Betere resultaten met rhgh

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heb Jij al fotos geupt arie ?
    Hoe je er nu uitziet bedoel ik.

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (SammyV @ Mrt. 15 2004,00:07)]Heb Jij al fotos geupt arie ?
      Hoe je er nu uitziet bedoel ik.
      nee,sammy,nog niet.

ik heb hetzelfde als jou,ik wacht tot mn kuur echt begint te werken en ik wat droger ben en dan post ik zeker foto's.

dan post ik de 'voor' pics en de 'na' pics.

ik heb wel een fotoarchief opgebouwd en tegen die tijd laat ik ook wel zien hoe ik eruit zag toen ik 149kilo woog met een bf van ver over de 30%.

dan ga je echt lachen.

greetz

Comment

kan hier niet mn eigen post deleten,raar.

mn compu bleef hangen en zag dus 2x mn post.

Comment

arie wat jij zegt over hoe je moet injecteren is niet juist je moet voorbij je vet laag komen en niet er boven blijven zitten anders zou de naald wel korter zijn.
          Ik injecteer in me onder buik waar me vet het dunst aanvoelt trek ik wat omhoog en dan in het kuiltje wat je trekt zeg maar.

later

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (strombaman @ Mrt. 15 2004,09:20)]arie wat jij zegt over hoe je moet injecteren is niet juist je moet voorbij je vet laag komen en niet er boven blijven zitten anders zou de naald wel korter zijn.
            Ik injecteer in me onder buik waar me vet het dunst aanvoelt trek ik wat omhoog en dan in het kuiltje wat je trekt zeg maar.

later
            nou.........ik ben even aan het lezen geslagen en ik zit inderdaad helemaal fout!

het is mij zo geleerd door een maat van me die al ervaring had met gh en die heeft het me dus lekker verkeerd geleerd.

wat een eikelestein(dat zal ik em vertellen ook)maar ik had zelf beter moeten researchen want dan had ik het meteen goed gedaan.

dirkster stuurde me ook al een mail met een site waar beschreven wordt hoe je het WEL moet doen,thanks dirk.

heb net dus op de goede manier geprikt en zal dat zo blijven doen.

wat ik me alleen wel afvraag;ik merk gewoon dat die gh wel werkt want ik voel het in mn vingers(voelen snachts beetje stijf om het zo maar eens te zeggen)en ik zag zeker lokale vetverbranding dus zou het nu nog beter moeten gaan werken?

we gaan het wel zien en hou jullie wel op de hoogte!

greetz

Comment

het werkt ook wel een beetje op die manier maar van de 10ui gaat er dan misschien wel 6 verloren en dat is zonde
              "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

gege. moet je zien wat je nou gaat merken. hahahah
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

fouten maken we allemaal...kijk ik zet het niet recht in me buik te veel vet maar de onderbuik boven je lies zit geen vet althans normaal gesproken erg weinig en daar zet ik dus en is een goede plaats voor als je wat meer vet hebt.

later

Comment

hmmz, ik zette het toen ook in me vet.
                    ALs je verbetering merkt arie, dan hoor ik dat graag!

Comment

Op alle officiele bijsluiters staat dat je het sub-q moet zetten en dat is onder de huid boven het vet hoor....

dus de methode zoals arie zei met dat witte bobbeltje klopt....

Comment

nou word ik echt GEK!

john,bedankt voor je reactie want jij bent de man die het weten kan.

de mannen die daar aan twijfelen;kijk even naar zijn avatar!

in het echt ziet ie er nog veel bruter uit!

ik vond het al raar omdat ik gewoon zeker merk dat die hgh werkt want heb al de symptomen opgenoemt die ik voel(opgezette vingers en ik zie plaatselijke vetverbranding)en ik heb het van mn sportschool maat en die ziet er ook niet misselijk uit.

maar ik heb van dirkster een url gehad en daar staat het wel weer anders beschreven.

maar dat was wel over insuline en moet dat dus op dezelfde manier gezet worden als hgh?

