Reiki

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

No offense, mn pa had vroeger ook een oom die door handoplegging pijn weg kan nemen..
    Maar is dit geen pure placebo?
    Hoe verklaar je zoiets?

(nogmaals, ik vind t geen bullshit, maar ben gewoon benieuwd hoe het zegmaar 'werkt')
    23 jaar/ 77 kilo/ 1,80m/ 6-7% bf

Comment

YES,YES,YES,
      Gisteren mij laten wegen op de sportschool en vet%
      59.9 kilo en jongens!! 29.4% vet.
      Sinds ik op dit forum zit, gaat het fantastisch.
      Ga nu 3x per week KT doen, YES!

Ik ben nu duidelijk bezig met innerlijke en (uiterlijke) groei.
      De kracht, rust en discipline die ik ervaar is groots.

DarkR4ge:
      je zou bijna denken dat het allemaal hocus spocus is, en een placebo.
      Maar de energie die je kan doorgeven vanuit je handen en daarbij wordt je dan geleid naar de pijnelijke plaats.
      Het kan.

Catje

Comment

Originally posted by Catje View Post
        YES,YES,YES,
        Gisteren mij laten wegen op de sportschool en vet%
        59.9 kilo en jongens!! 29.4% vet.
        Sinds ik op dit forum zit, gaat het fantastisch.
        Ga nu 3x per week KT doen, YES!

Ik ben nu duidelijk bezig met innerlijke en (uiterlijke) groei.
        De kracht, rust en discipline die ik ervaar is groots.

DarkR4ge:
        je zou bijna denken dat het allemaal hocus spocus is, en een placebo.
        Maar de energie die je kan doorgeven vanuit je handen en daarbij wordt je dan geleid naar de pijnelijke plaats.
        Het kan.

Catje
        Klasse man.!!! Grats. En volhouden hea..!!

Comment

Originally posted by DarkR4ge View Post
          Klasse man.!!! Grats. En volhouden he..!!
          Euh...Catje is geen man...
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by DarkR4ge View Post
            No offense, mn pa had vroeger ook een oom die door handoplegging pijn weg kan nemen..
            Maar is dit geen pure placebo?
            Hoe verklaar je zoiets?

(nogmaals, ik vind t geen bullshit, maar ben gewoon benieuwd hoe het zegmaar 'werkt')
            Door de energie door te geven via de handen, staat het andere persoon open vor jou energie dan neemt hij dit op, en kan zo zijn pijn genezen. (een theorie achter reiki)

Comment

Dank je, sterkste ophaler.
              Ga nu beginnen met een voedingsschema, jullie horen wel van mij.

Net lekker KT gedaan, i.p.v. gisteren, toen was ik bij mijn trainer voor mijn oefeningen.
              Ga morgen weer andere spiergroepen doen. en dan vrijdag weer zoals maandag.
              Zo is mijn schema ingedeeld.
              ma-wo-vrij KT
              1x per maand bij trainer wegen en vet% meten, traingsschema doornemen en zelf thuis cm`s opmeten.

Over een energiebal:
              Wrijf eens goed in je handen en wees je eens bewust wat er gaat gebeuren als je de energiebal kan vasthouden.
              Voel je de energie tussen de handen?
              Nou, met energie kan je ook pijn verlichten.

Catje

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                Door de energie door te geven via de handen, staat het andere persoon open vor jou energie dan neemt hij dit op, en kan zo zijn pijn genezen. (een theorie achter reiki)
                Ok thnx voor de uitleg.

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Euh...Catje is geen man...
                Mijn fout, excuses.

Comment

Ik zal misschien een hoop gezeik over mij heen krijgen maarrrr..,

Ik geloof er geen ene bal van, its al in the mind, met alle respect voor mensen die er wel in geloven maar in al dat paranormale gedoe geloof ik geen barst van..

ongetwijfeld kort door de bocht door mij maar ik geloof in nuchtere "zien dan geloven"

ik heb binnen mijn kennissenkring flink wat mensen die er "serieus" mee bezig mee waren maar pfff, ik vond het een onzinnige plasebo-effect, zweverig pfff

Neem mij het niet kwalijk maar het is mijn mening...

Een rete goede zangeres van mijn band is er 10 jaar geleden knotsknetterpsychotisch van geworden door dat zogenaamde paranormale gedoe, nou stond ze toch al niet zo sterk in het leven. Maar enfin ieder zijn keuze en dat respecteer ik!
                  Hijs fijn!

Comment

Das jou visie moet je zelf weten, mij helpt het en ik voel het. ieder zijn ding

Comment

Op m'n vorig werk deden zo'n beetje alle vrouwen reiki. In de pauzes waren ze elkaar dan aan het 'reikien'. Lachwekkend, maar werd er helemaal gestoord van op den duur. Geloof er dus niet zo in, maar mooi als het voor anderen werkt.

