roken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• roken

vorige week of 2 weken geleden, ik weet niet meer waneer het was maar toen ging het hier ook al over. (weet alleen ff niet meer waar ik het las)

maar ik wou het toch graag nog ff weten hoe zit dat nou precies?

dat roken slecht is weten we ondertussen wel

maar hoe slecht is het nou eigenlijk? (en dan bedoel ik meer ff qua spiermassa enzo ff niet voor je gezondheid)

als je 1 peukje rookt op de week of op de 2 weken ga je daar minder van groeien? of is dat als je een pakje rookt per week of per dag of hoe zit dat eigenlijk?

ik denk opzich dat 1 of 2 peuken op de week wel kan en dat dat verder geen of heel weinig effect zal hebben op je spiergroei maar wat ik dus graag zou willen weten is dat ook zo?

heb hier al naar gezocht en heb wel gevonden dat roken slecht is maar niet wat de invloed is op je spieren enzo ervan.
    Owner of the Iron Playground.

Heeft imo niks te maken met je spiergroei.

Je zult minder zuurstof voor handen hebben tijdens de zwaardere setjes als je regelmatig rookt.(zelf ondervonden)
    Dat kun je doorrekenen naar het roken maar het roken zelf heeft geen effekt op je spiergroei.
    1 a 2 sigaretjes per week zal dus geen verschil maken...
    In adaptation we trust

Deadlift 285 kilo
    Squat 230 kilo
    Bankdrukken 137.5 kilo
    Powerlift totaal 652.5 kilo

Mijn trainingslog

Comment

ja er word hier door sommigen beweerd dat het invloed heeft op je spiergroei en anderen zeggen weer dat het niks uitmaakt, dus ik dacht laat ik het nog eens goed vragen want de meningen zijn er nogal over verdeeld dus vandaar
      maar waar we het in elk geval wel over eens kunnen zijn is dat 1 of 2 peuken op de week waarschijnlijk niet zo veel uit zal maken of teminste weinig dan
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Als jij maar 2 sigaretten per week rookt zal het idd weinig verschil maken voor je gezondheid. Goed is het natuurlijk niet omdat roken je cellen van zuurstof berooft. Maar roken doet meer dan je cellen van zuurstof beroven. Als je rookt komen er carcinogene stoffen vrij die je cellen muteren en ************************ veroorzaken. Je stofwisseling veranderd door roken ook. Spiergroei vertraagd omdat je lichaam door de mutatie van je cellen minder efficient omspringt met de voorhande voedingstoffen. Roken houdt je stofwisseling dermate opgejaagd dat je maar moeilijk de staat van hypertrofie kunt bereiken.

In dat opzicht hebben "die mensen" dus gelijk: roken heeft een nadelig invloed op je spierwinst.

Maar als jij in het weekend 2 sigaretjes wilt roken zal dat weinig uitmaken denk ik. Maar als (zware) exroker raad ik iedereen af te gaan roken, er kleven veel te veel nadelen aan!
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Bovenstaande is gedeeltelijk gecensureerd omdat de ziekte waar ik naar refereerde helaas maar al te vaak als scheldwoord wordt gebruikt. Spijtig. Maar ik denk dat duidelijk is op welke ziekte ik doelde.

Comment

K@nker neem ik aan!
            Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

correct

Comment

Originally posted by Iguana View Post
                Heeft imo niks te maken met je spiergroei.

Je zult minder zuurstof voor handen hebben tijdens de zwaardere setjes als je regelmatig rookt.(zelf ondervonden)
                Nicotine is een dopamine-agonist en heeft dus een stimulerend effect. Ik heb een test gedaan met een sigaret te roken net voor ik ging trainen(ik rook nog af en toe een peuk, en krijg dan echt het volle effect), en rara, mn PR verbeterd, en er zat nog meer in.

Overigens hebben rokers over het algemeen ook een hoger hematocriet.

De beste marathon loper die ik ken is een kettingroker en een alcholist met bierbuik . Snappe wie snappe kan.
                the one and only tabata overlord

Comment

sorry dat ik het zeg maar wat ben jij een l*l zeg! Je gaat hier roken een b'tje lopen te promoten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    sorry dat ik het zeg maar wat ben jij een l*l zeg! Je gaat hier roken een b'tje lopen te promoten!
                    Ik promoot niks. Ik geef informatie over zaken los van morele waarden. Dat veel mensen daar niet tegenkunnen is bekend, maar het is niet omdat iets moreel gezien niet goed is dat je een loopje met de waarheiden mag nemen en zo verhalen over de slechte kanten uit het niets mag creeren en de mogelijk nuttige kanten niet belicht laten worden.

Zo is de propaganda en pure nonsenseargumenten tegen anabolica bv onstaan, uit pseudo-wetenschap.

Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn.

Ik geloof er te zeerste in dat sigaretten op een manier kunnen gebruikt worden zodat ze sportieve prestaties verhogen.

