Bridgen met Anavar of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Bridgen met Anavar of niet?

Na een enorme hoeveelheid informatie over bridgen met Anavar te hebben gelezen zit ik nu een klein beetje in een dubio.

Als ik alle info en meningen van vele personen, met de ervaring of niet, naast elkaar leg is de verhouding 80% NIET DOEN en 20% WERKT FANTASTISCH.

De grootste reden om het niet te doen is wel dat wanneer je bridged je eigenlijk nog steeds aan het kuren bent, je onderdrukt je eigen hormonen-axis en daardoor zal je lichaam geen kans hebben om te herstellen. Men zegt dat een hoeveelheid van 2,5mg anavar al onderdrukt. Met andere woorden is het doen van een kuur met anavar als bridge en dan weer een nieuwe kuur gewoon 1 grote en lange cycle. Althans dat wordt voor ongeveer 80% beweerd.

De overige 20% vind het fantastisch om te bridgen met anavar. Meestal nemen ze een kleine hoeveelheid (10-20mg/d) in de morgen en dit dient dan als anti-catabool, een cortisol-blokker zeg maar. Men beweert dat de hoeveelheid van 10 a 20mg zo goed als geen onderdrukking met zich meebrengt. Je behoudt je kracht en massa. En omdat de anavar maar enkele uren werkt en je het in de morgen hebt ingenomen heeft je lichaam vooral s'nachts tijd om te herstellen. Ook krijgt je libido een opkikker en neemt ook de lust toe.
    Je kunt op verschillende manieren bridgen, meteen na je kuur all the way tot aan je nieuwe kuur, dus ook tijdens je nakuur, net na je nakuur tot aan je nieuwe kuur of net na je nakuur met nog een paar weken tussen Anavar en nieuwe kuur.

Nou ging mijn keus uit naar het laatste en wilde ik op 20mg voor 25 dagen gaan zitten. Maar omdat het 80 tegen 20 is weet ik het nu niet meer.
    Mochten er hier mensen zijn die hiermee enige ervaring hebben en mij kunnen adviseren laat me het ff weten dan en misschien dat ik dan een wat beter besluit kan maken.

Snuff, ik kan je hierin verder niet adviseren. Maar wellicht kun je eens op zoek gaan naar wetenschappelijke onderzoeken? Of begrijp ik je verkeerd en heb je dat al gedaan?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
      Snuff, ik kan je hierin verder niet adviseren. Maar wellicht kun je eens op zoek gaan naar wetenschappelijke onderzoeken? Of begrijp ik je verkeerd en heb je dat al gedaan?
      Onder andere, ik ben nu al een week aan het googlen en link mezelf iedere keer door. Vooral de meningen van mensen die echte ervaring daarin hebben op forums vind ik toch ook wel belangrijk naast wetenschappelijk research. Dus dacht ik mijn probleem hier voor te leggen in de hoop dat ik nog wat meer daarover te weten kom.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
        Onder andere, ik ben nu al een week aan het googlen en link mezelf iedere keer door. Vooral de meningen van mensen die echte ervaring daarin hebben op forums vind ik toch ook wel belangrijk naast wetenschappelijk research. Dus dacht ik mijn probleem hier voor te leggen in de hoop dat ik nog wat meer daarover te weten kom.
        Ok nothing said dan.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Je libido krijgt geen opkikker van anavar toch. Wel onderdrukt het je eigen testosteron maar weinig, zeker op 20mg e.d. En natuurlijk laat je je hormonale axis hierdoor niet volledig herstellen, maar ik geloof er geen zak van dat het contraproductief zou werken in een merkbare mate. Ik denk dat bridgen heel aardig qua principe is.

Je kunt beter overwegen of je het wel doen aan de hand van: gaat mijn lever dat trekken (op 20mg kan ik het me haast niet anders indenken, maar er is niks op tegen om het te checken), gaat mijn cholesterol niet buitensporig naar de klote, etc. etc.

Natuurlijk ben je constant "on". Maar ik geloof er niet in dat je maar twee standen hebt: "on" en "off". Je lichaam werkt ook niet als een schakelaar, eerder als een dimmer. Maarja, leg de gemiddelde bb'er maar eens die nuance uit.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Je libido krijgt geen opkikker van anavar toch. Wel onderdrukt het je eigen testosteron maar weinig, zeker op 20mg e.d. En natuurlijk laat je je hormonale axis hierdoor niet volledig herstellen, maar ik geloof er geen zak van dat het contraproductief zou werken in een merkbare mate. Ik denk dat bridgen heel aardig qua principe is.

