wat betreft gewichtsverlies: als je beter gaat eten + meer bewegen val je vanzelf af. Of het een ideale manier is, denk ik niet maar als het werkt, niks meer aan doen!
    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Ik denk er ook aan om insanity te gaan doen 2 keer per week, heb t al gedownload, maar ik zie dat je ook veel pushups enzo moet doen zit dat niet in de weg met herstel van Krachttraining?

Comment

Ik hoop hier vaker over je vorderingen te lezen... klinkt interessant!

Comment

Originally posted by stanleymarclar View Post
          Ik denk er ook aan om insanity te gaan doen 2 keer per week, heb t al gedownload, maar ik zie dat je ook veel pushups enzo moet doen zit dat niet in de weg met herstel van Krachttraining?
          Je hoeft je qua bovenlichaam geen zorgen te maken. Maar ik heb wel mijn benentraining moeten schrappen. Zit veel plyometrics en squatten in dus dat bijt wel met een benentraining. Het hakt je poten namelijk behoorlijk.

Ik wil het gewoon eens proberen. Leek me leuk, nadeel was alleen dat ik met KT en voetbal al vrij vol zat. Dus wanneer ik voetbal komt dat in de plaats van Insanity.

Het is echter geen compleet programma en wss is voor alle denkbare doelen een efficientere manier te vinden. Dat gezegd hebbende, het is wel Ć©cht een lekkere training waar je he-le-maal stuk gaat.
          Ik doe het puur omdat ik het leuk vind en ik gemerkt heb dat er bij mij nog winst te boeken is. Ik wil die trainingen gewoon kunnen uitvoeren met de gashendel vol open.

Voor iedereen die sceptisch is of er lacherig over doet, doe het Ć©Ć©n keertje.

Comment

Originally posted by pescatore View Post
            Je hoeft je qua bovenlichaam geen zorgen te maken. Maar ik heb wel mijn benentraining moeten schrappen. Zit veel plyometrics en squatten in dus dat bijt wel met een benentraining. Het hakt je poten namelijk behoorlijk.

Ik wil het gewoon eens proberen. Leek me leuk, nadeel was alleen dat ik met KT en voetbal al vrij vol zat. Dus wanneer ik voetbal komt dat in de plaats van Insanity.

Het is echter geen compleet programma en wss is voor alle denkbare doelen een efficientere manier te vinden. Dat gezegd hebbende, het is wel Ć©cht een lekkere training waar je he-le-maal stuk gaat.
            Ik doe het puur omdat ik het leuk vind en ik gemerkt heb dat er bij mij nog winst te boeken is. Ik wil die trainingen gewoon kunnen uitvoeren met de gashendel vol open.

Voor iedereen die sceptisch is of er lacherig over doet, doe het Ć©Ć©n keertje.
            Ik wil t vooral doen om conditioneel weer op pijl te komen, ik heb hier niet echt een doel mee. Ik houd totaal niet van cardio op een lage intsiteit dus doe ik liever iets als dit.

Comment

Ik houd totaal niet van cardio op een lage intsiteit dus doe ik liever iets als dit.
              We komen hier nog een keertje op terug zodra je bezig bent

Als je conditie trouwens niet best is nu zou ik eerst wat opbouwen voor je begint. 40-60 min kan heeeel lang zijn
              Last edited by pescatore; 06-01-2013, 22:26.

Comment

We komen hier nog een keertje op terug zodra je bezig bent

Als je conditie trouwens niet best is nu zou ik eerst wat opbouwen voor je begint. 40-60 min kan heeeel lang zijn
                Mijn conditie is niet geweldig maar ook niet overdreven slecht. Ik heb een tijdje geleden een keertje met een vriend van me meegedaan die heel veel moest afvallen dus ik weet hoe zwaar t is.

Comment

Mijn conditie is niet geweldig maar ook niet overdreven slecht. Ik heb een tijdje geleden een keertje met een vriend van me meegedaan die heel veel moest afvallen dus ik weet hoe zwaar t is.
                  Ik kan me niet voorstellen dat dikke mensen dit kunnen. Ik denk dat ik mijn conditie goed mag noemen maar ik brak ook af. Ik zie het mensen met overgewicht gewoon niet geregeld krijgen.

Hoe moet ik dat voor me zien dan?

Comment

Ik kan me niet voorstellen dat dikke mensen dit kunnen. Ik denk dat ik mijn conditie goed mag noemen maar ik brak ook af. Ik zie het mensen met overgewicht gewoon niet geregeld krijgen.

Hoe moet ik dat voor me zien dan?
                    hij was gwn al kapot na de warming up rustte 10 mins en deed weer 2 minuten op een laag tempo mee en was daarna weer kapot

Comment

Nieuwsgierig als ik ben heb ik gisteren de Insanity dvd's gedownload en heb ik vandaag de eerste fit test gedaan. Was vol te houden en mijn scores waren redelijk (in vergelijking met de personen in de dvd). Morgen eens kijken hoe de eerste 'echte' training gaat. Als het bevalt houd ik deze er een tijdje in, in plaats van gewone intervallooptraining.

Comment

Bedankt voor de reacties allemaal.

Insanity is voor mij geen manier om af te vallen hoor. Moet gewoon wat aan mijn eetpatroon doen. Gezien mijn leeftijd kan ik het nog redelijk volhouden. Wel moet ik de rustpauzes wat langer maken want mijn hartslag is dan nog te hoog. Ben nu aan de 2de week bezig en begin er toch aan verslaafd te raken. Combineren met krachttraining lijkt mij niet echt verstandig, tenminste als je spieren wilt kweken. Ik vind het gewoon heerlijk om tot het uiterste te gaan en je kan het zo zwaar maken als je zelf wilt. De springoefeningen doe ik sowieso op een oefenmat want het zijn klappen hoor als je daar met 90kg x 3 steeds op de grond komt.
                        Advies voor beginners: doe het rustig aan, hou je hartslag in de gaten, maar geef ook niet te snel op. Je lichaam kan meer dan je denkt. Die instructor T.Shaun zegt ook, uitvoering gaat VOOR snelheid. En dat is zo.
                        Vanavond is Cardio recovery, ik combineer het met een beetje krachttraining,want ik mis toch wel de rug-oefeningen.
                        Tot de volgende.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X