Make your change

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Make your change

Op dit moment sta ik voor heen hele grote keuze in mijn leven.
    Voordat ik van school ben getrapt deed ik de havo/vwo hierna heb ik nooit meer iets noemenswaardigs gedaan.
    Na talloze onnozele uitzendbaantje zou ik 2 jaar terug weer gaan leren.
    Ik ben naar een adviescentrum geweest waar ze mij het advies gaven middels een toelatingstest voor volwassenen alsnog naar het hbo te gaan.
    Lui en bang voor het onbekende heb ik dit uiteindelijk niet gedaan en ging weer lekker op de oude voet door.
    Nu begin ik toch te twijfelen ik ben bang dat ik mezelf later iets ga verwijten als ik nu geen aktie onderneem anderzijds is er nog steeds de angst voor het onbekende.
    Grote twijfel heerst alom ik zou mijn hele leven totaal veranderen en daar kan ik slecht tegen.
    Anderzijds wil ik niet de rest van mijn leven de meest geestdodende baantjes doen.
    Ik heb inmiddels kontakt opgenomen met een informatie centrum voor brochures(en oefenmateriaal voor de test) van de opleiding Integrale veiligheid.

En toch ben ik bang dat ik ook nu af zal haken....
    Ik kom nu eenmaal uit een buurt waar studeren meer uitzondering dan regel is..

Wie schopt me onder mn kont?
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Volg een opleiding en zorg dat ge iets behaalt.
    Hoe meer ge nu doet,hoe minder ge later moet doen en hoe meer ge zal gerespecteerd worden door uzelf en anderen.
    getting back in shape...

Comment

kom maar hier. heb wel zin om ass te kicken.
      als je nu al weet dat je er spijt van hebt ben je toch dom als je al vantevoren afhaakt? dat betekent dat je geen kerel bent jochie, maar een pest ventje. dus laat het tegendeel maar zien. afkomst is geen smoes. het draait om jezelf. als iedereen om jou heen niet traint, stop jij toch ook niet? offuh........

wat je iig moet doen is eerst flink na gaan denken:WAT WIL IK!!!!!!????
      als je dat niet weet is alles zinloos. stel jezelf een doel.
      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Jezus igu wat een kut smoesjes weer, ga godverdomme wat doen luie flikker.... geen zin om jouw soos te betalen... dus leren met die dikke reet en bergen geld verdienen dan kan je tenminste een fatsoenlijke kuur in elkaar draaien
        It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Als jij zelf beseft dat je nu fout zit, dan kan je jezelf onder je kont schoppen. Voor mij hoef je het niet te doen..
          VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

super goed zoon voornemen weer wat te doen.
            ik ken dat zelf ook wel, niet je maximale durven te geven omdat je bang bent niet goed genoeg te zijn (haal ik zo uit je verhaal) maar je moet het gewoon proberen man. zorg dat je alles op een rij hebt (letterlijk op papier zetten) wat je wil doen, wat daar voor nodig is en hoelang je er voor hebt. zet je zelf vervolgens in de bibliotheek of een kamer zonder computer en zet je telefoon uit en ga gewoon leren. wanneer ben je van school gegaan? (welke klas?)

mijn broer is ook van school gegaan in de 4e klas en gaat volgend jaar naar van nijenrode (of hoe je dat schrijft) dikke prive universiteit.

gewoon proberen gast!

Comment

Ik ben in de 2e klas van school getrapt..
              En toch kreeg ik op dat adviesburo het advies om naar de hbo te gaan middels een test.
              Dit doordat ik een uitdaging nodig had volgens de adviseur als iets mij voor de wind zou gaan zou ik versukkelen en zou het op niks uitlopen!
              Hij ging overigens zo ver dat hij mij het prototype vond van iemand die zich rond zijn 40e zo ondergewaardeerd zou voelen dat ie zichzelf iets zou aandoen.
              Alles maakt zoals je al hebt kunnen lezen weinig indruk.

Je slaat wel de spijker op zijn kop inderdaad ik twijfel met dit soort dingen gigantisch aan mezelf en ben bang om op mn bek te gaan!
              In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
              Squat 230 kilo
              Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

man ik heb zo erg het zelfde, soms moet je ook gewoon hulp vragen om je te motiveren, bij mij werkt het erg goed door 1 keer per week bij mijn oom en tante opgesloten in een kamer met alleen een bureau gewoon te leren!

kerel je moet het gewoon proberen. Het zal hard aanpoten worden maar dat kan je vast wel!