Maar er zijn andere middelen met een hogere effectiviteit en minder mogelijke nadelen dan roken om dat degelijk uit te werken. Dus is het geen verantwoord middel.
                    Last edited by Genjuro; 28-11-2007, 16:20.

Comment

Als je zulk soort stukken ook kan onderbouwen zou het mooi zijn kerel.
                      Who's the Chef

Comment

Originally posted by been View Post
                        Als je zulk soort stukken ook kan onderbouwen zou het mooi zijn kerel.
                        onderbouwen met studies is moeilijk. Ik kan alleen de puzzelstukjes in elkaar zetten, maar dat is theoretisch.

Nicotine is een stimulant. In die familie worden er genoeg producten gebruik om sportieve prestaties te verhogen. Dan denk ik aan cafeïne, guarana, cocaine, (meth)amphetamine.

Nu constante toediening van een stimulant heeft gewenning als gevolg. Dus als het specifiek voor sportprestaties gebruik moet worden is het meestal acuut gebruik ipv chronisch langdurig.

Van wikipedia

When a cigarette is smoked, nicotine-rich blood passes from the lungs to the brain within seven seconds and immediately stimulates the release of many chemical messengers including acetylcholine, norepinephrine, epinephrine, vasopressin, arginine, dopamine, and beta-endorphin. This results in enhanced pleasure, decreased anxiety, and a state of alert relaxation. Nicotine enhances concentration, learning, and memory due to the increase of acetylcholine. It also enhances alertness due to the increases of acetylcholine and norepinephrine. Arousal is increased by the increase of norepinephrine.Pain is reduced by the increases of acetylcholine and beta-endorphin. Anxiety is reduced by the increase of beta-endorphin. The effects of nicotine last from five minutes to two hours. Most cigarettes (in the smoke inhaled) contain 0.1 to 2.8 milligrams of nicotine.

Research[4] suggests that, when smokers wish to achieve a stimulating effect, they take short quick puffs, which produce a low level of blood nicotine. This stimulates nerve transmission.

De vetgedrukte zaken zijn de belangrijkste. Meerdere van die zaken kunnen nuttig zijn bij veel sporten. Niet zozeer bij bodybuilding natuurlijk.

Nog een voordeel van nicotine is zijn impact op androgene hormonen in het lichaam. Deze is ms wel van toepassing op Bodybuilding.

Can Smoking Cigarettes Increase Muscle Growth?

Tot zover het nicotine gedeelte. Dat stuff heeft nog andere voordelen(en een hele hoop nadelen), maar die zijn niet van toepassing op sport.

Over het hematocriet, komt mede door de lichte co-vergiftiging die men creert in het bloed door het bloed, en zo zuurstofarm bloed krijgt, vergelijkbaar met een hoogtestage, of een zuurstofarme tent waar bv wielrenners in slapen. Lichaam past zich aan door het hematocriet te verhogen. De mate en de snelheid van die aanpassing is me onbekend en vind ik nergens terug in studies. De meeste zijn natuurlijk op de negatieve effecten van roken gericht. Maar testen bij rokers laten wel zien dat het hematocriet wel degelijk verhoogt.

Als dat enkel bij chronische rokers gebeurd is dat een waardeloos argument. Dus dit is mn missing link.
                        Last edited by Genjuro; 28-11-2007, 18:03.

Comment

Originally posted by Genjuro View Post
                          Ik promoot niks. Ik geef informatie over zaken los van morele waarden. Dat veel mensen daar niet tegenkunnen is bekend, maar het is niet omdat iets moreel gezien niet goed is dat je een loopje met de waarheiden mag nemen en zo verhalen over de slechte kanten uit het niets mag creeren en de mogelijk nuttige kanten niet belicht laten worden.

Zo is de propaganda en pure nonsenseargumenten tegen anabolica bv onstaan, uit pseudo-wetenschap.

Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn.

Ik geloof er te zeerste in dat sigaretten op een manier kunnen gebruikt worden zodat ze sportieve prestaties verhogen.

Maar er zijn andere middelen met een hogere effectiviteit en minder mogelijke nadelen dan roken om dat degelijk uit te werken. Dus is het geen verantwoord middel.
                          Roken als pre workout stimulans...pfff het zit tussen de oren vermoed ik. Het moet niet gekker worden!

Comment

nou rook ook al een jaar of 12 en niet gering ook.. en merk dus echt als ik voor het trainen GEEN sigaret heb aangeraakt.. dat ik veel meer uithoudingsvermogen en energie heb.. als ik wel rook voor de training gaat het gewoon echt klote! vooral de cardio sessies, maar ook de krachttraining...

Comment

Ben wel benieuwd hoeveel verschil het zal uitmaken.
                              En of het beter is als je meer of minder rookt.
                              de effecten kunnen tot 2 uur duren maar zou het ook merkbaar zijn vraag ik me af??
                              Who's the Chef

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X