Nieuw lid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuw lid

Dag iedereen,

Mijn naam is Thomas, woon in België en ben 17 jaar. Ik ben in mei 2014 begonnen met trainen, voornamelijk op bro-splits en niet veel progressie geboekt. Sinds eind augustus heb ik mezelf voorgenomen om te focussen op kracht, en de bro-splits te laten voor wat ze zijn

Een maand starting strength heeft me goed op weg geholpen en inzicht gegeven in die voor mij nieuwe vorm van trainen. Helaas het programma moeten stoppen doordat 3x backsquat me zware pijn in de onderrug en in de knie begon te geven.

1 ding is zeker, ik ga nooit meer terug naar de bro-splits

Ik studeer Latijn moderne talen en naast fitness hou ik me bezig met vissen, audiobooks beluisteren en rondhangen. Ik hoop door deze registratie mijn kennis verder uit te breiden, en motivatie te vinden/geven door een logje op te stellen. Ik ben ook geregistreerd bij dutchbb maar dit forum lijkt me iets kleinschaliger vandaar de interesse.

Welkom!
    Die pijn komt niet door het schema, maar door je vorm. Techniek is waarschijnlijk slecht. Anders kun je prima 3x per week squatten.
    Ik doe een gok

Comment

Ik denk dat ik eens een filmpje post als ik de kans krijg. De 200+ squatters van bij ons zeiden dat m'n form bijna perfect was, op een iets te holle onderrug na. Ik zal me ook eens laten onderzoeken op een eventuele scoliose of heupproblemen, misschien is dat een reden?

Comment

Welkom Thomas.
        De rugpijn en pijn in je knieën wordt toch bijna zeker door een slechte vorm veroorzaakt.
        Je zou een filmpje kunnen maken van je squat en filmen ter beoordeling.
        Ook zou je frontsquat kunnen proberen, minder belastend voor je rug en knieën.

Welk schema volg je nu dan ,aangezien je geen starting strenght meer doet maar ook geen bro-split. (Lekker schema trouwens hoor, een bro-split )

Succes verder.

Edit: ik was te langzaam met tikken, zag dat je al een filmpje wilt plaatsen.
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

Dag rain,

Dit is het huidige schema, voel me er goed bij en is vooral op kracht gericht met voor mij genoeg volume dacht ik om massa te pakken. Ben meer van de stelling van Mehdi van Stronglifts aan het uitgaan: "More strength is more muscle"

Ik train 3x per week en wissel A en B af. Deadlift is met een Coan/Phillipi setup, en als ik een tweede B dag heb in een week, dan vervang ik die deadlift voor Front Squats. Ik hoop dat je me kan volgen?

A:
          -Deadlift (coan)
          -Bankdrukken 5x5
          -Row 5x5 (dumbell of seated cable row)
          -Barbell curls 3x8

B:
          -Front squats 5x5
          -Press 5x5
          -Row (dumbell of seated cable row) 5x5
          -CGBP 3x8

De hele fullbody training voelt véél beter dan een rug, borst en benen dag.

Comment

van waar in belgië ben je? Ben ook van België
            wat zijn je stats eigenlijk?

Comment

Dag Killit, ik ben van West-Vlaanderen. Met stats veronderstel ik dat je lengte en lichaamsgewicht bedoelt? Of mijn beste lifts?

Comment

lengte, lichaamsgewicht en misschien vetpercentage.
                Welkom was dat vergeten zegen.

Comment

Originally posted by Killit View Post
                  lengte, lichaamsgewicht en misschien vetpercentage.
                  Welkom was dat vergeten zegen.
                  1m90, 93-94kg en vetpercentage zal rond de 20 procent liggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X