+ het feit dat subcuteneous betekent onderhuids en anders zouden ze wel zeggen dat je het onder je vet moet doen,toch??

reacties van iedereen zijn welkom!

greetz

Comment

Dit is de site van Eli Lilly een bekende pharmaceut die het voorschrijft om direct onder de huid (sub-q) te injecteren:

http://www.lilly.nl/Nitro/objects/Bi..._Humatrope.pdf

Comment

is wel lastig als de ene firma dit zegt en de ander dat maar ik denk dat het op beide manieren goed is anders zouden ze allemaal het zelfde zeggen.
                            Bij mijn weten pak je een stuk vel vast trekt het omhoog en dan zet je de insuline naald in het kuiltje wat je ziet als je de huid omhoog trekt.
                            Zo doe ik het ook en ik merk na een week al dat ik me handen ga voelen en oja ben al meteen 2kg zwaarder en dat terwijl ik aan het dieeten ben.

later

Comment

nou dan moet dit eens lezen is een flinke pil maar ach boeie

GROEIHORMOON

Dit artikel is bedoeld voor de mensen die groeihormoon willen gaan gebruiken, of die gewoon de basisinformatie nodig hebben. Het is grondig nagecheckt. Wij nemen geen crediet voor dit artikel omdat het hier gewoon algemeen bekende informatie betreft.

Groeihormoon beoordeling: (1 is het laagst, 5 is het hoogst)
                              Kracht - 4
                              Gewichtstoename - 4
                              Bijwerkingen - 2
                              Behoud van spierwinst - 4

Bijwerkingen:

- Hypoglycema, vanwege de verlaagde insulinespiegels
                              - Acromegalia….(abnormale groei van de botten). GH veroorzaakt dit niet,

maar als je er aanleg voor hebt zal Gh gebruik dit proces versnellen
                              - Gh-pens, als je er aanleg voor hebt en bij ongewoon grote doses
                              - Carpel Tunnel Syndroom
                              - Pijnlijke gewrichten

Voordelen van Gh-gebruik:

- Nieuwe spiercellen
                              - Verbetering van het humeur
                              - Verbetering van en gladder worden van de huid
                              - Slanker, want het is een potente vetverbrander
                              - Gewrichts en ligamenten versterking

Waar moet je injecteren, hoe, en hoe te maken:

Je kan op alle plekken injecteren waar je de subcutane laag (onderhuidse laag) kunt bereiken. Prik het vlees en trek dan terug, en plaats de naald in de ruimte daaronder. Het absorbeert niet snel genoeg als je het in het adipose (vet) weefsel injecteert. Niet intramusculair injecteren, hoewel dit wel mogelijk is wordt het niet aanbevolen. Gh is geschikt voor plaatselijke injecties, daar waar het wordt gezet zal het het meest opvallende vet verbranden. De meeste mensen zetten het in de buik, omdat de typische plaats om een sub q injectie te zetten, vanwege het vele vet op die plaats. Gh moet je bewaren in de koelkast, diepvriezen vernietigd Gh. Op je kit zal vermoedelijk vermeld staan dat je het binnen 18-24 uur moet gebruiken, bedenk echter dat ze bedoeld zijn voor AIDS patiënten, en niet voor bodybuilders of atleten. De Gh moet worden gemixt met steriel water of bacteriestatisch water. De oplossing kan men zonder problemen 3 dagen in de koelkast bewaren, zelfs met steriel water, maar je kunt dat risico niet nemen, je kan het beter veilig spelen en bacteriostatisch water nemen. Dit blijft wel een paar weken goed. Als je de Gh mixt, moet je het water langs de zijkant van de ampul laten lopen en het niet op de Gh wafel spuiten. Spuit het beslist niet met kracht tegen de wafel. Voor de vermenging en zelfs daarna is Gh erg fragiel!!! Als het water eenmaal in de ampul is geïnjecteerd, de ampul zachtjes bewegen tot het zich vermengd heeft, dus niet schudden of hard draaien!!

Sommige mensen verkiezen het toedienen in cc’s maar hier is een omrekentabbelletje hoe je het ook in units kunt doen in een insulinespuit: 5.5 = 1 iu, dus 2 iu is 11 op een insulinespuit.

