kickboksen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• kickboksen?

Ik zit de laatste tijd erg veel kickboksen te kijken op youtube etc. en ik vind het echt best wel wauw.

Nu weet ik dat hier behoorlijk wat boksers rondlopen vandaar dit topic.

Het lijkt mij zelf niet chill om rake klappen te krijgen en gehavend thuis te komen na even je sport te hebben beoefend. Wel ben ik behoorlijk geinteresseerd in de kickboks tecnieken etc en lijkt het me een uitdaging om via kickboksen mijn conditie op peil te krijgen omdat het zo'n zware sport is.

Weet iemand wat voor een opties ik nu heb? Gewoon een boksbal kopen en beetje gaan kicken en hitten lijkt me niets..
    Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

It's a price you have 2 pay. Zelfde als die heerlijke spierpijn na het trainen. En je wordt echt niet meteen in het diepe gegooid. Denk dat je je beter eerst kunt verdiepen en gaat informeren bij een sportschool waar ze dit geven.
    Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Of ga kickfitten... Is idd tegen een kussen... Sta je hoogstwaarschijnlijk wel tussen alleen maar vrouwen
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

onzin. je krijgt echt niet op je flikker. en met voetbal loop je blessures op. met recreatief kickboxen dus niet wedstrijd trainen loop je NOOIT een blessure op of je moet een hark zijn.
        een boksbal thuis is 2 dagen leuk en daarna komt er stof op. informeer bij sportschool en draai een maandje mee om te proeven van de sfeer. wedden dat je blijft?!
        een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Wat het voornamelijk is is dat ik een keer mijn neus op een dergelijke manier heb gebroken dat ik als ik er al een klein tikje tegen krijg hem meteen weer breek met de gevolgen van dien...

Comment

Originally posted by bruce View Post
            onzin. je krijgt echt niet op je flikker. en met voetbal loop je blessures op. met recreatief kickboxen dus niet wedstrijd trainen loop je NOOIT een blessure op of je moet een hark zijn.
            I beg to differ. Vooral de eerste maand sta je stijf van de kneuzingen. Dat had ik van Engels boksen nooit.

Je gaat natuurlijk zo hard als je zelf wilt(als je club dat niet toelaat = zoek een andere). Ik deed/doe niks liever als sparren, met alle gevolgen van dien.
            the one and only tabata overlord

Comment

@ jake: pussy like dan hoef je niet aan kickboxen te denken.
              @ genjuro: uit zijn post komt duidelijk naar voren dat ie zelf vreest dat het zo verloopt en jij wilde dat zelf. dus dat is het verschil. en ik kan me niet voorstellen dat je betaald aan een club en dat je je maar in elkaar moet laten rammen,ook al ben je moe of niet in staat je goed te verdedigen. als je dat niet wilt tenminste. zoek je het, sjah... dan is dat aan jou. maar ik krijg niet de indruk dat jake zit te wachten op sparren met een aantal kneuzingen op de koop toe, daar hij al met een boxzak als voorstel komt om geen klappen trug te krijgen.

Comment

ik wilde dat zelf is veel gezegd. Ok, ik ging het niet echt uit de weg, maar ik denk dat kneusingen er altijd zullen bijhoren, tenzij je echt enkel in de lucht slaagt.

Het is en blijft een full contact sport, wil je iets zachters moet je maar op aikido of iets dergelijks.
                the one and only tabata overlord

Comment

Tjah, dan ben ik een pussy, ga ik ook niet tegin in.. Gewoon geen zin om nog een keer door die shit te moeten met opereren continu.

Dan is het idd niks voor mij, gezien ik alleen gewoon een explosieve sport wil gaan doen waar ik al mijn energie in kwijt kan, maar zonder risico's te lopen..

Iig, bedankt voor de reacties, weet nu wel dat het dan niets voor mij is.

Comment

als je een goede sportschool heb zullen ze je echt niet aftuigen hoor,
                    Dan begin je heel ontspannen en rol je er zelf in,gewoon lekker bij de recreanten gaan trainen en een keer gaan kijken.

Comment

Idd,sparren gebeurt niet altijd meteen. bij ons werd dat altijd appart gedaan.
                      Ook mijn neus 2 x gebroken blijft gevoelig jammer joh,
                      Status:bulking

Comment

Originally posted by boksertje View Post
                        Idd,sparren gebeurt niet altijd meteen. bij ons werd dat altijd appart gedaan.
                        Ook mijn neus 2 x gebroken blijft gevoelig jammer joh,
                        Ja ik heb hem één keer op verschillende plekken gebroken, maar liefst 4x geopereerd, paar x spul uit mn dij gehaald en daarin geplaatst, en artsen zeiden me dat hij altijd extreem gevoelig zal blijven en dat ik heel erg uit moest kijken ermee want als ik er nog een keer een tik op zou krijgen dat het misschien niet meer goed recht te krijgen is vandaar dat ik er dus gewoon voor vrees..

Comment

nooit blessures gehad dan pijnlijke scheen. wel full contact maar beetje normaal. Bij rake klap gelijk ff kijken of het erg is. zeker niet erop uit om de andere ko te slaan. 1x wel gedaan, maar die wilde zelf. heb zelf ook 2x harde stomp gehad, 1x trap zonderbit, dus stukje tand eraf. de dag erna nog weer eraan geplakt.

tis echt geen blessures en ziekenhuizen, jakethepussy!!!

laatste post deed je terwijl ik typte.... met zo'n boodschap is kickboxen geen optie nee. maar wat dan wel? zelfs aikido of judo kom je wel es met je neus ergens tegenaan. ga maar fietsen dan

Comment

Lange tijd ITF taekwondo gedaan, komt wel redelijk overeen met kickboksen en ik kan je wel vertellen dat ik altijd met blessures liep

Altijd blauw op onderarmen van roundhouse
                            Been verrot van lowkicks
                            Enkel tegen elleboog, jezus was dat toch kut, zelfde verhaal met bal van je voet soms 3 dagen geen schoenen aan kunnen doen

Dingen verrekken, polsen verkeerde kant op alles wel gehad maar nooit neus gebroken ofzo

En nou viel bij ons nog wel mee de intensiteit vond ik maja, ben nu gekapt en sindsdien 1x blessure gehad omdat ik van me fiets aftiefde toen ze een nieuw hekkie geplaatst hadden die ik niet gezien had in donker

Dus als je geen risico wil lopen raad ik het je flink af, ik liep in iedergeval altijd mank na de training

Toch 9 jaar gedaan en vond altijd vet om te doen,maar als je ook nog ecto bent wordt echt lastig om daar ook nog tegen aan te eten vind ik
                            The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Zoals de rest al zegt: je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Als je naar een goede sportschool gaat en daar aangeeft dat je niet wilt sparren of niet naar het hoofd wilt sparren gaan ze daar gewoon in mee.

Dan kan je gewoon trainen met bokszakken en stootkussens. Is wat meer interactie dan thuis op een zak en dan kan je ook de techniek leren.

Ik heb zelf gebokst en kleine blessures opgelopen. Maar er liepen ook lui rond die alleen de training deden en niet deden aan sparren. De ergste blessures die ik heb gehad komen trouwens van voetbal....
                              "Er zijn geen domme vragen, alleen achterlijke lui die falen door domme vragen te stellen... hm, misschien zijn er toch domme vragen."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X