Je kunt beter overwegen of je het wel doen aan de hand van: gaat mijn lever dat trekken (op 20mg kan ik het me haast niet anders indenken, maar er is niks op tegen om het te checken), gaat mijn cholesterol niet buitensporig naar de klote, etc. etc.

Natuurlijk ben je constant "on". Maar ik geloof er niet in dat je maar twee standen hebt: "on" en "off". Je lichaam werkt ook niet als een schakelaar, eerder als een dimmer. Maarja, leg de gemiddelde bb'er maar eens die nuance uit.
            Hm ja, denk dat jij dezelfde mening hierover hebt als ik, persoonlijk denk ik dat 20mg of misschien zelfs 10mg zo goed als geen onderdrukking teweegbrengt. Ik heb anavar only gekuurd voor 6 weken op 50mg en heb niet nagekuurd. Hier heb ik totaal geen negatieve bijwerkingen aan overgehouden, helemaal niets. Kreeg mijn kracht weer helemaal terug en ben enorm veel vet kwijtgeraakt.
            En dan ga je kijken naar de bijwerkingen. Je kunt natuurlijk maatregelen treffen om ze zoveel mogelijk tegen te gaan. Je kunt bijvoorbeeld mariadistel innemen om je lever maar zoveel mogelijk te helpen. En zo zijn er nog wel meer middeltjes.
            Ook denk ik zelf niet aan 1 on en 1 off stand. Ze noemen Anavar niet voor niks een van de mildste, dit is zo anders dan een shot met Test bijvoorbeeld.
            Hm, thnx Gen, ik vind jou advies in ieder geval niet tot de categorie 80% horen, en dat doet me deugd.

Comment

Ik zelf zou je adviseren om het niet te doen..
              Bovengenoemde punten spelen ook een rol maar reden waarom ik jou dit advies geeft is wat anders..
              Waarom bridgen? bridgen gaat eventueel tot verslaving raken.. je kuurt nu waw wat geweldig.. je wilt dit gevoel aanhouden.. tot je volgende echte kuur weer.. dus je gaat bridge
              ... je bridge tot je volgende kuur.. die doe je 12 weken en ga je de nakuur in.. tijden die 12 weken bedenk je je alweer op de volgende kuur.
              En dan wat ga je dan doen na je kuur gewoon weer bridgen tot je volgende kuur?
              Dit is idd gewoon mijn mening. Ik zou bridgen met een goeie reden erachter

edit
              ik heb geen gebruik gemaakt van een normale zinsopbouw srry

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post
                Bovengenoemde punten spelen ook een rol maar reden waarom ik jou dit advies geeft is wat anders..
                Waarom bridgen? bridgen gaat eventueel tot verslaving raken.. je kuurt nu waw wat geweldig.. je wilt dit gevoel aanhouden.. tot je volgende echte kuur weer.. dus je gaat bridge
                ... je bridge tot je volgende kuur.. die doe je 12 weken en ga je de nakuur in.. tijden die 12 weken bedenk je je alweer op de volgende kuur.

edit
                Side effect is dat je anders zo praat als sakkie, dat terzeide vind ik dat hij mooi punt teweegbrengt.

Weet verder geen ass af hiervan dus kan helaas niks toevoegen, maar wil alvas suc6 wensen wat je ook beslist
                The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by sakurakilla View Post

edit
                  Bedankt voor je advies. Tis ook meer een try-out om het zo maar te zeggen, ik wil weten hoe mijn lichaam erop reageert. Er zijn zoveel verschillende meningen in omloop rond het fenomeen "bridgen". En op zich is het helemaal zo'n slecht idee nog niet.

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                    Side effect is dat je anders zo praat als sakkie, dat terzeide vind ik dat hij mooi punt teweegbrengt.

Weet verder geen ass af hiervan dus kan helaas niks toevoegen, maar wil alvas suc6 wensen wat je ook beslist
                    Cheers buddy.

Comment

Ik denk dat je door de bomen geen bos meer ziet Snuffke? Ben je niet in de war met bridgen ook? Je wilt na dit kuurtje de na kuur gaan starten toch? gelijk erachter de var als brug? Als je de na kuur hebt gedaan, en erna var pakt is het geen bridgen. Je bent dan begonnen met n nieuwe kuur.. Wat je doet is dit: je nakuur zorgt dat je axis weer op gang komt, en gelijk erachter aan gooi je hem weer plat. Var is niet zo remmend maar je lichaam is nog maar net weer opgestart, dus valt ook zo weer plat.. Je bent al weer bezig met je volgende kuur te verzamelen, die begint in Januari? Kun je niet beter na de nakuur wachten tot de volgende kuur? Geef je lichaam beter de tijd om te herstellen voordat je volgende kuur begint.. Wat Saku zegt, zit wel waarheid in.....

