Wie gelooft er en waarom?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ik geloof in iets maar niet in 1 god, er is wel iets maar ik aanbid het niet door te zeggen dat er een god, allah, weet ik wie is. evolutie theorie vind ik daarbij ook een grote rol spelen. maar elk argument voor heeft er ook 1 tegen.

Leef je leven, geloof wat je zelf wilt, maar ga geen andere "recruiten" voor jou geloof. Ondervind het zelf. wil je geloven, dan ga je zelf wel opzoek.

Comment

Darwin's Evolutie theorie heeft nog meer fouten er in zitten dan de religie boekjes. Maar Darwin klinkt "logischer" om aan te nemen. Gelukkig is zijn theorie niet geaccepteerd in de wetenschappelijke gemeenschap als HET antwoord en eerder als een begin punt om verder te zoeken.

Comment

Nu ben ik toch wel nieuwsschierig of GeneralIx geloovig is, ik denk het wel... omdat ik niet geloovig ben, en er dus nauwelijks mee bezig ben zou ik nooit zn topic starten, en aangezien GeneralIx dit wel doet,.. vandaar.
        I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Mijn wet is:
          1. Doe wat je wilt zolang je mij maar niet tot last bent. Ben je dit wel heb ik het recht met je te doen wat ik wil.

mooi verhaal maar vind het bovenstaande wat ver gaan... wat jij een last vind, wil niet zeggen dat een ander dat ook vind, en dan zou je ook nog alles met hem mogen doen hahahah, was het maar zo
          I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Darwin's Evolutie theorie heeft nog meer fouten er in zitten dan de religie boekjes. Maar Darwin klinkt "logischer" om aan te nemen. Gelukkig is zijn theorie niet geaccepteerd in de wetenschappelijke gemeenschap als HET antwoord en eerder als een begin punt om verder te zoeken.
            geef het ook niet de oorzaak, maar vind het idee van 1 god schiep alles ook wat overdreven, de oerknal is ook interresant. al vind ik de technology van vroeger nog bruter als tegenwoordig omdat asvalt ook al iets van 5000 jaar oud is oid en tegenwoordig het moderne betton pas weer sinds 1900 oid dergelijks bestaat. kennis blackout?

Comment

@Balboa
              Dat is jouw visie. De mijne als satanist is dat acceptabel. Ik val jouw ook niet lastig, dus val mij niet lastig. En de wet kan me op die momenten aan me reet roesten. Heb al tweemaal iemand letterlijk uit me woning gegooid vanwege die regel. Ik ga dus niet zover als anderen en ben nog redelijk aardig. Geef je immers 2 kansen voor ik het heft in eigen handen neem dus moet je niet gaan miepen. Heb je de kans gegeven, dat je er niks mee deed is jouw probleem

@Possel
              Was paar weken terug op tv. Heb zo'n pakket met tig discovery channels. Daarvan is eentje Science. Ze hadden het over astrologie, opbouw van het universum en 3 uur later hadden ze heel de geschiedenis doorlopen tot aan de theorien van de oorsprong van het universum die de ronden doen. Zaten boeiende theorien tussen.

1. Big Bag als een soort "spark" en door die wrijving kwam zoveel hitte vrij dat er ook meteen de twee basis moleculen van het universum gemaakt werden. Net zoals bij Super Nova's gebeurd, alleen in die hitte smelten soms ook andere moleculen samen waardoor nieuwe elementaire bouwblokken gemaakt worden. Was lachen op zich :P

Comment

rooms katholiek maar geloof wel dat er hierna iets is, dat zeker. maar doe niks rare dingen ermee of zo
                Sommige mensen behandelen hun lichaam als een tempel, ik het mijne als een pretpark

Comment

Iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil. Dat voorop gesteld. Ik interesseer me ook in de diverse religies, maar kan me er niet specifiek in vinden, en ik ben te eigenwijs om me te schikken naar een bepaalde lijn.
                  Ik 'geloof' in het lot, dat alles voorbestemd is, voorgecalculeerd. Je kunt proberen dit te veranderen (wat ik dan ook dagelijks doe) maar uiteindelijk kom je weer op hetzelfde spoor en kom je wederom jezelf tegen.
                  Teveel 'toevalligheden' hebben geleid tot deze overtuiging, al ben ik er niet dagelijks mee bezig. Ik heb 'de dood' letterlijk diverse keren voorbij zien komen, waarbij ik 'toevallig' werd opgehouden of tegengehouden door mezelf of anderen, waardoor ik 'toevallig' net die ene seconde te laat of te vroeg was, of net die ene stap opzij deed.Of dat juist dat gebeurt wat ik net op dat moment nodig had.