Comment

wat kan jou het nou schelen wat andere er van vinden man
                  heb nooit zo over jou gedacht kerel
                  dacht dat je wel een beetje ballen zou hebben
                  als je zelf al weet dat je er later spijt van gaat krijgen moet je toch juist iets doen
                  andere mensen doen het niet voor je
                  en je hele leven lang schnitzels vouwen is helemaal klote

was er echt van over tuigt dat je ruggen graat had kerel

kom maar ff naar den haag dan zal ik je schoppen tot je een ons weegt

gewoon doen en niet zeiken dus
                  overtuig ons hier maar dat je een kerel bent en geen mietje met een veel te grote smoel
                  Who's the Chef

Comment

Iguana, je bent nu 22 jaar en hebt er dus ongeveer een kwart van je totale levensduur opzitten. Het 'systeem' bepaalt dat wij helaas alleen de eerste 25 a 30 jaar van ons leven échte kansen krijgen. Ik heb het dan over school, opleiding en het vinden van een geschikte baan. De tragische dood van je neef zal jou ongetwijfeld aan het denken hebben gezet. (?) Het is nu aan jou om te bepalen of je de komende 60 jaar op eenzelfde voet verder wilt gaan. Als ik iéts heb geleerd, de afgelopen jaren, dan is het wel: haalbare doelen stellen. Trek een plan, stel haalbare doelen en laat je zelfvertrouwen en waardigheid groeien. 116 kilo spier is leuk, maar het telt buiten de sportschool niet. Probeer dus jezelf te onwikkelen en tracht te ontdekken, waar je sterke punten liggen.
                    We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

geweldig verwoord!

maar het heeft niet te maken met wat andere mensen van je vinden, ik herken het wel. de angst om je maximaal te geven. wanneer je 60% inzet (of het helemaal laat zitten) kan je nooit over jezelf zeggen, ik kan het niet. die angst daar voor kan heel groot zijn voor sommige mensen. positief puntje, hier kan je heel makkelijk van af komen!

maar succes kerel

Comment

Originally posted by Mr. Symmetry View Post
                        Iguana, je bent nu 22 jaar en hebt er dus ongeveer een kwart van je totale levensduur opzitten. Het 'systeem' bepaalt dat wij helaas alleen de eerste 25 a 30 jaar van ons leven échte kansen krijgen. Ik heb het dan over school, opleiding en het vinden van een geschikte baan. De tragische dood van je neef zal jou ongetwijfeld aan het denken hebben gezet. (?) Het is nu aan jou om te bepalen of je de komende 60 jaar op eenzelfde voet verder wilt gaan. Als ik iéts heb geleerd, de afgelopen jaren, dan is het wel: haalbare doelen stellen. Trek een plan, stel haalbare doelen en laat je zelfvertrouwen en waardigheid groeien. 116 kilo spier is leuk, maar het telt buiten de sportschool niet. Probeer dus jezelf te onwikkelen en tracht te ontdekken, waar je sterke punten liggen.
                        Je slaat de spijker op zijn kop wat betreft het punt wat mij aan het denken heeft gezet.
                        Ik zie eigenlijk nu pas goed in dat het op deze voet niet verder kan.
                        Op de manier waar ik nu bezig ben wordt ik en niet gelukkig en niet oud.
                        Trainen is inderdaad leuk als hobby maar voor de rest zegt het ook helemaal niks zo ontzettend relatief allemaal die resultaten.
                        Ik ga de komende tijd goed nadenken over wat ik wil gaan doen maar er gaat sowieso iets drastisch veranderen.......
                        In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
                        Squat 230 kilo
                        Bankdrukken 137.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

Igu, mensen zijn altijd bang om iets drastisch te veranderen. Wie of wat dan ook en om welke reden dan ook, de mens is nu eenmaal een gewoontedier en voor het grootste deel nog een kuddedier ook.

