cortisol

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cortisol

Er is nog een manier waarop anabolen de spiergroei bevorderen. Behalve dat ze de spier stimuleren om te gaangroeien,kunnen ze ook spierafbrekende prcessen tegengaan. Als iemand zwaar heeft getraind of gestrest is produceert hij meer cortisol (een hormoon die een spierafbrekend effect heeft.Cortisol hecht zich aan eenander soort receptor op de spier en start een spierafbrekend proces. Omdat anabolen deze receptoren kunnen bezetten kunnen ze die afbraak voor komen.

Begrijp ik nu hier uit dat als je teweinig receptoren heeft of je wil optimaal van de anabolen gebruik maken , dat je cortisol (moet) kan gebruiken?
    een gladde aal blijft altijd glad.

Nee, je draait het om. Voor maximale spiergroei moet je cortisol juist wat lager liggen. De listigheid zit hem erin dat je snel te laag zit, en dat gaat je kosten. Denk aan onstekingen en dat soort akelige dingen. Je hebt namelijk wel cortisol nodig.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
      Nee, je draait het om. Voor maximale spiergroei moet je cortisol juist wat lager liggen. De listigheid zit hem erin dat je snel te laag zit, en dat gaat je kosten. Denk aan onstekingen en dat soort akelige dingen. Je hebt namelijk wel cortisol nodig.
      Dus vandaar dat ik nu met ontstekingen rond loop , kan dus de oorzaak ziijn dat ik te weinig cortisol heb.

Comment

Tenzij je aan cortisolblockers zit of anti-glucocorticoid, betwijfel ik dat.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Lees net dat AS de cortisol receptor bezet.

Maw je aanmaak cortisol is t zelfde, effect cortisol op de spier is nihil mischien wel 0, dat staat er niet bij.

Hoe dat zo deze vraag?

Leuke vraag btw
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
            Lees net dat AS de cortisol receptor bezet.

Maw je aanmaak cortisol is t zelfde, effect cortisol op de spier is nihil mischien wel 0, dat staat er niet bij.

Hoe dat zo deze vraag?

Leuke vraag btw
            Ik dacht aan . Als het lichaam teweinig cortisol aanmaakt, en je neemt extra cortisol gooit dat extra of meer receptoren open hetgeen weer bevordelijk is om de anabolen die receptoren te vullen. Hoe meer er gevult worden des te beter voor de as. Of is deze redenering onjuist?

Comment

AAS maken je cortisolreceptoren wat ongevoeliger, vandaar dat je ook meer cortisolproduceert, en zodra de AAS uit je systeem zijn een soort cortisolrebound kunt hebben.

En cortisol spuiten gaat veel katabolischer werken dan (als die er al überhaupt is, waar ik zwaar aan twijfel) dat de extra receptoren je aan gains gaan bezorgen.

sigpic

Comment

Originally posted by kees View Post
                Ik dacht aan . Als het lichaam teweinig cortisol aanmaakt, en je neemt extra cortisol gooit dat extra of meer receptoren open hetgeen weer bevordelijk is om de anabolen die receptoren te vullen. Hoe meer er gevult worden des te beter voor de as. Of is deze redenering onjuist?
                As bind zich aan de androgene receptor om zo zn werk te kunnen doen.

dus als je meer AR reseptoren hebt kan meer AS zich binden om zn werk te doen.

Cortisol heeft een ook een functie alleen geen androgene/ spier opbouwende, dus hoe meer cortisol betere AS werking, nee.

Je moet zorgen voor meer vrije testosteron
                We like it

Comment

Ff wat leesvoer

"binnen in de cel, bind de AAS molecuul zich met een molecuul van van de androgene receptor (AR), die zich binnen in de cel bevind, en niet in het celmembraan. De androgene receptor is een erg groot molecuul en is gemaakt van zo’n duizend aminozuren. Het is dus veel groter dan de AAS molecuul. De AR heeft een scharniervorm, en kan dus op twee verschillende manieren voorkomen. Als het zich bind met een AAS molecuul vouwt de AR zich op de scharnier, en is geactiveerd.
                  Beschouw de AR als een machine die niets doet, totdat het wordt aangezet. De AR is of gebonden aan een AAS molecuul, en staat ingeschakeld, of het is niet gebonden, en staat uitgeschakeld. Er bestaat geen halfwassen tussenweg die een AAS een milder effect verleent – er bestaat eenvoudig geen half uitgeklapte scharnier. De enige vraag is , hoelang blijft het AR geactiveerd voordat het AAS vertrekt ? Het antwoord, ligt gewoonlijk, binnen het bereik van een paar uur.

Nadat het AAS is vertrokken, keert de AR terug naar zijn oorspronkelijke vorm, en is klaar om opnieuw te worden gebruikt."

"

De androgene receptor

Nu we een blik hebben geworpen op het proces, gaan we de AR zelf eens nader bekijken.

De AR is een grote proteïne molecuul, die wordt geproduceerd door een enkele gen in het DNA. Er bestaan geen verschillende soorten AR’s, zoals sommige auteurs beweren. Er bestaan gen AR’s die speciaal voor orale of injectabele zijn bedoeld, noch voor de verschillende esters of voor testosteron of voor welk steroïde dan ook.

De belangrijkste vragen die je zou kunnen stellen zijn: “hoeveel AR’s heb ik? Is het aantal groot of klein? Kun je het aantal veranderen?” Omdat deze, in principe, kleine machientjes zijn die ingeschakeld of uitgeschakeld staan, en het effect is groter als er meer staan ingeschakeld, we willen er dus zo veel mogelijk ingeschakeld hebben."

BRON: Bodypage
                  We like it

Comment

Dat is is duidelijk goed stuk onderhandelen.
                    Het is me nu duidelijk wat het is en doet.
                    dank beiden voor de uitleg.

Comment

dit is echt genjuro sjit. ik denk gwoon: 1000-en zijn me voorgegaanmet een testootje en decaatje en zijn huge en dan bedoel ik echt huge gworden zonder gh. dus die 200gram extra... och.... je hoeft toch niet alles te weten. ik weet wat werkt.
                      maarrrr.... tis wel zo.... toen ik nog fanatiek kuurde en van alles uitzocht wilde ik dit ook wel weten. denk dat ik oud word.
                      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Wat zit je te reutelen bruce. Waar heb je het over? Ik weet zeker dat je oud word.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X