Klinkt misschien absurd, maar juist door deze filosofie ben ik een enorme fan van de Matrix geworden. Wij denken vrij te zijn, maar zijn het niet.
                  Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Ik bezie mezelf als een agnost.

Dat de huidige godsdiensten nog bestaan bewijst dat we eigenlijk nog maar zeer weinig echt weten over het hele boeltje. De mens is veel dommer dan hij zich voorhoudt.

Ik mijd ook het liefste gesprekken over geloof, het is buiten politiek het enige onderwerp waar op goede argumentatie wordt neergekeken, en dat gaat meestal gepaard met zeer intensieve emoties.
                    the one and only tabata overlord

Comment

In een bar zag ik ooit een bordje: "Hier wordt niet gesproken over Politiek, Geloof en Voetbal" :P

Comment

Zal mijn visie dan maar geven: ik ben niet gelovig. Ik geloof niet in een god als antwoord, gewoonweg omdat er ook wat voor die god geweest moest zijn die god maakte etc. etc. Geloof is de ene vraag met een nieuwe beantwoorden. Mij niet gezien. Zeker niet gezien alle regels die eraan vastgeklonken zitten.

Wat ben ik wel? Eigenlijk ben ik een determinist. Ik ben van mening dat alle acties van ons bepaald zijn door externe factoren. Genen, personen met wie je om gaat, de stand van de moleculen in de lucht etc. Je kunt zeggen dat je zelf denkt en op basis daarvan iets doet. Ik breng daar dan tegenin dat je hersenen op een bepaalde manier in elkaar steken (geno+fenotype=extern) waardoor jij zo denkt naar aanleiding van wat dan ook. Ben dus ook een groot fan van de Butterfly theorie.
                        Ik zie het probleem van mijn theorie wel, hij is net zo min te bewijzen als welk geloof dan ook. Voor mijn theorie zou je alle standen van alle deeltjes in het hele universum constant moeten kunnen monitoren en op basis daarvan gaan rekenen wat de volgende acties zijn, en los van het feit dat die rekenkracht er nooit is en nooit zal zijn, en de apparatuur ervoor er nooit zal zijn, en dat je dan altijd achter de feiten aanhobbelt, is dit gewoon een onbegonnen taak. We zitten dus vast aan de quantummechanica voor de positionering van hele kleine deeltjes, en laat die ons nou alleen een waarschijnlijkheidsveld geven tot de meting, waardoor we er netto geen reet aan hebben op de schaal waarmee deeltjes (wellicht nog kleiner dan quarks, wie zal het zeggen) interacteren.
                        Klinkt wellicht wat zwaar, maar het is eigenlijk vrij eenvoudig.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

heavy stuff

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                            Zal mijn visie dan maar geven: ik ben niet gelovig. Ik geloof niet in een god als antwoord, gewoonweg omdat er ook wat voor die god geweest moest zijn die god maakte etc. etc
                            er moet toch 1 de eerste zijn geweest, dus waarom god niet, ( niet dat ik er in geloof )

@erikv:
                            ik heb wel eens iemand horen zeggen, dat god bepaalt wanneer je lot is gekomen, dus gelukkig toen nog niet voor jou

@topic:
                            om eerlijk te zijn intersseert het me geen ruk, geloof er ook niet in.
                            verder ben ik volgens mij katholiek, ben niet gedoopt, maar het wel communie gedaan, geen vormsel, puur omdat ik dat niet wou ( geen idee eigenlijk waarom niet)
                            ga ook nooit naar de kerk, vindt het maar niks.
                            160kg squat
                            225kg deadlift
                            130kg benchpress

Comment

Ik geloof alles, vier dus ook alle feestdagen
                              Yes, it's hardcore... Yes, it hurts... And yes, we will grow like a motherfucker!!

Comment

Originally posted by slinky View Post
                                Ik geloof alles, vier dus ook alle feestdagen
                                lijkt me lastig een feestdag tijden de ramadam

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X