koffie drugs?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• koffie drugs?

nou hier is ie dan.
    omdat er nog al wat menings verschil in een ander topic was.
    generalIX ,annevdploeg en snipke.
    V.S
    baricade (wel eerlijk zo)
    zullen we zien wie er gelijk heeft
    Poll: is koffie drugs??[*]ja zou verboden moeten worden[*]nee[*]weet het niet drink niet koffie
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

groetjes
    one goal: power and mass

kut...heb per ongeluk op ja gestemd, maar ik bedoelde uiteraard van NEEN.

vanwaar deze discussie zo opeens?

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Comment

om een discussie in het ergogene middelen topic.

ojah wie wint mag een jaar gratis op dit forum.
      Last edited by annevdploeg; 25-02-2008, 11:09.

Comment

hmm...daar heb ik niet eens toegang toe
        hoe kom jij aan dat wachtwoord dan
        Trainingslog Farmboy:

Comment

Waarom mag hier een poll over bestaan? Net of wat meningen iets uitmaken, caffeĂŻne heeft alle kenmerken van een upper en is dus een drug.

Dat is een bewezen vaststaand feit. Net zoals dat alcohol een downer is en nicotine een upper.

Het verschil met andere zaken als heroine en cocaine is gewoon dat die 3 eerder ingeburgerd en deel van de samenleving waren dan andere drugs.
          Last edited by Genjuro; 25-02-2008, 11:31.
          the one and only tabata overlord

Comment

Drugs is nogal een groot woord, of je er verslaafd aan kan worden...daar zeg ik ja op!
            Sponsored by:
            Inshapesupplements

Comment

...

Weet jij eigenlijk wel waarvoor het woord drugs staat?

Comment

Nee...maar zo te zien aan jou reactie zal het wel voor verslaving staan

Koffie is dan drugs....shitttttttttt ik ben verslaafd aan drugs

Zo bedoel ik het
                Dan zouden er een hoop drugsverslaafden op de wereld zijn.
                Koffie is geen drugs!
                Koffie is gewoon lekker, maar geen drugs...kan er zo vanaf blijven.
                Als je aan echte drugs zit zal je toch flink af moeten kicken, bij koffie is dat niet zo.
                Sponsored by:
                Inshapesupplements

Comment

dan vind ik eerder dat je een redbull tot drugs moet rekenen dan koffie.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                    ...

Weet jij eigenlijk wel waarvoor het woord drugs staat?
                    Drugs (ook wel: verdovend middel, bedwelmingsmiddel, narcoticum, roesmiddel, geestverruimend middel of droog/droge) is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder drogerende (verdovende en/of opwekkende) werking hebben, en die soms tot verslaving kunnen leiden. Het woord narcoticum (meervoud: narcotica) wordt vaak gebruikt bij justitie en de politie. Het woord drug komt oorspronkelijk van het Middelnederlandse woord droge (waar het woord drogist vandaan komt), het Engels heeft dit woord van het Franse woord 'drogue' geleend die het op zijn beurt weer van het Middelnederlands heeft geleend, Nederland heeft dit woord teruggeleend (hergeleend) vanuit het Engels. In het Engels betekent drug zowel medicijn als verdovend middel, die eerste betekenis heeft het woord in het Nederlands niet. In het Frans gebruikt men voor het woord 'verdovend middel' ook wel 'stupéfiant', hetzelfde woord als het bijvoeglijk naamwoord 'verbluffend'.

Comment

Originally posted by corina View Post
                      Nee...maar zo te zien aan jou reactie zal het wel voor verslaving staan

Koffie is dan drugs....shitttttttttt ik ben verslaafd aan drugs

Zo bedoel ik het
                      Dan zouden er een hoop drugsverslaafden op de wereld zijn.
                      Koffie is geen drugs!
                      Koffie is gewoon lekker, maar geen drugs...kan er zo vanaf blijven.
                      Als je aan echte drugs zit zal je toch flink af moeten kicken, bij koffie is dat niet zo.
                      Waarom denk je dat zoveel mensen pissig zijn smorgens voor hun 1ste koffie, en de hele dag als ze geen koffie hebben half lopen te slapen... Op mijn oude werk was de koffiemachine 1 dag kapot, nooit zoveel ruzie gezien en slaperige mensen als die dag.

Afkicken van speed: net hetzelfde, alleen intenser moe
                      afkicken van coke: net hetzelfde, alleen nog pissiger
                      afkicken van nicotine: net hetzelfde

Allemaal uppers, allemaal een vergelijkbaar effect bij het afkicken.

Sidenote, guarana en thee bevatten ook caffeine, dus zijn het ook drugs. Hoe raar het ook klikt.

Originally posted by annevdploeg View Post
                      dan vind ik eerder dat je een redbull tot drugs moet rekenen dan koffie.
                      Wat denk je dat het "drugs" gedeelte van redbull juist is.
                      Last edited by Genjuro; 25-02-2008, 11:52.

Comment

Wat een vreemde poll waar komt dit zo vandaan?
                        Who's the Chef

Comment

Ik vind het nemen van cafeine en theine helemaal niet zo'n serieus probleem als dat bijvoorbeeld zou zijn bij aspirine of paracetamol.
                          Allemaal verslavende middelen. Alleen levert koffie pas bij extreme consumptie maagzweren en maagbloedingen op..maar dan moet je het wel heel zwaar gaan overdrijven!
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Theoretisch gezien is het zelfs mogelijk te sterven aan een overdosis caffeine ,maar de ed50 ligt zo hoog dat je echt al moet gaan injecteren om het te bereiken. Vergelijkbaar met XTC.

Grootste gevaar van caffeine op de lange termijn is een die ze gemeenschappelijk heeft met alle stimulerende middelen, een chronisch verhoogde bloeddruk. Heb je daar geen last van is het quasi niet schadelijk.
                            Last edited by Genjuro; 25-02-2008, 12:12.

Comment

koffie valt onder drugs bevat caffeine, en alcohol valt ook onder drugs maar dat is toegestaan door de wet, hoe weet ik dat omdat ik een cursus horeca portier hebt gevolgd en daar leer je dat wat drugs is, dus voor de wijsneuzen hier die denken dat het geen drugs is of beter weten dan hebben de ze het mooi fout. en pure caffeine is slechter dan xtc of speed.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X