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
                        Bedankt voor je advies. Tis ook meer een try-out om het zo maar te zeggen, ik wil weten hoe mijn lichaam erop reageert. Er zijn zoveel verschillende meningen in omloop rond het fenomeen "bridgen". En op zich is het helemaal zo'n slecht idee nog niet.
                        Ik zeg altijd.. als je iets doe doe het dan goed.
                        Als ik ooit zou bridgen zou ik zelf niet voor var kiezen. Maar daarentegen is het wel veiliger maar minimaal. Dus echt van profiteren is minimaal als ik bijv voor zou kiezen om te gaan bridgen met masteron (van een cut cycle naar een bulk cycle)

Dus zoals ik het eerder. Ik adviseer je te gaan bridgen als het echt nodig is.
                        Maar expirimenteren kan goed zijn.. maar soms ook weer niet

Comment

Waarom masteron? Zwaar androgeen, nauwelijks anabool, onderdrukt zwaarder dan anavar... Ik zie nul nut voor masteron als bridge.
                          Anavar is anabool genoeg om je gains vast te houden, te weinig androgeen om sides als die van masteron uit te lokken, en onderdrukt maar weinig zodat je eigen productie weer tot bijna volle kracht kan herstellen.

Ik volg je echt even niet.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Waarom masteron? Zwaar androgeen, nauwelijks anabool, onderdrukt zwaarder dan anavar... Ik zie nul nut voor masteron als bridge.
                            Anavar is anabool genoeg om je gains vast te houden, te weinig androgeen om sides als die van masteron uit te lokken, en onderdrukt maar weinig zodat je eigen productie weer tot bijna volle kracht kan herstellen.

Ik volg je echt even niet.
                            Zwaar androgeen is het op een active dosis 400/700mg ew
                            Bridgen met mast wordt gedaan op 100 tot 150mg ew tot het volgende kuur
                            Hierdoor kan er makkelijk 8 tot 10 weken gebridge worden tot het volgende kuur
                            Masteron aromateseer niet en is op zulke dosis minder andogeen dan je denkt.
                            Op die dosering is het idd niet spieropbouwend maar behoud wel je gains.
                            Het is ook te vergelijken met Winstrols hardheid tot aan je volgende kuur.

Dat gezegd te hebben ben ik van mening dat een bridge van 8 tot 10 weken (of langer) ik voor mast zou gaan. Een bridge van 4 tot 6 weken zal ik makkelijker voor var kiezen op een dosering van 20 tot 30mg ed

Ik zie mezelf niet 8 tot 10 weken lang een 17aa slikken.. Ook als is Var milder op de lever.

Verder klopt het ook dat anavar dus zodanig weining ondderdrukt om je eigen test weer te starten. Maar wat is dan hier het nut van tijdens een bridge.
                            Het is juist de bedoeling dat je na de bridge meteen weer start met je volgende kuur. Waar waarschijnlijk ook test in zal zitten

Comment

Ik zou het persoonlijk niet doen. Bovendien vindt ik bridgen meer voor ervarende bb die al jaren kuren. (weet niet hoeveelste kuur dit is snuf) maar denk niet dat je al veel kuren achter de rug heb.

Maar ja uiteindelijk is het jou eigen keus. Als je zegt dat je wil kijken hoe je lichaam op bridgen reageert, dan is het misschien de moeite wel waard om het uit te proberen.

Ik houd me meestal aan het "regel" time off is time on + nakuur aan. En hierna zijn mijn receptoren meestal weer clean om daarna te weer te starten. Zo vindt ik ook dat de aas beter werken.

Heb ooit paar keren vaker achter elkaar gekuurd, tja dan merk je weer weining van je kuur, dat het daarna beetje tegen valt. Omdat je receptoren nog niet helemaal clean zijn. Dus voor mij brengt achter elkaar kuren niet zoveel op.

Ik zou zeggen als je ervoor wil gaan, zet het op, en hou dan een log bij met je bevindingen.

Greetz en suc6

PS. Ik zie ook veel mensen die bridgen op de US board, die bridgen met Primo.
                              Misschien is primo ook een optie. Geen aromatisatie, niet androgeen en ook een best mild middel. Als ik ooit zou bridgen zou ik voor primo kiezen.
                              Last edited by hec_; 07-10-2009, 12:55.
                              No Pain No Gain

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X