Conversies:

1 ml = +/- 1 cc
                              100 units per 1 cc
                              6 mg = 18 iu
                              1 ml = 18 iu
                              0.50 ml = 9 iu
                              0.25 ml = 4.5 iu

Verschillen tussen de kits:

Het belangrijkste verschil is in hoofdzaak de sterkte, dus het aantal iu’s dat wordt verkregen na het mixen. Bij voorbeeld, een Serostim kit geeft na aanmaak 126 iu, terwijl een Saizen kit…eveneens door Sereno gemaakt…slechts 15 iu geeft. Één van hun andere kits levert 54 iu. Het kan veel goedkoper dan een Serostim kit! Humatrope is goed, maar kost teveel. Een andere belangrijke overweging is de namaak; Lilly wordt het meest gefaked. Sommige oudere Gh kits bezitten geen hologram, maar zijn wel echt, maar ze zijn meestal minder dan € 100.= goedkoper dan de nieuwe kits met hologram. Ik zou dan de zekerheid van een hologram verkiezen. De beste aankoop van de merkartikelen is op dit moment de Serostim 126 iu kit. Deze worden gemaakt voor patiënten met spierverdwijnende ziektes zoals AIDS. Veel van deze patiënten zijn besmet geraakt door hun IV drugsverslaving…zij verkopen hun Serostim op straat voor harddrugsgeld. De allerbeste aankoop is momenteel de generiek gemaakte Gh, die rechtstreeks op ijs uit China komt. In Nederland is deze, mits je de juiste weg kent, goed te verkrijgen.

Doses:

4 tot 6 iu per dag is voldoende. De meesten gebruiken het 5 dagen op, twee dagen af op hun vastgestelde doses. Er is geen reden of bewijs om aan te nemen waarom je niet continue kan gebruiken, er dus geen noodzaak voorhanden om deze cyclus van 5 op 2 af, te volgen anders dan de kostenfactor. Als je bedenkt dat onze endogene (lichaamseigen) productie slechts 0.5 tot 1,5 iu per dag bedraagt, dan zijn deze doses toch een hele brok voor je lichaam. Onderzoek heeft uitgewezen dat het lichaamseigen afweersysteem megadoses Gh deactiveert, maar goed, Gh zorgt niet voor toename in massa….het stelt je in staat om je vetvrije massa te vergroten in combinatie met verantwoord steroïde en insuline gebruik. De gebruiker moet dit voor gebruik goed onderkennen. Één of twee kits zijn niet genoeg, je hebt er op zijn minst drie nodig om gelukkig te worden, het duurt even voordat Gh zijn werking ontvouwt, maar bedenk dat deze lang blijven zitten, wat je ziet is wat je bezit! Het duurt zes tot acht weken voordat je een dramatische verandering in je lichaamssamenstelling ziet als je Gh op een elke dag of 5/2 cyclus gebruikt. Lagere doses voor een langere periode zijn beter dan hogere doses gedurende korte periodes. Net als met alle andere middelen geldt ook hier, hoe meer je gebruikt hoe meer je opschiet, maar met eveneens meer bijwerkingen. 4-6 iu is de standaarddosis , maar veel bodybuilders nemen meer, de meest uitgesproken bijwerkingen treden op bij of boven 12 iu per dag, maar net als alle andere middelen is dit sterk afhankelijk van je individuele gevoeligheid voor dit middel.

Hoe moet je het combineren:

