Make your change

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedankt allemaal voor jullie snelle en vooral verhelderende reakties.
    Ik ga het gewoon proberen en zie wel wat er van komt!
    Ik twijfel overigens nog om meteen Hbo te gaan doen of eerst via de Vavo alsnog mijn havo diploma te gaan halen.
    Dit gezien het feit dat de toelatingstest op havo nivo is en mijn talen nogal belabberd zijn.
    Alsnog in 2 jaar mijn havo diploma halen zou voor mij een overwinning zijn op dingen die in het verleden mis zijn gegaan.
    Bovendien maakt dit mijn horizon en het aantal studies wat ik kan gaan doen groter.
    Het halen van mijn havo diploma was optie 2 op het adviesgesprek!
    Vandaag heb ik kontakt gezocht met de vavo hier in de buurt en een gesprek aangevraagd.
    Er moet nu haast achter voor ik het weer vergeet!
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

engels en duits en nederlands kunnen is genoeg. En op dit moment is duits nog ingedeelt in duits 1 en 2, dus hoef je het niet echt te kennen. Dat veranderd volgend jaar. Waarom zou je die test niet proberen?
      VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Op zich denk ik ook dat je niet veel te verliezen hebt door die toelatingstest gewoon te doen, vaak gaat het meer om het 'denk- en werkniveau' dan om parate kennis.
        Aan de andere kant is zoals Achilles ook al zei het stellen van haalbare doelen erg belangrijk, al is het maar om niet de moed te verliezen. Als je jezelf dus prettiger voelt bij het eerst behalen van je havo diploma is daar helemaal niets mis mee!
        Je gaat namelijk hoe dan ook aan de slag en het ene zal al snel leiden tot het volgende. Als je daarmee in de tussentijd ook nog eens je gevoel voor eigenwaarde kunt opkrikken en je goed voelt over het behalen van een doel is dat allemaal heel mooi meegenomen, en het zal je alleen maar helpen. Succes!

Comment

Havo is inderdaad voor mij een haalbaarder doel.
          Zo spring ik niet meteen in het diepe en ga ik toch weer leren wat leren is!
          Voordat ik van de havo/vwo werd getrapt in de 2e klas van de middelbare school had ik op elk vak ruime voldoendes terwijl ik er vrij weinig voor deed.
          En net wat je zegt als ik dit doel behaald heb is mijn zelfvertrouwen dusdanig gestegen dat de volgende studie zonder angst aan zal worden gegaan!!!
          In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
          Squat 230 kilo
          Bankdrukken 137.5 kilo
          Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Klinkt goed hoor, als je de wil vast blijft houden komt het ongetwijfeld helemaal goed!

Pas nog wel op voor 1 andere valkuil; maak het jezelf ook weer niet te makkelijk. Waar die grens ligt kun je alleen zelf bepalen, maar het jezelf te makkelijk maken kan net zo funest zijn als de lat te hoog leggen. Door verveling zul je namelijk ook je motivatie verliezen, wat je ook doet het werkt het beste als het haalbaar is maar wel een uitdaging blijft.
            Mocht je het gevoel krijgen dat havo je wat al te gemakkelijk afgaat kun je altijd nog proberen het bijvoorbeeld in kortere tijd te doen of er nog iets naast te gaan doen ofzo.

Comment

Heb je maar 2 van de 5 jaar havo gedaan? Want dan zal het allemaal echt niet heel gemakkelijk gaan.
              VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

De 3 K's...

- Kansen
                - Keuzes
                - Kiezen

Maak met deze woorden een zin...
                Voorbeeld:

1. Het kiezen van een kans is een keuze...
                2. Een kans is een keuze die je kiest...
                3. etc etc... (er zijn nog vele mogelijkheden...)

Lees je eigen gemaakte zinnen goed door en laat het op je inwerken...

Kansen krijgen we allemaal. De ene meer dan de ander. Je kunt ook kansen creeren.
                Keuzes moeten we op elk moment maken. Bewust of onbewust. Je hebt geen keus.
                Kiezen is moeilijk. Het liefst willen we alles. Kies een doel en je weet alles.

En hoe drukker je je er om maakt, hoe moeilijker het zal worden. Maak je dus niet zo druk, je bent pas 22, het belangrijkste is dat je in ieder geval weet dat je iets moet gaan veranderen in je leven. Dat is al lastig genoeg, maar wees blij dat je er nu achter komt en niet over 10 jaar.
                Er is één zin die me altijd is bijgebleven uit de film Scarface...
                "The World Is Yours..."

Er is nog zoveel wat ik kan zeggen of vertellen, maar ik laat het maar hierbij. Alle andere Bodynetters, hebben ook wijze woorden gesproken, en je hebt onze steun.

Greetzzz J.

- Ik wou dat ik was, wat ik toen wilde zijn, wat ik nu ben -

Ps: uitzondering op de regels: Soms heb je geen keus (niet letterlijk opvatten).
                Last edited by Ami-Amour; 25-02-2007, 03:24.

Comment

Wat Iguana beschrijft herken ik ook in mezelf, althans herkende ik. Het klinkt heel cliché, maar als je eenmaal die stap hebt gezet zal het je veel moed en vertrouwen geven en alles zal veel makkelijker gaan...het punt is nu om éénmaal het dode moment te overschrijden!

En wat Shannasse zegt kan je nog veel van leren

Comment

Gewoon weer naar school gaan! Dat heb ik na een paar jaar werken ook weer gedaan. al die fucking klote baantjes waar je geen kont mee verdient.
                    Een studie met aan het eind een mooi diploma betaakd zich hoe dan ook weerterug!

gr

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                    X