5 jaar na eerste kuur, opnieuw een beginnerskuur??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 5 jaar na eerste kuur, opnieuw een beginnerskuur??

Na zon beetje 5 jaar is nu toch weer mijn aandacht voor een kuur gegroeid, ondertussen blijven trainen maar niet meer zo agressief als toendertijd.
    Idee is binnen enkele weken weer een kuurtje te doen.
    Mijn eerste kuur was ;

Test E 500 mg e/5 dagen 1 t/m 10
    stanozolol 40mg e/d 1 t/m 2 (kickstart)
    Nolvadex 20mg e/d 12 t/m 14
    woog toen rond de 80+ kg bij start

ondertussen wegen we 104 23%bf.

Doel is meer massa minder bf, maar geen verlangen naar droog.
    Eigen idee was zelfde kuur enkel de stano naar 50mg.

Na al die jaren niet meer kuren en een klein beetje zwaarder heeft mijn kuur idee dezelfde uitwerking als mijn eerste of moet ik toch aan wat anders gaan denken?

Thnx!

of op massa gaan zitten of op cutten i.m.o

Comment

massa, na afloop wat droger trainen.

Comment

Bij het na afloop van de kuur te gaan cutten wordt het wel aangeraden om dat pas na 3 maanden te doen. Dus eerste 3 maanden na de kuur nog boven onderhoud eten. ( anders verlies je teveel vvm).
        Ik zou echter niet gaan bulken op 23%.

Comment

Op 23% kun je beter helemaal nog niet gaan kuren dit ivm bijwerkingen en een vergrote kans op gyno (eigenlijk zeker gyno) dus ik zou proberen natty richting de 10 te gaan ongeveer en dan een kuurtje te doen. Zeg bijvoorbeeld dat je op 13-14% gaat kuren voor een lichte cut en lean gains.
          Nu gaan kuren en daarna cutten is gegarandeerd veel vet gains en de spieren die je zal winnen verlies je dan eigenlijk direct en zul je alsnog natty moeten dalen dus beter die ellende besparen en dan nu vast zakken.

Comment

Zit wel wat hoog nog in de bf, maar goed 10% is ook wel weer wat. Eerste kuur met 15/16% gestart en geen gyno perikelen gehad.
            Cutten heb ik me nog niet voldoende voor ingelezen, zal me hier in gaan verdiepen.
            Echter mijn vraag was, gezien gewicht heb ik genoeg aan de mg's zoals hierboven vermeld?
            Of is het BV handiger om een winny only te doen om de bf naar beneden te brengen?

Comment

Bf naar beneden doe je met een dieet niet met een winny.
              23% en kuren is niet zo slim imo alles wat je teveel eet en das wel handig in een kuur wordt vet.
              Straks ben je 30% dan moet je cutter en weg zijn je gains.
              Ik zou zeker flink cutten (vaag dat je kuurt maar over cutten moet inlezen) na je cut pas kuren.
              Of een cut kuur dat kan met low test en extreem diƫten dan houd je spieren vast maar verliest vet.
              Of met zware middelen cutten maar zelfs daar is je vp wat hoog voor.
              Werk eerst eens gewoon naar de 15% toe.

Comment

Nooit de behoefte gehad om "droog" te zijn, mijn behoefte was 'groter' te worden.
                Nogsteeds heb ik het verlangen niet om droog te zijn maar wel om even verder te komen.
                heb niet de levensstijl van een bb'er.
                Wat betreft bf hebben jullie wel een punt, maar goed dat is wel recht te trekken binnen afzienbare tijd.
                Doel met deze vraag was info omtrent de middelen en hoeveelheid, daadwerkelijk begin hiervan is op later moment, ben liever nu een maand bezig met info vergaren dan strax met een rotgevoel in een kuur te hangen.

Comment

Dat is iig een goede instelling. Iedereen heeft natuurlijk zo zijn of haar eigen doelen

Comment

Ik zou de Nolva langer aanhouden.
                    Regel is Nolva 1/3 van de kuur met een minimum van 4 weken.
                    Verder prima kuurtje :-)

Comment

Je hebt van Quibus, Bigdude en Zapdis al de juiste informatie gekregen.
                      Nooit gaan cutten net na een kuur!
                      Wat wel een rete goed plan is, dat je eerst af gaat vallen maar niet te snel.
                      Doe dat rustig aan zodat je ongeveer 2 maanden ermee bezig bent. Zoals altijd kun je na die 2 maanden een tijdje eten zonder vetten aan te komen, en dat moment moet je gebruiken voor je kuur....
                      Dus cutten tot je tevreden bent +-14% dat hou je even vast en dan flap je de kuur erin. En start je de voeding op te schroeven..
                      Waarom?
                      Dan gaat het 2x zo snel!
                      Waarbij je weer in de gaten houd dat je bf niet de 17% overschrijd.