Gh werkt het best in combinatie met insuline (zie onze handleiding voor insulinegebruik), anabole steroïden en T3. Insuline is uitermate effectief in combinatie met Gh, iedereen die dat al eens geprobeerd heeft, zal dit van ganser harte bevestigen. Dit komt omdat de Gh injecties zorgen voor een vermindering van de insuline gevoeligheid in het lichaam. Gh alleen veroorzaakt een lichte groei van de vetvrije massa, maar, als je het stackt met insuline en steroïden (en IGF-1 als je dat kunt vinden), kunnen de resultaten werkrlijk spectaculair zijn….speciaal in de oudere bodybuilder. Begin licht met Humulin…5 iu…en verhoog dit met 1 iu per dag, totdat je eraan gewend bent..7 tot 10 iu in de morgen en 7 tot 10 iu in de namiddag, met gedeelde doses Gh dat werkt het best. Als je dus die Gh/insuline doses op deze manier verdeeld, kan je het best de mid-morgen en de late middag na je training nemen, dat zijn beide tijden met lage spiegels van onze natuurlijke (endogene) Gh productie. De insuline overwint de insuline-weerstand die wordt veroorzaakt door de exogene Gh supplementatie. Als je echter liever geen insuline wilt nemen, omdat je daar bang voor bent, dan kun je Gh nemen met testosteron en Glucophage. Gh alleen is wel uitermate geschikt voor het “cutten” het verbranden van vet en het gelijkertijd vasculairder en harder worden. Glucophage zorgt voor een verbeterde glucose en aminozuur absorbtie door het spierweefsel en doet dit veilig. Dit is toch wat je wilt? De halve waardetijd van Gh is slechts twee uur dus verdeel het. Vermijd injecties voordat je naar bed gaat omdat we het grootste gedeelte van de lichaamseigen Gh produceren in de eerste twee uur slaap. En omdat exogeen toegediend Gh dit onderdrukt, zou je het niet voor je bedtijd moeten nemen. Om het beste resultaat te kunnen boeken zou je een 17 aa oraal moeten gebruiken gedurende deze kuur, om de uitstort van insuline groei factoren te stimuleren. Ik zou de Test de hele kuur lang gebruiken. Gh/insuline/Test heeft bewezen een synergistische combinatie te zijn. Het is eveneens wijs om voortijdig (preload) te beginnen met de Testosteron, voordat je met de Gh start. Je zou met het voorladen moeten beginnen, met de tijd die de gebruikte Tetosteron-ester nodig heeft om zijn werking te ontvouwen, en omdat de meesten van ons de langwerkende testosteronesters gebruiken, kun je beter met Testosteron gebruik beginnen zo’n twee weken voordat je met Gh begint. Met andere esters kun je op dezelfde manier voorladen, afhankelijk van de lengte van de gebruikte ester. Je kunt de steroïden kuren afhankelijk van je behoeftes, als je van plan bent massief te worden zou je bijna de gehele kuur insuline en zware androgenen moeten gebruiken, maar als je op zoek bent naar een atletischer uiterlijk moet je tegen het eind van de kuur stoppen met de androgenen en tegelijkertijd meer Gh gaan gebruiken, of veel minder androgenen gebruiken of deze inwisselen voor de meer anabole. T3 (cytomel) is een andere substantie die je zou moeten gebruiken gedurende je kuur, omdat Gh gebruik de plasmaspiegel van schildklier hormonen verlaagt. T3 zou je echter voor kortere tijd moeten gebruiken, omdat langer gebruik je endocriene systeem permanent kan verzieken. De magie van Gh voor mannen is zijn vermogen om massa zonder vet of vochtretentie (wateropslag) te bewerken als het juist is gecombineerd met insuline en steroïden. Gh zorgt voor werkelijk verbazingwekkende verbetering van de huid…het strijkt rimpels glad, verbrand moeilijk te verliezen plekken adipose weefsel (b.v. love-handles) en zorgt voor dat papierdunne wedstrijd uiterlijk..het zorgt eveneens voor een algemeen gevoel van welbevinden, en een zonnig humeur.

Het belangrijkste verschil tussen Gh en steroïden:

Steroïden zijn in staat de maat van je spiercellen te vergroten, maar ze zijn niet in staat, en ik herhaal NIET IN STAAT om het aantal spiercellen in je lichaam te vergroten, welke om te beginnen wordt bepaald door je genetische aanleg. Maar Groeihormoon KAN WEL het aantal spiercellen in je lichaam vermeerderen, en omzeilt hiermee je genetische aanleg.

De half waardetijd van Gh:

Exogeen geïnjecteerd Gh heeft een halve waardetijd van ongeveer 2 uur…een 4 uur durende periode van activiteit gedurende welke er een onderdrukking plaatsvind van de endogene Gh productie.

Gh natuurlijk geproduceerd:

We maken gedurende de eerste twee uur van onze diepe slaap de meeste endogeen geproduceerde Gh vrij…dus je zal je een beetje moeten aanpassen…je lichaam denkt dat je in bed behoort als de injectie begint te werken. Het is goed om dan een dutje te doen, want dat is precies de tijd wanneer je groeit. Het helpt altijd als je een dutje doet na je injecties en je trainingen.

Gh zorgt voor Acromeglia (reuzengroei):

Acromeglia is een ziekte..je hebt het, of je hebt het niet. Supplementatie met Gh zal het niet veroorzaken. Personen die lijden aam Acromeglia zoals de Amerikaanse worstelaar “André de Giant” missen het natuurlijke afweer mechanisme van het lichaam die de productie en uitstort van Gh reguleert in de hypofyse. Het is welbekend in de medische literatuur dat exogeen toedienen van Gh deze aandoening niet kan veroorzaken…maar het verergert de conditie van diegene die het heeft natuurlijk wel. De waarschuwingen die je in de diverse bodybuilding bladen leest berusten dus louter op “scare tactics”.

Gh pens: mythe of werkelijkheid?:

Sommige onderzoekers beweren dat alle verhogingen in gewicht die door personen gedurende Gh gebruik alleen, worden veroorzaakt door de groei van de ingewanden en connectieve weefsels, welke voor problemen kunnen zorgen. De meeste studies onderschrijven deze claims niet en beschouwen de “Gh gut” als een mythe. Sommige gebruikers zijn allergisch voor synthetische testosteron, dat is iets dat je voor jezelf moet uitvinden. Sommige gebruikers ondervinden van tijd tot tijd een onaangenaam gevoel in hun ingewanden, stop telkens met gebruik van één middel, totdat je weet welk middel dit veroorzaakt; creatine, glutamine, proteïne producten, orale middelen, en ook bacterieel verontreinigde steroïden staan hierom bekend. Het is dus zaak voortijdig uit te vinden waar je overgevoelig op reageert.

Gh en IGF-1:

Misschien het meest relevante effect van IGF-1 is zijn vermogen tot het verhogen van de proteïne synthese bij een verhoogde cellulaire mRNA formatie (mRNA maakt proteïne) en verhoogd de opslag van aminozuren. Deze werking op de proteïnesynthese tot een verhoging van de VVM (vetvrije massa). Onderzoek toont aan dat deze werking slechts optreedt als er ook Gh aanwezig is. Dus IGF-1 alleen kan deze werking niet volbrengen. Hetzelfde geldt voor Gh. Het blijkt dus dat de combinatie van deze twee zeer waarschijnlijk voert tot deze verhoogde proteïne synthese.

Gh en IGF-1 zijn negatieve regulatoren van Gh uitstorting, dus een verhoging van één van beiden (van een Gh injectie) reduceert de uitstort van Gh. IGF-1 is zeer moeilijk te verkrijgen in een bruikbare conditie…het moet erg voorzichtig worden behandeld en op een behoorlijk precieze temperatuur worden bewaard onder alle omstandigheden. Men kan echter de IGF productie stimuleren door het gebruik van een 17 aa oraal steroïde gedurende de kuur. Dianabol, bijvoorbeeld, veroorzaakt een behoorlijk intense uitstort van IGF gedurende zijn eerste passage door de lever.

De toonaangevende studies op dit gebied: Ney, 1999, Yarasheski, 1994..Am J. App.Phys.) In het Yarasheski onderzoek, werd geen verhoging van de VVM vastgesteld bij proefpersonen die alleen Gh gebruikten, maar opzienbare spiergroei werd geconstateerd in proefpersonen die supplementeerden met Gh en IGF…voeg steroïden toe en pas dan maar eens op! Yaraskeski bestudeerde met gewichten trainende atleten, hij supplementeerde één groep met alleen Gh, en één groep met Gh en IGF. “Dus alleen IGF veroorzaakt deze werking niet. (vetverbranding en een verhoogde vetvrije massa). Noch veroorzaakt Gh dit. Het schijnt dat de combinatie van beiden het meest waarschijnlijk leidt tot een verhoogde proteïne synthese.” Beiden schijnen elkaar , na verloop van tijd, negatief te beïnvloeden (feedback systeem) , en dat leidt tot verminderende aanwezigheid. Kuren schijnt dus om die reden noodzakelijk. Supplementatie van beiden is noodzakelijk omdat toediening van één van de beiden, de natuurlijke productie van de ander zal onderdrukken. Het allerlaatste onderzoek van Yarashevski - met alleen Gh….8 tot 12% verandering in de vetvrije massa, en 6% verhoging in spiermassa.

Aansluitend aan dit artikel zullen we ook een”handleiding voor insulinegebruik” gaan maken, en wel één die de exogene toediening van insuline duidelijk maakt en één die een natuurlijke verhoging van de insulinespiegel beschrijft met gebruikmaking van de GI en supplementen.

Handleiding voor Insulinegebruik

Alhoewel Groeihormoon de wedstrijdpodia heeft voorzien van vasculaire fysieken met een zeer laag percentage onder een papierdun exterieur, is het te danken aan de symbiotische relatie die insuline heeft met alle andere fysieke opbouw chemie, dat zorgt voor buitenaardse bodybuilders.

