Te ernstig dit!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Prachtig verhaal. Vind het hier geweldig passen hoor.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nou dat vind ik netjes gedaan hoor en vooral dat je je zo kon inhouden.

Zijn er geen filmpjes van???
      “Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today.”

Comment

Neen, ik weet ook niet of hij er iets aan heeft overgehouden. Maar ik dacht gewoon: "Wat als hij mijn sleutels hier vast krijgt, wat dan? Wat als ik van mijn brommer val? Wat als hij een mes of erger op zak heeft?" En toen sloegen de stoppen door en was het meer een instinct eigenlijk.

Als ik niet zo afgepeigerd was had ik hem misschien gewoon van mij kunnen afduwen en dan wel gezien. Maar ik was echt verstijfd van de schrik op dat moment. Was echt zo surrealistisch :O

Comment

Heb al een keer in zo’n soort situatie gestaan iemand bij een maat van me met een pistool op zijn hoofd.
          Ben een vechter vecht wedstrijden in de ring maar op zo’n moment is alles anders uiteindelijk heb ik hem ook gepakt van achter maar er komt heel veel bij kijken overwin je angst maar eens dit zijn leven bedreigende situaties met een losgeslagen gek zoals je ziet want ondanks de trappen die hij kreeg ging hij gewoon door ik vind het knap gedaan en er werd tenminste wat gedaan weet zeker dat menig ander op een afstand politie had gebeld.
          pluimpje voor de jongens die hebben geholpen.

Greetzz Geert
          To grow or not to grow that's the question
          alle kilo's moeten eerst naar binnen

Comment

Mooi verhaal Snyder

En je hebt juist gehandeld.

Ik weet uit ervaring dat die persoon op zn nummer zetten niet de juiste methode is.

Ik werd door een gast op een scooter van mn fiets gereden terwijl ik voorrang had. Ik zie zo half wazig die gast naar me toelopen en ik verwacht dat ie me ff overeind helpt en zn excuses aanbied, maar in plaats daarvan begint ie te schelden en begint ie op me in te trappen. Ik strompel overeind en gooi ik die gast zo'n modderslootje in, maar PRECIES op dat moment komt er een voorbijganger langs en die de politie belt. Politie komt, die gozer doet aangifte(!) en die voorbijganger zegt dat ie kan getuigen dat ik hem die sloot ingooide.

Resultaat: Ik moest een nacht in de cel doorbrengen en mocht achteraf nog van geluk spreken want die gozer had zn aangifte ingetrokken. Dus ik mocht weer naar huis.

Bijkomend nog dat mn vader me een jaar niet meer wilde trainen (aikido) omdat ik hem had beloofd nooit te vechten op staat ongeacht de situatie.
            Last edited by Heineken; 14-01-2008, 22:43.
            Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Ja daar had ik het meeste schrik voor. Stel dat ik van mijn brommer was afgestapt, wat moeilijk was omdat die con maar aan mijn helm bleef snokken, en ik ging ermee op de vuist. En een omstaander die dacht dat ik hém aanviel en dan hem te hulp kwam, ja dan was het feest natuurlijk... Maar ik vind het echt wel rot voor jou heineken, en zeker dan nog die reactie van die ene kerel dat op je intrapt... Opvoeding, je hebt het of je hebt het niet...

Comment

Tja, er lopen een hoop gekken rond.

Ik weet ook precies hoe je je voelde. Adrenaline, angst, kwaadheid, het giert allemaal door je heen in zo'n situatie. Wat de overhand krijgt is denk ik altijd weer opnieuw de vraag.

en als het erop aankomt kun je beter een klap inkasseren dan er één uitdelen, want voor de wet ben je iig altijd fout wanneer je voor eigen rechtertje gaat spelen.

Comment

@ Dragon Geert
                  Netjes dat je hem alsnog te grazen hebt genomen. Vereist toch zeker wel ontzettend veel lef om die kerel dan nog te pakken.

@ Heineken
                  Wat een klotestreek, iemand de sloot induwen en dan aangifte krijgen. En vervolgens een jaar niet trainen, omdat je je aikido gebruikte waar het voor bedoeld is, zelfverdediging. Wat dacht je vader dan? Dat je je lekker in elkaar liet schoppen?
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

@ Dragon Geert: das nog ff een stapje heftiger man. Een pistool. In zo'n situatie zou ik wel weten wat ik zou doen... in mn broek schijten en vooral ja en amen zeggen

@ General: M'n pa vond dat het veel erger had kunnen aflopen. Als die gast verdronk ofzo. Had volgens hem anders moeten handelen... hem in bedwang houden. In zekere zin heeft ie groot gelijk.
                    Last edited by Heineken; 14-01-2008, 22:45.

Comment

Originally posted by Heineken View Post
                      @ Dragon Geert: das nog ff een stapje heftiger man. Een pistool. In zo'n situatie zou ik wel weten wat ik zou doen... in mn broek schijten en vooral ja en amen zeggen

@ General: M'n pa vond dat het veel erger had kunnen aflopen. Als die gast verdronk ofzo. Had volgens hem anders moeten handelen... hem in bedwang houden. In zekere zin heeft ie groot gelijk.
                      Soms is het klaar met het vasthouden van iemand, soms hebben ze gewoon een pak slaag nodig of een enkeltje sloot om af te koelen. Ze moeten toch leren dat hun debiele handelen ook nare consequenties kan hebben als ze de verkeerde pakken. Mijns insziens bereik je dat niet met hem alleen in bedwang houden.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X