Negatieve gevoelens

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hoi Anouk,

Helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je, maar wat voor mij werkt is mijn problemen analyseren en aanpakken. Dit kan op van allerlei gebieden zijn, zoals het nemen van een besluit, of de zaken voor jezelf op een rijtje zetten, of een persoon confronteren die je dwars zit. Dat geeft een gevoel van controle over je leven, en werkt voor mij altijd beter dan het afleiden met leuke dingen.

Comment

Als je last van negatieve gedachtes hebt dan zit je vaak in een soort van loop. Komt door de cortisol. Je moet dat dus verbreken. De eerste stap is te beseffen dat je die gedachtes hebt. De tweede stap is te bedenken of die gedachtes wel echt waar zijn en of het je helpt om die gedachtes te hebben.
      Bijvoorbeeld; Je hebt een examen en je denkt..ik zal het wel niet halen...tja, dat helpt natuurlijk voor geen steek. Je weet ook niet of het waar is; je kan niet in de toekomst kijken.
      Vervolgens probeer je positieve gedachtes te bedenken. Zoals; Mocht ik het niet halen, dan doe ik het gewoon nog een keertje...ik ga het vast wel goed maken, want ik heb immers goed geleerd.
      Deze gedachtes probeer je dan als een mantra te herhalen in je hoofd. Op een gegeven moment ga je ze dan daadwerkelijk geloven.

Je kan ook je ogen dicht doen en je een rivier voorstellen met een boom. Je schrijft in gedachte op de blaadjes van de boom je negatieve gedachte en laat ze dan in de rivier los. Je kijkt dan het blaadje na die door de stroom weggevoerd wordt. Zo laat je de gedachte los.

Je kan ook even terug gaan in de tijd; naar een tijd wanneer je heel gelukkig was. Probeer die gedachte daaraan vast te houden. Je merkt dat je dan een stuk rustiger wordt.

Klinkt allemaal erg zweverig...ik ben daar ook niet zo van...maar het werkt wel!

Comment

Originally posted by anouk22 View Post
        Misschien een rare of een stomme vraag...maar wat doen jullie met negatieve gevoelens /gebeurtenissen ?

Aangezien de meeste wel serieus zijn met hun voeding,leek het mij dat jullie geen kratten bier achter over slaan of repen chocola naar binnen lopen te proppen.
        Potje janken doet ook wonderen....
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Hier wordt niet gehuild...tenzij je een schijf van 20kg op de nagelriem van je dikke teen laat vallen. Dan is een traan en gevloek toegestaan

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Hier wordt niet gehuild...tenzij je een schijf van 20kg op de nagelriem van je dikke teen laat vallen. Dan is een traan en gevloek toegestaan
            Mietje
            Achievements comes in cans, not can'ts.

Comment

Me afleiding is verschillend. De ene keer knallen insport school, en de anderen keer sufneuken licht maar netaan de situatie.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                20 kg!... Bij mij is 10 kg al genoeg.

Dat komt denk ik door een teveel aan vrouwelijke hormonen
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Eunice View Post
                  Hoi Anouk,

Helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je, maar wat voor mij werkt is mijn problemen analyseren en aanpakken. Dit kan op van allerlei gebieden zijn, zoals het nemen van een besluit, of de zaken voor jezelf op een rijtje zetten, of een persoon confronteren die je dwars zit. Dat geeft een gevoel van controle over je leven, en werkt voor mij altijd beter dan het afleiden met leuke dingen.
                  Laat me raden...jij bent analist en werkt voor het CBS?
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by nielsie View Post
                    Me afleiding is verschillend. De ene keer knallen insport school, en de anderen keer sufneuken licht maar netaan de situatie.
                    Ja..of je je pop niet aan flarden genaaid hebt zeker...

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Laat me raden...jij bent analist en werkt voor het CBS?
                      Nee, ben wetenschapper, die zijn nog een tikkie erger

Maar serieus, volgens mij werkt problemen oplossen beter dan je met andere dingen gaan bezighouden.

Comment

Originally posted by Eunice View Post
                        Nee, ben wetenschapper, die zijn nog een tikkie erger

Maar serieus, volgens mij werkt problemen oplossen beter dan je met andere dingen gaan bezighouden.
                        Uiteraard. Maar sommige problemen lossen niet zo snel op. Of het ligt niet in jouw eigen handen (bijvoorbeeld het verwerken van een sterfgeval). Sommige dingen kosten tijd en zijn niet door te relativeren op te lossen...tenzij je een ijskoude persoonlijkheid bent.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                          Ja..of je je pop niet aan flarden genaaid hebt zeker...
                          Whahaha nee nee die is nog heel(A)

me vriendin is zo nu en dan de lul:P

Comment

Eens met DSO. Hoewel ik me erg kan vinden in de post van Eunice (wellicht omdat ik zelf ook een wetenschappertje en analist ben van nature), heb ik met vallen en opstaan geleerd dat je je soms gewoon even moet overgeven aan een flinke huilbui of iets dergelijks, hoe irrationeel dat op dat moment ook moge zijn...
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by nielsie View Post
                              Whahaha nee nee die is nog heel(A)

me vriendin is zo nu en dan de lul:P
                              En als zij een schrale doos heeft dan wissel je weer af met die pop tot ze er weer tegen aan kan of heb ik het mis?

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                                Eens met DSO. Hoewel ik me erg kan vinden in de post van Eunice (wellicht omdat ik zelf ook een wetenschappertje en analist ben van nature), heb ik met vallen en opstaan geleerd dat je je soms gewoon even moet overgeven aan een flinke huilbui of iets dergelijks, hoe irrationeel dat op dat moment ook moge zijn...
                                De wereld is niet rationeel...(althans, niet altijd)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X