Insuline is voornamelijk een opslag hormoon en veroorzaakt daarom een uitgebreid scala aan cellulaire gebeurtenissen, die resulteert in een verhoging van het cellulaire voedingsstoffen gehalte. Het is zonder meer duidelijk dat suprafysiologische (bovennatuurlijke) plasma spiegels van insuline resulteren in suprafysiologische cellulaire voedingsstoffen spiegels. Dit op zichzelf leidt tot een hoogst anabole werking, beter bekend als een osmotische respons. Een cellulaire osmotische respons is niets minder dan een intracellulaire verhoging van het water en voedingsstoffen niveau die een werking heeft die lijkt op de lucht in een ballon. Meer lucht in de ballon betekent een grotere ballon. Meer water en voor groei geschikte voedingsstoffen in de cel betekent een groter cel. Interessant genoeg jaagt dit een ander overlevings proces aan, welke de uitgerekte cel aanzet om de dikte van de celwand te vergroten om de osmotische respons te kunnen weerstaan. Dit is te danken aan een verhoging van de locale IGF-1 en MGF productie en de uitgelokte synergistische respons. En dit is dus anabolisme in de vorm van hypertrofie. Jammer genoeg is insuline eveneens behoorlijk anabool voor vetcellen.

Omdat insuline het lichaams belangrijkste “opslag” hormoon is, zal het voor de lezer geen verrassing zijn dat vele diabetici en “would be” beesten verschrikkelijk vet zijn geworden als resultaat van een foutief insuline gebruik en verkeerde eetgewoonten. Veel bodybuilders gebruiken het 10-15 gram koolhydraten voor elke iu ingespoten insuline protocol met veel succes ondanks de daaraan verbonden gevaren van niet medisch gebruik van insuline. Hoewel er velen, die of insuline resistant/ongevoelig zijn geworden of genetisch voorbestemd zijn voor ongewone adipose (vet) weefsel accumulatie, ten prooi zijn gevallen aan een groter anabolisme van het adipose weefsel dan aan spiermassa. Sommigen hebben dom genoeg een alles verhullende vetlaag over hun fysiek gelegd en dit geaccepteerd als een noodzakelijke bijwerking die uiteindelijk zou voeren naar een hoger doel. Anderen hebben andere potentieel negatieve bijwerkingen gekregen in de vorm van hartafwijkingen zoals arrhythemia/tachycardia, diabetes en andere niet zo leuke bijwerkingen.

Zoals ik al vele ander keren heb duidelijk gemaakt, is adipose weefsel de belangrijkste plaats voor de werking van het aromatase enzym, welke op zichzelf je al kan veranderen in een vet varken. Veel AAS (anabole/androgene steroïden) zijn ontvankelijk voor de werking van het aromatase enzym om endogeen (in het lichaam zelf) geproduceerde androgenen zoals Testosteron te converteren naar oestrogeen (zie ons artikel conversies). Het is duidelijk dat hoe groter het volume en de werking van dit enzym, dat zich ophoud in ons lichaam, is hoe groter de kans en de mate waarin convertie optreedt. Oestrogeen is in mindere mate direct anabool op spierweefsel. Jammer genoeg is het hoogst anabool op adipose weefsel. En omdat oestrogeen het hormoon is dat zorgt voor het vrouwelijk vetopslag patroon, zijn we wel unaniem van mening dat een zandloper een vorm van ultieme schoonheid is. Ik heb echter nog nooit een mannelijke bodybuilder ontmoet die er blij en goed uitzag met tieten en andere vette vrouwelijke attributen. Dus, een groter aandeel van adipose weefsel opslag door insuline toediening is het resultaat van een verhoogde adipose weefsel opslag als gevolg van gebruik van voor aromatase gevoelige AAS.

In sommige gevallen resulteert deze vicieuze cirkel tot bodybuilders die nalaten om genoeg calorieën tot zich te nemen gedurende AAS kuren met als doel het verlagen van de adipose weefsel opslag. Tenzij je van een andere planeet afkomstig bent besef je dat dit je spiergroei eveneens beperkt.

