Basis informatie en uitleg GHRP/GHRH gebruik
Collapse
X
-
Ik heb ze niet gelezen, ik heb ze opgezocht Spuitelf11 en hier zijn ze:
Value of measuring muscle performance to assess changes in lean mass with testosterone and growth hormone supplementation
Distinct growth hormone receptor signaling modes regulate skeletal muscle development and insulin sensitivity in mice
Het valt me wel op dat we vrij veel overeenkomsten met dieren hebben, eh.
Modulation of the apoptotic pathway in skelet... [Growth Factors. 2011] - PubMed - NCBI
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2821728/
PDF:
http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00421-011-1899-y
PDF:
http://informahealthcare.com/doi/pdf/10.3109/08977194.2010.535533
Er is nog veeeeeel meer beschikbaar. Goed dat je je in deze materie verdiept Dexie, mooie aanvulling
There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Aardig wat muisjes naar de teXing:
JCI - Growth hormone receptor regulates ? cell hyperplasia and glucose-stimulated insulin secretion in obese mice
Ze benoemen het hier wel:
"Insulin, growth hormone (GH), and insulin-like growth factor–1 (IGF-1) play key roles in the regulation of β cell growth and function. Although β cells express the GH receptor, the direct effects of GH on β cells remain largely unknown. Here we have employed a rat insulin II promoter–driven (RIP-driven) Cre recombinase to disrupt the GH receptor in β cells (βGHRKO). βGHRKO mice fed a standard chow diet exhibited impaired glucose-stimulated insulin secretion but had no changes in β cell mass. When challenged with a high-fat diet, βGHRKO mice showed evidence of a β cell secretory defect, with further deterioration of glucose homeostasis indicated by their altered glucose tolerance and blunted glucose-stimulated insulin secretion. Interestingly, βGHRKO mice were impaired in β cell hyperplasia in response to a high-fat diet, with decreased β cell proliferation and overall reduced β cell mass. Therefore, GH receptor plays critical roles in glucose-stimulated insulin secretion and β cell compensation in response to a high-fat diet."
Ik vind het trouwens wel erg fijn dat je iets niet kon vinden. Het valt mij op dat er weinig specifieks te vinden is. Ik sta trouwens buitenspel tijd voor voetbal.
weefsel en bindweefselvermeerdering moet gepaard gaan met celvermeerdering, hetgeen dus hyperplasia genoemd wordt. Het is een continuproces..cyten morphen naar blasten, fagen, etc. etc.. dankzij mitose is er hyperplasia toch.Last edited by Cell; 09-07-2014, 16:26.There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Betreft daar beta cellen en geen spiercellen. Van niet-spiercellen is zelfs ook klinisch materiaal dat GH hyperplasie induceert. Punt was nu net wel dat ik geen klinisch materiaal ken van GH geinduceerde hyperplasie bij spiercellen.Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).
Comment
-
Originally posted by Spuitelf11 View PostBetreft daar beta cellen en geen spiercellen. Van niet-spiercellen is zelfs ook klinisch materiaal dat GH hyperplasie induceert. Punt was nu net wel dat ik geen klinisch materiaal ken van GH geinduceerde hyperplasie bij spiercellen.
Bestaande spiercellen, eindcellen doen nooit aan celldeling of hyperplasia. Die gaan dood en worden vervangen, zo gaat dat altijd, celldeling gaat via stamcellen, wellicht dat ik daarop moet zoeken..Last edited by Cell; 09-07-2014, 16:36.There are no pacts between lions and men!
Comment
-
Deze link uit de eerdere post: Distinct growth hormone receptor signaling modes regulate skeletal muscle development and insulin sensitivity in mice
eerste alinea, auteur beweert een toename in mass in spieren en etc. etc.. Er bestaat een verschil tussen toename door Hypertrophy en Hyperplasia. Ene doet de ene, andere de andere dan maar toch. Bij hypertrophy vind er een letterlijke vergroting van spiercellen plaats en daarbij gaan de pezen en contractie elementen (endomysium, perimisium en epimisium zijn PEC en SEC) kennelijk mee. Ik gok zelf dat er bij hypertrophy versnelde weefselproductie (eiwitsynthese) plaatsvind en bij hyperplasia celkernvermeerdering of iets dergerlijke, om eerlijk te zijn weet ik het nietThere are no pacts between lions and men!
Comment
-
Originally posted by Cell View PostDeze link uit de eerdere post: Distinct growth hormone receptor signaling modes regulate skeletal muscle development and insulin sensitivity in mice
eerste alinea, auteur beweert een toename in mass in spieren en etc. etc.. Er bestaat een verschil tussen toename door Hypertrophy en Hyperplasia. Ene doet de ene, andere de andere dan maar toch. Bij hypertrophy vind er een letterlijke vergroting van spiercellen plaats en daarbij gaan de pezen en contractie elementen (endomysium, perimisium en epimisium zijn PEC en SEC) kennelijk mee. Ik gok zelf dat er bij hypertrophy versnelde weefselproductie (eiwitsynthese) plaatsvind en bij hyperplasia celkernvermeerdering of iets dergerlijke, om eerlijk te zijn weet ik het nietAuteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 115kg 3x (VPR)
- 105kg 2x
Deficit wide grip SL DL:
- 100kg 5x
- 100kg...-
Kanaal: Trainingslogjes
20 uur geleden -
-
door Alex WouzaHey allemaal,
Voor iedereen die in Raalte of omgeving HYROX wil trainen: bij Lifestyle Centre kun je nu officieel HYROX-trainingen volgen!...-
Kanaal: Links
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
1 sec paused safety bar squat:
- 95kg 3x
Sumo safety bar goodmorning:
- 22.5kg 2x15
Wide...-
2 dagen geleden -
-
door jensonThe clarity of your writing makes complex ideas accessible. It's evident that you prioritize the reader's understanding. uscis approved translators...
-
Kanaal: Algemene database
3 dagen geleden -
-
door Roycejhooten<<<Keto Flow ACV@>>> The aspect carries green tea extracts that have antioxidants that prevent all health problems. It allows with a...
-
4 dagen geleden -
-
door isableI love how you break down complex ideas into easy-to-understand points. It makes learning about [subject] so much more enjoyable. ooglift zonder ...
-
3 dagen geleden -
-
door richersonThe conversational tone of your writing makes your blog feel like a friendly conversation. It's a pleasure to read and learn from. mccqe
-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 80kg 3x
- 80kg 4x
Safety bar back extension:
- 45kg 1x
- 25kg 12x...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzRedelijk verkouden, dus van meeste oefeningen maar 1 set gedaan en wat meer RIR / intensiteit wijs in de pocket overgehouden.
Training B...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment