Heftig weer wordt kitesurfer fataal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heftig weer wordt kitesurfer fataal

Heftig weer wordt kitesurfer fataal

Uitgegeven:8 mei 2009 19:03Laatst gewijzigd:8 mei 2009 20:31
    AMSTERDAM - Bij strand Horst in de buurt van Ermelo is tijdens een heftige regenbui met hevige windkracht een kitesurfer om het leven gekomen. Een andere kitesurfer raakte zwaargewond.

Dat meldde de politie. De gewonde werd door de wind vanaf het water over een toiletgebouw geblazen en kwam op het strand terecht. Zijn toestand is zorgwekkend.

Zoekactie

Het dodelijke slachtoffer werd in het water gevonden na de inzet van een helikopter. Bij de zoekactie werden ook drie boten ingezet.

Door de heftige wind in combinatie met regen kwamen ook elders in het land (onder meer bij de Haringvlietbrug, Colijnsplaat en Marken) watersporters in moeilijkheden. Daardoor raakte twee persoon gewond.
    © Novum/ANP

Wou dit even kwijt dit is het strand waar ik altijd windsurf als ik tijd heb.. strand is nog te zien vanuit mijn raam.. zag ze nog gaan vanmiddag. triest dat er zoiets moet gebeuren... schijnen windstoten van windkracht 8-9 te zijn geweest

Gebeurt jammer genoeg vaker in de 'kite scene'
    Ben vorig jaar zo m'n teacher/mentor verloren.
    Doet altijd weer pijn zo'n bericht.

Comment

ik doe zelf aan windsurfen maar kite wil ik ook altijd nog eens gaan doen maar vaak als ik dit soort dingen lees pas ik weer een tijdje.

heel veel sterkte voor nabestaande
      Calisthenics / Street workout

Comment

tering dat is gwn erg

Comment

Ik hoorde het net, schrok er van.
          Ik weet niet hoe het weer rond Amsterdam was.. Maar hier was het vanaf een uur of 3 errug duidelijk dat het erg slecht weer zou worden. Het werd donker, ging waaien, en werd toen een poosje dodelijk stil. Geen zuchtje wind, geen vogeltje, terwijl het donkerder werd. Dat zegt vaak dat het goed mis is, qua weer. Vraag me af of het daar dan niet duidelijk was, dat het zo zou gaan stormen.
          Hoe dan ook, het is wel erg.

Comment

Ik weet niet hoe het weer rond Amsterdam was
            was eerst in haarlem rond 3 uur nog begon heel hard te waaien en er kwamen snel donkere wolken.
            begon even heel hard te regen en toen viel het wel mee met de regen.

Toen ik richting amsterdam in de bus zat woei het ook hard en de bus slingerde af en toe een beetje (rond schipol).
            in amsterdam rond half 5 woei het ook nog erg hard maar het werd na een tijdje wel weer droog.
            Waren niet echt windstoten was meer vaste harde wind in Haarlem waren er wel windstoten.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Tis klote allemaal.
              een gladde aal blijft altijd glad.

Comment

Originally posted by kitebart View Post
                Gebeurt jammer genoeg vaker in de 'kite scene'
                Ben vorig jaar zo m'n teacher/mentor verloren.
                Doet altijd weer pijn zo'n bericht.
                klote man! gevaarlijke sport zo te horen. misschien kun je beter gaan parachutesspringen

Comment

Op zich is het niet zo gevaarlijk, als je je aan de regels houdt.
                  Bijvoorbeeld : Niet in een storm het water op !!!

@bong bong: Ik kan misschien beter gaan BB-en

Comment

Originally posted by kitebart View Post
                    Bijvoorbeeld : Niet in een storm het water op !!!
                    Inderdaad. Als je aan een aantal simpele veiligsheids regeltjes houdt is er minder kans op ongelukken. Als er dan wat gebeurd...tja das pech en kan je niks aan doen. Maar in dit geval ben je gewoon lomp bezig en moet je ook niet zeuren na afloop.

Moest denken aan die 2 idiote zwemmers die tijdens een storm in de oosterschelde zwommen en stierven. Heb geen medelijden met zulke Darwin figuren. Beetje nadenken is een kunst geworden voor velen lijkt het.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Inderdaad. Als je aan een aantal simpele veiligsheids regeltjes houdt is er minder kans op ongelukken. Als er dan wat gebeurd...tja das pech en kan je niks aan doen. Maar in dit geval ben je gewoon lomp bezig en moet je ook niet zeuren na afloop.

Moest denken aan die 2 idiote zwemmers die tijdens een storm in de oosterschelde zwommen en stierven. Heb geen medelijden met zulke Darwin figuren. Beetje nadenken is een kunst geworden voor velen lijkt het.
                      die dooie mensen hoor je niet klagen...
                      BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                      BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

recht hebben ze ook niet in mijn ogen al zouden ze nog wle leven :P

Comment

Of met onweer gaan zwemmen ,niet zo heel slim.Dat was zijn vakantie zeg maar..

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                            recht hebben ze ook niet in mijn ogen al zouden ze nog wle leven :P
                            ja maar dan hebbe ze ook niets te klagen :P
                            BW: 75kg ---- Begonnen: 1 nov 2008
                            BP1x92,5 ----- Incline press: 1x75kg ----- Dlift: 1x160kg ----- Front Squat: 1x95kg

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X