Voorbeelden van Insuline:

Insuline naam
                              Start Activiteit
                              Hoogste activiteit
                              Einde v.d Activiteit
                              Laag BS

Very short-acting (Humalog)
                              10 minuten
                              1.5 uur
                              3 uur
                              2-4 uur

Short-acting (Regular/-R)
                              20 minuten
                              3-4 uur
                              8 uur
                              3-7 uur

Intermediate acting (Nor L)
                              1.5-2 uur
                              4-15 uur
                              22-24 uur
                              6-13 uur

Long-acting (Ultra Lente)
                              4 uur
                              10-24 uur
                              36 uur
                              12-28 uur

Combinatie: 70% N/30% R
                              0-1 uur
                              3-13 uur
                              12-20 uur
                              3-12 uur

Combinatie: 50% N/50% R
                              0-1 uur
                              3-12 uur
                              12-20 uur
                              3-12 uur

Humalog werd toegediend ongeveer 15 minuten voor een geschikte maaltijd

Regular Type-R werd toegediend 30 minuten voor een geschikte maaltijd

Laag BS = Laag bloed suiker (Glucose)

Very short acting = zeer kort werkend

Short acting = kort werkend

Intermediate acting = gemiddeld lang w.

Long acting = lang werkend

Insuline is een hormoon dat wordt geproduceerd in de alvleesklier (pancreas) om de glucosespiegels in het bloed te regelen. Medisch wordt het gebruikt bij diabetes. Recent is insuline uitermate populair bij bodybuilders geworden vanwege zijn anabole werking. Met precies geplande injecties, kan insuline helpen glycogeen en voedingsstoffen naar te spiercellen te vervoeren. Vaak wordt menselijk recombinant groeihormoon gekocht van Eli Lilli & Company. Je kan het beste de Humulin R ervan gebruiken met een sterkte van 100 iu per milliliter. Eli Lilly produceert nog minstens 5 andere insuline formules, maar als bodybuilder zou je geen van deze producten moeten gebruiken. Humulin is de veiligste omdat het snel begint te werken en slechts een geringe werkingsduur heeft (zie tabel). De andere insuline formules blijven langer werkzaam en kan de gebruiker in een onverwachte staat van hypoglycemia brengen.

Hypoglycemia treedt op als de bloed glucose spiegels te laag zijn. Het is een veel voorkomend en potentieel fatale reactie die insuline gebruikers kunnen verwachten.(zie onze special daarover op bodypage). Voordat een atleet begint met gebruiken van insuline, is het van levensbelang dat de waarschuwingstekens en symptomen leert kennen die een hypo aankondigen, deze zijn honger, slaperigheid, vaag zien, depressieve gevoelens, duizeligheid, zweten, hartkloppingen, trillen, het tintelen van de handen..de voeten..de tong en de lippen, je voelt je licht in het hoofd, kan je onmogelijk concentreren, hoofdpijn, slaap problemen, opgewonden, geïrriteerd, abnormaal gedrag, onzekere bewegingen, en veranderingen in je persoonlijkheid. Als één of meer van deze waarschuwingen optreedt, moet de atleet onmiddellijk voedsel of drinken consumeren die veel suiker bevat zoals een reep mars of een blikje cola. Dit zal een milde tot gemiddeld milde hypo tegengaan en een ernstiger vorm van hypoglycemia voorkomen. Een ernstige vorm van hypoglycemia is een gevaarlijke staat die medisch ingrijpen vereist. Symptomen omvatten desoriëntatie, flauwtes, bewusteloosheid en de dood. Insuline wordt in vele vormen gebruikt. De meeste atleten gebruiken het onmiddellijk na hun training.

