PCT Nolvadex vs. Clomid

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het zal misschien prima zijn te combineren maar waar is het daadwerkelijk voor nodig vraag ik me af.
    De effecten van een hoge dosis clomid zijn te behalen met een in vergelijking lage dosis nolvadex.

het werkt misschien beide via andere wegen.. maar het eindresultaat is hetzelfde ?
    Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

Comment

Originally posted by Wessle View Post
      Het zal misschien prima zijn te combineren maar waar is het daadwerkelijk voor nodig vraag ik me af.
      De effecten van een hoge dosis clomid zijn te behalen met een in vergelijking lage dosis nolvadex.

het werkt misschien beide via andere wegen.. maar het eindresultaat is hetzelfde ?
      Als je beide middelen gebruikt dan wil je niet beide middelen op een vergelijkbare dosis.

Je wilt niet evenveel clomid nemen als nolva.

Je zou de clomid er dan enkel bij nemen op een lagere dosering is hetgeen wat ik meen gelezen te hebben.

In dat artikel werd clomid ten onrechte in de hoek geschoven zoals dit artikel eigenlijk ook doet.

Veel tegenspraak as usual dus
      "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
        Hij heeft het onderzocht in zijn lab, want dat doet een guru natuurlijk.
        Snuff-san heb me leren brouwen, binnenkort m`n eigen merk. jwt

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
          Ik heb nog n idee om over na te denken.

Nolvadex Halveringstijd 1 dag.
          Clomid Halveringstijd minimaal 5 dagen en kan uitlopen tot 7 dagen.

Ik heb ook n stukje gepikt van Wikipedia: Dit zijn dus niet mijn woorden!

Een andere reden waarom Nolvadex voor de nakuur eerder wordt aangeraden dan Clomid, heeft te maken met de veiligheid. Dit heeft niet enkel te maken met het effect op vetten in het lichaam, maar ook met de intrinsieke bijwerkingen van Clomid. Vanwege de hogere dosis veroorzaak Clomid een toename van acne, maar het middel kan ook een aantasting van het gezichtsvermogen veroorzaken.
          Dat veel mensen clomifeen hoog doseren betekent niet dat dit ook moet. Tamoxifen gaat ook geen lieverdje zijn als je het bijv. op 100 mg ED gaat doseren, zoals mensen met clomifeen doen. Klinische studies tonen aan dat clomifeen bij lage doseringen, 25/50 mg EOD, al zeer effectief is (notabene bij hypogonadisme). Zie o.a.: Tamoxifen en clomid literatuuroverzicht - DutchBodybuilding.com forum

Dit is tevens ook 'n oud artikel van Llewellyn, hoewel de twee, zeker in die tijd, moeilijk te onderscheiden waren qua zowel mechanism of action en klinische resultaten (veel van die klinische studies uit m'n link zijn van na dit stukje van Llewellyn), is het toch echt clomifeen die de voorkeur geniet m.b.t. herstel van de HPG as.

Ik weet helaas niet hoe clomifeen exact werkt, maar tamoxifen werkt als partiele agonist voor AF-1 op de ER receptoren, en als volledig agonist op de AF-2. Gegeven dat de ER beta geen functionele AF-1 heeft, en dat weefselafhankelijk expressie meer of minder afhankelijk kan zijn van AF-1 of AF-2, hoeven hier slechts subtiele verschillen in te zitten tussen de beide om tot een flink ander resultaat te leiden.
          Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Kijk dat klinkt al beter 25mg eod... Inplaats van 100mg/pd zoals ze te vaak voorschrijven of zelfs 150mg..
            Jij hebt nagedacht.

Comment

At wes omdat ik er dus nogal naast zat..

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                Ik heb nog n idee om over na te denken.

Nolvadex Halveringstijd 1 dag.
                Clomid Halveringstijd minimaal 5 dagen en kan uitlopen tot 7 dagen.

Ik heb ook n stukje gepikt van Wikipedia: Dit zijn dus niet mijn woorden!

Een andere reden waarom Nolvadex voor de nakuur eerder wordt aangeraden dan Clomid, heeft te maken met de veiligheid. Dit heeft niet enkel te maken met het effect op vetten in het lichaam, maar ook met de intrinsieke bijwerkingen van Clomid. Vanwege de hogere dosis veroorzaak Clomid een toename van acne, maar het middel kan ook een aantasting van het gezichtsvermogen veroorzaken.
                Knul, ik dacht dat de halfwaardetijd van nolva ook op 5 tot 7 dagen zat hoor?
                daarom hoef je het niet op te splitsen in meer dan een portie juist toch? (kzit nu aan de nolva 2xsmorgens)

wiki zegt:

Hepatic (CYP3A4, 2C9 and 2D6)
                5–7 days
                Fecal
                Pain is just weakness leaving the body...

Comment

Ja hoor je hebt het bijna goed.... Bijna dan he..
                  Alstublieft dan maar weer!

Tamoxifen
                  IUPAC naam
                  (Z)-2-[4-(1,2-diphenylbut-1-enyl)phenoxy]- N,N-dimethyl-ethanamine

Nolvadex,
                  Farmaceutische & Chemische gegevens
                  Moleculaire massa basis:
                  371.5212 g/mol
                  Moleculaire massa ester:
                  192.125 g/mol (citric acid, 6 carbons)
                  Biol. beschikbaarheid:
                  Hoog
                  Halveringstijd:
                  1 dag
                  Gebruik:

Comment

Hier heb je de Clomid ook, en nu hou ik er over op.....

