Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
En is een FB of UB/LB niet beter dan 3 daags split schema?
Omdat 2 x per week een spiergroep pakken het effectiefst schijnt te zijn bij beginners
Einigkeit und Recht und Freiheit für das Google's Vaterland! Danach lasst uns alle strebenbrüderlich mit Herz und Hand! Recht und Freiheit sind unsere Google Einigkeit!
dag 1: borst + triceps
dag 2: rug + biceps
dag 3: schouders+benen
wat zijn goede standaard oefeningen hiervoor?
Let wel op met dit splitschema als je maandag/woensdag/zondag gaat trainen ,)dat je dag 3 (schouders)niet op een zondag doet en maandag weer met dag 1 (borst) begint.
Als je namelijk borst traint, belast je schouders ook weer flink, is niet ideaal dus.
En is een FB of UB/LB niet beter dan 3 daags split schema?
Omdat 2 x per week een spiergroep pakken het effectiefst schijnt te zijn bij beginners
dat kan inderdaad kloppen ja, maar ik was eigenlijk van plan om 3x in de week te gaan in plaats van 4x, maar als ik er over nadenk dan moet 4 keer in de week ook wel lukken!
Maandag: UB
dinsdag: LB
woensdag/donderdag:UB
zondag: LB
3x per week trainen:
week 1: training 1-2-3
week 2: training 4-1-2
week 3: training 3-4-1 (etc etc etc)
3.5x per week trainen (7x per twee weken):
je traint steeds 1 dag wel 1 dag niet (of twee dagen wel en dan twee dagen niet).
Je werkt dan steeds 1-2-3-4 af en herhaalt.
Hoe vaak het beste is voor jou, is afhankelijk van je herstellende vermogen. Welke weer beïnvloed wordt door je leeftijd, voeding, en dergelijke. In eerste instantie raad ik gewoon 4x per week aan. Merk je dat dit teveel is ICM de trainingen en de intensiteit ervan, kun je teruggaan naar 3.5 of 3x per week (ik persoonlijk wissel het graag af. eerst paar weken 4x per week, dan even paar weken 3.5 of 3x).[QUOTE]
Als je maandag en dinsdag gaat trainen,moet woensdag je rustdag worden.
Dus donderdag pas weer ub aangezien er minimaal 2 dagen tussen moet zitten.
Dit zelfde geldt uiteraard ook als je zondag lb doet dat je dan niet dinsdag alweer lb doet,dit verschuift dan een dag.
[QUOTE=rainman;1149079]3x per week trainen:
week 1: training 1-2-3
week 2: training 4-1-2
week 3: training 3-4-1 (etc etc etc)
3.5x per week trainen (7x per twee weken):
je traint steeds 1 dag wel 1 dag niet (of twee dagen wel en dan twee dagen niet).
Je werkt dan steeds 1-2-3-4 af en herhaalt.
Hoe vaak het beste is voor jou, is afhankelijk van je herstellende vermogen. Welke weer beïnvloed wordt door je leeftijd, voeding, en dergelijke. In eerste instantie raad ik gewoon 4x per week aan. Merk je dat dit teveel is ICM de trainingen en de intensiteit ervan, kun je teruggaan naar 3.5 of 3x per week (ik persoonlijk wissel het graag af. eerst paar weken 4x per week, dan even paar weken 3.5 of 3x).
Als je maandag en dinsdag gaat trainen,moet woensdag je rustdag worden.
Dus donderdag pas weer ub aangezien er minimaal 2 dagen tussen moet zitten.
Dit zelfde geldt uiteraard ook als je zondag lb doet dat je dan niet dinsdag alweer lb doet,dit verschuift dan een dag.
dankje voor je moeite en uitleg!
het probleem is alleen dat ik nog op school zit en dus niet altijd kan, door toetsen.
verder moet ik donderdag/vrijdag werken tot kwart over 7 dus donderdag kan ik alleen als ik echt geen huiswerk heb.
Dat is geen niet erg,als je die 2 'rustdagen' maar blijft aanhouden tussen ub of lb.
In principe is het maar 1 echte rustdag zonder training, maar omdat je de dag na je bovenlichaam je onderlichaam traint,heeft je bovenlichaam dus 2 x rust.
Uiteraard geldt dit ook voor je onderlichaam.
Als je daardoor maar 3 x p.w kan bv,is dat geen probleem,dan schuift het gewoon op zoals Dynobet beschreven heeft .
ps Heb je het ub/lb schema van Dynobet in de stickies al doorgenomen?
een vriend van mij zegt trouwens dat een stang (je optilt bij het bankdrukken) 20kg weegt weet iemand hier of dat klopt? het lijkt me nogal veel.
Die van technogym met die zwarte plastic uiteinden wegen 15kg (ook al zegt het personeel in m'n sportschool dat het 20 is). Uiteindelijk via de catalogus van technogym gecontroleerd.
Winners are not those who never fail, but those who never quit!
ik heb hem gewogen en het kwam uit op 13.33 kg alleen bedenk ik me nu dat ik de weegschaal op het bankje had gezet (wat dus een beetje in kan deuken) dus misschien is die iets zwaarder, ik ga er van uit dat die 15kg weegt.
A Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...
White labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...
Gary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....
Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
Comment