Comment

@posseltje: Absoluut kerel, als het wel bij jou werkt dan is dat toch goed zo!

Ik kraak het ook zeker niet af.., ik geloof er alleen niet in maar zoals ik al zei, ieder zo zijn eigen mening!

Maar waar ik wel benieuwd in ben is hoe jij het dan ervaart? Hoe "geneest" het jou in wat voor een opzicht of misschien verkeerd uitegedrukt van mij ., hoe helpt het jou?

Wat merk je? In het verleden (zal je misschien denken., daar heb je die Fender weer) was het in mijn kennissenkring een soort hype., nu bijna iedereen doet er niet meer aan omdat het vaag is en achteraf een plasebo effect was met een hoop hysterie maar dat was toen (ruim 20 jaar terug) en ik geloof dat het ZEKER niet voor iedereen is weggelegd als het "echt" werkt of bestaat... ben benieuwd of jij over een jaartje of 10 á 20 misschien nog erin gelooft. Maar dat kan hoor! Ik zeg maar zo.., als je er god bij voeld en een ander geen schade toe doet., moet je er vooral mee doorgaan!
                        Hijs fijn!

Comment

Merendeel van Reiki, en meeste esoterische/occulte zaken, is vrij rationeel en logisch als je het snapt. Die wegen gebruiken alleen veel symboliek.

Kijk naar de chakra's. 7 stuks bij de standaard Reiki stromingen. Elk re-presenteerd een bepaalde emotie/persoonlijke eigenschap. Men denkt energetisch het te bewerking, maar eigenlijk zijn ze op psychologische wijze met zichzelf bezig. Dit in een taal die deze mensen aanspreekt. Ze kunnen ook bij een psycholoog op de bank gaan liggen, maar zijn taal zal die mensen niet raken en dus 0 effect hebben. En zo gaat het wel met meer dingen in het leven. Dus Reiki is 1 van de vele methoden die men kan hanteren voor psychologische ontwikkeling. Zelf hanteer ik persoonlijk liever het Kaballah.

Overal zegt men dezelfde inhoudelijke dingen, maar in hun eigen taaltje. En laat men vaak over de uiterlijke presentatie vaak vallen waaruit onbegrip voortkomt.

Lichamelijke energetische genezing zit ik nog op de fence. Kleine zaken kun je "genezen". Mind over matter so the speak, maar het schijnt ook zo te zijn dat hand oplegging warmte genereerd wat het lichaam stimuleerd. Het werkt bij kleinere ziektes, maar bij de grote dingen als kanker e.d. kun je het vergeten. Wellicht een Ki-"Meester" die het zou kunnen. Maar de huisvrouwtjes die een master graad in Reiki hebben kunnen het vergeten.

Zoals men de inwijdingen doet en zo...is meer lopenband produktie met kut kwaliteit geworden waarin reuze bedragen om gaan. Dr. Usui had ook geen inwijding gehad, hij leerde zijn pupillen ook niet aan de hand van graden en inwijdingen. Het is een westerse uitvinding die nergens op slaat.
                          Last edited by Falstyr; 01-10-2008, 19:59.

Comment

Mijn moeder is tweede graads reiki, en mijn buurvrouw is reiki-master. Mijn moeder heeft het bij mij wel is gedaan toen ik een beetje slaapproblemen had, na een week kan ik je zeggen dat het echt begon te helpen. Ook dat is misschien een resultaat dat je zou zeggen van ''Jah maar het kan ook gewoon beter zijn geworden door jezelf''.
                            Maargoed mijn kijk daarop is dat het echt wat deed bij mij, en ook een periode gehad dat ik erge hoofdpijn had. Na een beetje reiki merkte ik ook al verbetering...

Misschien ga ik in de toekomst ook een voor de eerste graads reiki bij de buurvrouw, nadat ik mezelf er wat meer in verdiept heb.

Mvg
                            Terug van weggeweest!

Comment

correctie laatste zin van mij (ik kan niet edditen) dr staat als je er god bij voeld maar ik bedoel als je er goed bij voeld.

dit om misverstanden te voorkomen....
                              Hijs fijn!

Comment

Sorry fender voor de late response beetje druk geweest.
                                Bij mij helpt het gewoon zowiso om te relaxen na een drukke werkdag, echt mijn vader is al jaren mee bezig. Vaak heb ik last ergens van, reiki helpt erbij verlicht de pijn of haald het bij mij weg. echter wat mensen zeggen het werkt niet bij mij kan komen door het feit dat ze er niet voor open staan (bewust/onbewust) hierdoor laat je het dus niet toe en heeft het geen effect
                                hopelijk geeft dit antwoord beetje wat je zocht.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X