Clomiphene
                    IUPAC naam
                    2-(4-(2-chloro-1,2-diphenylethenyl) phenoxy)-N,N-diethyl-ethanamine

Clomid, clomifene, clomifert
                    Farmaceutische & Chemische gegevens
                    Moleculaire massa basis:405.9663 g/mol
                    Moleculaire massa ester:192.125 g/mol (citric acid, 6 carbons)Biol.
                    Beschikbaarheid:+90%Halveringstijd:5-7 dagen

Comment

kan ik mijn nolva dosis (20mg ed) dan beter in 2 splitsen smorgens en savonds ?

Pain is just weakness leaving the body...

Comment

Nee kerel ze hebben een halve waardetijd van 1 dag.. Dus kun je ze gewoon 1x per dag innemen.

Comment

Geen idee waar je die data vandaan hebt Knulletje, maar de data die _ijnel post is in overeenstemming met wat ik gelezen heb. Ik denk dat bij jouw bron de distributie t1/2 door de war is geraakt met de eliminatie t1/2, want de distributie t1/2 is ongeveer in die orde. Is overigens onhandig om je bij tamoxifen op de halfwaardetijd van tamoxifen zelf te baseren, gezien het twee metabolieten zijn die biologisch actief zijn (4-hydroxytamoxifen en endoxifen).
                          Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Originally posted by Spuitelf11 View Post
                            Dat veel mensen clomifeen hoog doseren betekent niet dat dit ook moet. Tamoxifen gaat ook geen lieverdje zijn als je het bijv. op 100 mg ED gaat doseren, zoals mensen met clomifeen doen. Klinische studies tonen aan dat clomifeen bij lage doseringen, 25/50 mg EOD, al zeer effectief is (notabene bij hypogonadisme). Zie o.a.: Tamoxifen en clomid literatuuroverzicht - DutchBodybuilding.com forum

Dit is tevens ook 'n oud artikel van Llewellyn, hoewel de twee, zeker in die tijd, moeilijk te onderscheiden waren qua zowel mechanism of action en klinische resultaten (veel van die klinische studies uit m'n link zijn van na dit stukje van Llewellyn), is het toch echt clomifeen die de voorkeur geniet m.b.t. herstel van de HPG as.

Ik weet helaas niet hoe clomifeen exact werkt, maar tamoxifen werkt als partiele agonist voor AF-1 op de ER receptoren, en als volledig agonist op de AF-2. Gegeven dat de ER beta geen functionele AF-1 heeft, en dat weefselafhankelijk expressie meer of minder afhankelijk kan zijn van AF-1 of AF-2, hoeven hier slechts subtiele verschillen in te zitten tussen de beide om tot een flink ander resultaat te leiden.
                            Originally posted by Spuitelf11 View Post
                            Geen idee waar je die data vandaan hebt Knulletje, maar de data die _ijnel post is in overeenstemming met wat ik gelezen heb. Ik denk dat bij jouw bron de distributie t1/2 door de war is geraakt met de eliminatie t1/2, want de distributie t1/2 is ongeveer in die orde. Is overigens onhandig om je bij tamoxifen op de halfwaardetijd van tamoxifen zelf te baseren, gezien het twee metabolieten zijn die biologisch actief zijn (4-hydroxytamoxifen en endoxifen).
                            Die discussie laat ik maar tussen jou en knulletje , ik heb m'n diploma voor biochemicus niet.. wel bewonderingswaardig! Zal dat artikel ook even doornemen later.
                            Ik heb dezelfde vraag eigenlijk ook gesteld in een fbgroep betreft pct en wacht nog op antwoord van micheal scally. Iemand anders wees me in de reacties op het volgende forum/topic The famous PoWeR PCT Program by Dr. Michael Scally. Nog niet geheel doorgenomen wegens tijdgebrek maar zag daar ook interessante dingen voorbij komen bij globaal doornemen, dus ik deel het even.

Ben ondertussen deze boeken ook aan het doornemen
                            A question of muscle en Llewellyn Anabolics 10th Edition.

Ik dacht dat er over kuren op zich veel te leren was maar pct's gaan net zo ver.
                            Broomstick_bodybuilding op insta
                            F#CK heavy weights

Comment

Ik heb m'n diploma voor biochemicus ook niet.

Ideaal gezien hCG gedurende de kuur, gevolgd door een SERM. Probleem met combineren van de SERMs is dat het een beetje giswerk wordt. Sure, je kunt het e.e.a. gaan extrapoleren vanuit in vitro studies en e.e.a. gaan redeneren, maar het blijft echt natte vinger werk. Ook van mijn kant.

Ik zou opperen voor een protocol ongeveer zo:
                              250 IU HCG EOD vanaf week 1 t/m de eerste week van de PCT.
                              PCT 4 weken tamoxifen met eerste week 20 mg ED, daarna 10 mg ED
                              4 weken clomifeen met 25/50 mg EOD.

Comment

@ Spuitelf

Hoe kijk jij tegen het gebruik van een AI aan om oestrogeen levels binnen de perken te houden tijdens je kuur? Dus niet zozeer tijdens een PCT.

Ervan uitgaande dat je geen AI neemt die je oestrogeen een rebound geven als je stopt met de AI.
                                "Straight outta gym"

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X