De gebruikte doseringen zijn normaal 1 iu per 5 –10 kilo vetvrij lichaamsgewicht. Beginners moeten beginnen met lage dosis en deze langzaam verhogen. Bijvoorbeeld, je begint met 2 iu en je verhoogt deze dosis met iu bij elke opvolgende traing. Dit zal de atleet in staat stellen om veilig de geschikte dosering vast te stellen. Insuline dosering kan opvallend veel verschillen onder de verschillende atleten en dat komt door de individuele insulinegevoeligheid en het gebruik van andere middelen. Atleten die bijvoorbeeld tegelijkertijd Gh en T3 gebruiken, hebben een hogere insuline behoefte, en zijn daarom in staat hogere doseringen te verwerken. Humilin R moet je subqutaan injecteren met een U-100 insuline spuit. Insuline spuiten zijn vrij te verwerven in de apotheek. Het gebruik van een andere insulinespuit dan de genoemde U-100 is gevaarlijk omdat het dan moeilijker wordt om de gewenste dosis af te meten. Subcutane injecties worden meestal in een huidplooi op de buik geïnjecteerd. Je neemt daartoe een stuk huid tussen de duim en wijsvinger van je linkerhand en duwt dan met de rechterhand het naaldje daartussen met de lengte van de huidplooi mee onder de huid. Om de werking te versnellen, injecteren meer ervaren atleten hun dosis in het dijbeen of de triceps. De meeste atleten nemen hun insuline mee naar de sportschool. Insuline moet gekoeld bewaard blijven, maar je kan het korte tijd buiten de koelkast in je gymtas bewaren zolang het niet aan extreme hitte wordt blootgesteld. Onmiddellijk na de training wordt de dosis toegediend. Binnen de daarop volgende vijftien minuten, moet je dan een koolhydratendrank zoals Ultra Fuel van Twinlab nemen. De atleet moet op zijn minst 10 gram koolhydraten tegenover elke geïnjecteerde iu insuline gebruiken. De meeste atleten gebruiken tegelijkertijd creatine monohydraat samen met dat koolhydratendrankje omdat de insuline helpt om de creatine in de spiercel te persen. Ongeveer een uur nadat de insuline is geïnjecteerd, zullen de meeste atleten een maaltijd gebruiken of een proteïneshake drinken. Het koolhydratendrankje en de maaltijd/shake zijn noodzakelijk. Zonder deze, zullen de bloedsuikerspiegels gevaarlijk diep zinken, en raakt de atleet gewoonlijk in een staat van hypoglycemia.
                              Bijna alle atleten worden slaperig na de insuline injectie. Dit kan een symptoom van hypoglycemia zijn, en de atleet moet dan meer koolhydraten consumeren. Vermijd de neiging om even te gaan liggen slapen omdat dan de insuline tijdens de slaap kan gaan pieken zodat de glucose spiegels gevaarlijk diep zinken. Omdat de atleet zich, gedurende zijn slaap niet bewust is van de waarschuwingssignalen, loopt hij het risico om in een staat van ernstige hypoglycemia te geraken zonder dat iemand dat in de gaten heeft. Humulin R ( “regular”) blijft ongeveer vier uur actief met een piek na ongeveer twee uur na de injectie. Het getuigd dus van veel wijsheid als de atleet besluit om de eerste vier uur na de injectie wakker te blijven.

Liever dan te wachten tot het eind van de training, injecteren sommige atleten liever 30 minuten VOOR hun trainingssessie voorbij is, hun dosis insuline. Ze consumeren de benodigde koolhydratendrank dan onmiddellijk na het beëindigen van hun trainingssessie. Dit maakt de insuline efficiënter in zijn taak van het brengen van glycogeen naar de spiercellen, maar het verhoogt eveneens het gevaar van een hypo. Sommige atleten injecteren voor het zware liften een paar iu om hun pomp te verbeteren. Deze praktijk is extreem gevaarlijk en kunnen beter worden overgelaten aan atleten met een ruime ervaring aan insulinegebruik. Al deze praktijken worden op diverse hard-core sites besproken zonder op de zeer realistische gevaren voor de nieuwelingen te wijzen, het is dan ook zonder meer gevaarlijk om de toedieningsmethoden van de professionals over te nemen. Tot slot, sommige atleten zetten hun dosis ’s morgens na het ontwaken. Na de injectie consumeren ze een koolhydraten drank en binnen het uur weer de maaltijd/shake.. Sommige atleten vinden deze applicatie van insuline erg goed bij hun zucht naar massa, terwijl anderen bij deze methode veel vet aanzetten. Insuline kan niet worden gedetecteerd tijdens een dopingtest. Om deze reden, en omdat het gemakkelijk te verkrijgen is en niet duur, is insuline erg populair geworden bij de wedstrijdatleet. MAAR, voordat een atleet overgaat tot insulinegebruik, zou hij zichzelf moeten onderwijzen, door veel te lezen en te praten met de meer ervaren atleten, zodat hij zichzelf bewust is van de consequenties en gevaren van insulinegebruik. Slechts één fout kan al fataal zijn.
                              "Only the weak attempts to accomplish what he knows he can already achieve."

"Failure will not overcome me so long as my will to succeed is stronger."

"Success must be felt within before it can be seen on the outside."

"You have to do what others won't to achieve what others dont."

Comment

dat is een amerikaanse post die ken ik al is hele goede informatie.

later

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X