PS, de middelen zullen weer hetzelfde doen als de eerste keer.

Comment

Ik ben zelf geen kuurder en zit helemaal niet diep in de materie (wellicht is dit een domme vraag), maar ik zie vaker soortgelijke kuurvoorstellen langskomen, en ik vraag me al een tijdje af waarom in de nakuur vrijwel altijd enkel Nolvadex (of soms Clomid) gebruikt wordt, en dit niet wordt gecombineerd met bijvoorbeeld Aromasin (ik geloof dat deze combinatie ook beschikbaar is als apart middel: arofixen)?

Voor zover ik weet kunnen deze middelen gelijktijdig gebruikt worden (als in: ze hebben geen negatieve werking op elkaar) en is Nolvadex (in een notendop) een “Selective Estrogen Receptor Modulator” (SERM) waarmee bestaand oestrogeen non-actief wordt gemaakt (doordat ze oestrogeen receptoren bezetten) en Aromasin een (type 1) Aromatase Inhibitor (AI) die oestrogeen actief vermindert door aromatisering te remmen via het aromatase enzym.

Is dit geen voordeel, omdat je nu ook de synthetisering van oestrogeen hebt geremd en daardoor met minder actief oestrogeen zit na het stoppen met Nolvadex? Waarschijnlijk sla ik de plank helemaal mis en/of is het bovenstaande niet alleen incompleet maar ook nog eens onjuist, maar ik zou het wel interessant vinden om hier wat meer informatie over te hebben (een link met informatie mag ook. Liefst in Jip en Janneke taal gezien ik geen biologische achtergrond o.i.d. heb en al snel het spoor bijster raak bij bepaalde artikelen).

Sorry is dit een beetje off-topic is trouwens .

Comment

RCube, Jip en Janneke is mijn taal. Hoewel je beter een eigen topic had kunnen starten ipv in een ander zijn topic te roeren.
                          Ik doe mijn best en hou het kort:

Aromasin, deze onderdrukt het aromastase enzym.
                          En Nolvadex, houd de receptoren waar oestrogeen aan kan binden bezet.
                          Nolvadex houd dus de receptoren bezet maar doet niets met oestrogeen, dat is ook niet nodig daar het zich niet kan hechten maar het verlaagt de IGF waarde die zo belangrijk is voor de spiergroei.
                          Aromasin maakt een verbinding met oestrogeen die blijvend is, vandaar dat het ook een suicide inhiditor is, maar aromasin verhoogt de IGF waarde.

Heb je een combinatie van deze, en dus de Arofixen die vaak in caps komen van 20/20mg. Daarvan zou je zeggen dat het idd het gemis zou kunnen oplossen, maar aromasin kan wel een nadelig effect hebben op je gevoel daar het psychische bijwerkingen kan hebben. En daar zit je in je na-kuur echt niet op te wachten!
                          Je hebt na je kuur altijd wel een dipje, en de aromasin kan daar dus aardig op inhakken.

Het zal zeker niet bij iedereen hetzelfde uitwerkingen hebben, daar iedereen anders reageert op middelen.
                          Maar waarom zou je een giga psychische dip willen riskeren die ook uit de hand kan lopen?
                          Zoals altijd het geval is, is meer niet altijd beter.

Comment

Helder. Bedankt knulletje!

Comment

Super bedankt!!
                              Voor de meningen en adviezen openbaar en prive tot zover, plan wordt nu idd wat zakken in de bf en zodra het rond de 15% uitkomt dan idd weer beginnen gezien dat voorheen goed bevallen is.

Nu wordt het merk gaan bepalen, blijkbaar is er hier en daar in de ug wat veranderd inc mg's per ml's.
                              Nou heb ik `blijkbaĆ r` vrij veel keuze in verschillende merken, wat zijn `goede` merken tegenwoordig?
                              Eerder had ik epl en golden gear, maar dat laatste werd me afgeraden terwijl dit 5 jaar geleden "goed" was.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X