Ik was een tijdje terug op een meeting en daar ging het over kansen. Daar zaten dus allemaal mensen die vrijwillig en weloverwogen daar naartoe waren gekomen omdat ze dachten dat er misschien voor henzelf iets te halen of verbeteren viel.
                          Daar was een spreker en die vroeg aan de hele zaal of ze dachten dat ieder mens kansen krijgt in zijn leven. Bijna alle vingertjes omhoog, iedereen dacht van wel. Vervolgens vroeg hij wie het eens was met de stelling dat die kansen die dus blijkbaar iedereen in de loop van zijn leven krijgt, alleen tot iets leiden als de persoon zelf ze ook daadwerkelijk aangrijpt. Weer zo'n beetje alle vingertjes omhoog.
                          Daarna hield hij een briefje van ik geloof 10 euro omhoog en zei dat hij het wilde weggeven. De vraag was, wie wil het komen halen. En toen bleef dus iedereen zitten, handjes in de schoot gevouwen en maar om zich heen kijken. Ik heb daar heel even aan meegedaan en vervolgens dacht ik wat kan mij het ook schelen, vinger omhoog. Kerel zegt oké, kom het maar halen, geeft me dat geld en een hand en klaar.
                          Zijn uitleg was heel simpel, mensen zijn altijd bang voor het addertjes onder het gras. Ook als dat er helemaal niet is en die angst dus volledig ongegrond is. Soms is behoedzaamheid een goede eigenschap, maar in heel veel gevallen zorgt het er alleen maar voor dat je hele mooie kansen en daardoor mooie ontwikkelingen in je leven onnodig misloopt!

Moraal van het verhaal:
                          Als je werkelijk tevreden bent met je huidige situatie zie je kansen niet en dan is dat oké. Als je echter níet tevreden bent kijk je op een andere manier en zie je dus automatisch kansen die komen wel. De enige vraag is dan nog waar je jezelf door laat leiden, door vage onbenoembare angsten of door je wil om iets te veranderen of verbeteren?
                          Kansen komen niet aan de lopende band en veel deuren die je dichtgooit vallen ook direct in het slot, verloren kansen dus.
                          Vaak kun je angsten heel simpel weg redeneren. Vraag jezelf af wat je echt wilt, maar vooral ook wat je te verliezen hebt! Stel dat je die opleiding gaat doen, als het lukt is de winst duidelijk en is er geen negatieve kant te vinden lijkt me. Als je het gaat doen en het lukt niet kan dat wel een negatieve kant hebben, maar ook dat moet je relativeren. Als je het niet doet kun je jezelf misschien wel je hele leven verwijten dat je laf was. Als je het wel doet (en dan ook echt je best doet!) en het lukt niet is er heel weinig dat je jezelf kunt verwijten. Je hebt er immers alles aan gedaan? Ook verlies je er verder helemaal niets mee, je kunt altijd nog terug naar het leven dat je nu hebt, maar je kunt zonder opleiding niet terecht komen in het leven dat je misschien wel veel liever zou willen hebben...

In mijn ervaring is spijt hebben van dingen die je níet hebt gedaan altijd veel erger dan spijt hebben van dingen die je wel hebt gedaan.
                          Sterker nog, ik doe eigenlijk nooit aan spijt hebben van dingen die ik wel heb gedaan.
                          Mijn motto is, bedenk wat je doet voordat je ergens aan begint. Maak een afweging en als je ervoor gaat, doe het dan ook vol overgave en zonder behoud. Als het verkeerd uitpakt heb je jezelf niets te verwijten, je hebt een weloverwogen beslissing genomen met de kennis die je op dát moment had en hebt er alles aan gedaan. Als iets mislukt ben je hoe dan ook altijd minimaal een ervaring rijker, in sommige gevallen ben je misschien een illusie armer maar ik verlies persoonlijk veel liever af en toe een illusie dan een echte kans of mooie dingen in mijn leven!

Comment

Mooi stukje shanna! Goed voorbeeld ook.

U know what you've gotta do bro..
                            VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Durf jezelf eens deze vraag te stellen:
                              What one great thing would you dare to dream if you knew you could not fail?

Door deze vraag te stellen en te beantwoorden zal je zien dat alleen je angsten en je twijfels in je eigen kunnen je tegen houden. Zet deze naast je en ga ervoor en vergeet niet reeel te plannen! Ik ben kort en krachtig in wat ik zeg ondanks er veel meer schuilt achter deze woorden en vragen. Het gaat hier niet alleen om dingen doen maar ook om de juiste mentaliteit die je nodig hebt om deze dingen te realiseren. Ik kan je wel vertellen dat ik weet hoe je je voelt en dat het geen prettig gevoel is. Het zal nooit weggaan dus je moet er iets aan doen kerel. PUNT! Begin met kleine stappen, kleine doelen, val een keer om, DURF godverdomme weer op te staan en weer verder te gaan en je zal er komen!

A.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X