De aap, de ezel en de mens!!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by mohamed View Post
    DE ISLAAM IS NIET VERANTWOORDELIJK OVER WAT DE MOSLOMS, MAROKKANENH TURKEN ETC DOEN.

Fijn dat je het met me eens bent hoe idioot ze doen.

Daardoor krijgen we misschien wel een verkeerd beeld, als ik het woord moslim hoor denk ik aan marokkanen en turken.

Comment

Dat klopt Bruce, IK ZOU NIET DURVEN IEMAND HIER TE BEDREIGEN. ZO BEN IK NIET OPGEVOED GELUKKIG. HET IS EEN VERHAAL MET EEN MORAAL THATS IT. EN VOOR DE REST BEN IK HIER NIET OM IEMAND TE BEKEREN WANT DAT KAN IK TOCH NIET. HET IS GOD DIE LEID WIE HIJ WIL. IK HEB ER VOOR GEKOZEN OM OVER ISLAM TE PRATEN OMDAT VELEN HIER NIET ECHT BEGRIJPEN WAAR HET OVER GAAT, EN OMDAT HET GELOOF ZWART WORDT GEMAAKT DOOR ISLAM HATERS EN DOOR SOMMIGEN MOSLIMS ZELF DIE EEN SLECHTE VOORBEELD ZIJN , EN DE ISLAAM IS NIET VERANTWOORDELIJK OVER WAT DE MOSLOMS, MAROKKANENH TURKEN ETC DOEN.

En dat werd regelmatig in dat andere topic genoemd, dat Wilders nogal generaliseerd. Dus jou punt wordt gedeeld door velen, dus waarom je dit allemaal doet is me nog steeds niet geheeld duidelijk.
      Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Originally posted by jordy View Post
        Dit vind ik toch aardig veel op een bedreiging lijken. Natuurlijk geloof ik dat de dood naar me toe zal komen en nee, die zal ik op dit moment nog niet echt met open armen ontvangen. Is dat zo raar dan?
        Beste jordi, Waarom zou je de dood niet met open armen ontvangen??
        Ben je bang voor de dood? Als je bang bent voor de dood kan dat maar door twee dingen komen.

1 Je weet niet wat er na de dood gaat gebeuren.

2 Je weet juist wel wat er na de dood gaat gebeuren, Maar je handelt er niet naar.

geloof je in god? zo ja, kan je me vertellen waar jij in geloofd.
        Ik ben erg beniewd.

thanks M8

Comment

Ben je bang voor de dood? Als je bang bent voor de dood kan dat maar door twee dingen komen.

2 Je weet juist wel wat er na de dood gaat gebeuren, Maar je handelt er niet naar.

Ik ben erg beniewd.

thanks M8

Niemand weet wat er na de dood gaat gebeuren.

Comment

"....Jullie doen net als gevoeligheid en beledigd zijn alleen voorbestemd is aan de gelovigen..." Hans Teeuwen

Klik hier maar
            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
              En dat werd regelmatig in dat andere topic genoemd, dat Wilders nogal generaliseerd. Dus jou punt wordt gedeeld door velen, dus waarom je dit allemaal doet is me nog steeds niet geheeld duidelijk.
              IK HEB ER VOOR GEKOZEN OM OVER ISLAM TE PRATEN OMDAT VELEN HIER NIET ECHT BEGRIJPEN WAAR HET OVER GAAT, EN OMDAT HET GELOOF ZWART WORDT GEMAAKT DOOR ISLAM HATERS EN DOOR SOMMIGEN MOSLIMS ZELF DIE EEN SLECHTE VOORBEELD ZIJN , EN DE ISLAAM IS NIET VERANTWOORDELIJK OVER WAT DE MOSLOMS, MAROKKANENH TURKEN ETC DOEN.

Dus ik wil met jullie praten over de islam, en jullie uitleggen wat jullie niet snappen (als er dingen zijn die jullie niet snappen) zodat jullie een beter beeld krijgen. En ik verpicht niemand te bekeren of mij gelijk te geven.

Comment

Ik ben erg beniewd.

thanks M8
                Waarom niet? Wat denk je zelf. Ik wil wil nog niet dood, ik wil leven. Als mijn tijd is gekomen ga ik wel dood. Maar ik ben 17!! jaar oud. Dat is niet echt een mooie leeftijd om te sterven toch? Ik geloof inderdaad wel, maar dat staat daar los van. Dat je gelovig bent wil niet zeggen dat je niet bang mag zijn om dood te gaan, zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Die 2 redenen die jij noemt zijn dus bullshit. Ik weet wel wat er na de dood gaat gebeuren. Ik weet het niet omdat ik het gezien heb, maar ik weet het omdat ik daar mijn eigen geloofsovertuiging van heb. Ik geloof in god ja, ik ben christelijk.

Ik geloof nooit, dat als ik een pistool voor jou gezicht zou houden dat je dan zegt, o schiet maar, wat kan mij het schelen. En dat je niet in je broek schijt van angst. Mocht ik daar geen gelijk hebben oke dan ook goed, voor mij geld dat in elk geval wel. En of je nu gelovig bent of niet ik vind dat dat daar verder los van staat, bang voor de dood is namelijk zowat iedereen. Als je de bijbel en de koran leest kom je genoeg voorbeelden tegen van mensen die nog niet bereid zijn te gaan, maar ik denk dat jij als kenner van de koran dat wel zal weten.
                Last edited by jordy; 09-06-2009, 22:50.
                Owner of the Iron Playground.

Comment

jullie uitleggen wat jullie niet snappen (als er dingen zijn die jullie niet snappen)
                  Oke leg mij es uit waarom men de exclusiviteit naar zich toe trekt......

Andere geloofsovertuigingen minderwaardig of niets is.

Men alleen via de Islam bij God kan komen, in het hiernamaals!
                  ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                  We like it

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                    "....Jullie doen net als gevoeligheid en beledigd zijn alleen voorbestemd is aan de gelovigen..." Hans Teeuwen

Klik hier maar
                    Die gozer is echt fucking grappig.. Hij houd het grappig dus ik blijf het leuk vinden xD

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                      Oke leg mij es uit waarom men de exclusiviteit naar zich toe trekt......

Andere geloofsovertuigingen minderwaardig of niets is.

Men alleen via de Islam bij God kan komen, in het hiernamaals!
                      Dat is een mooie vraag.

Laat ik eens zo beginnen. Moslims geloven in alle profeten. Dus we geloven in Adam, Noach, Abraham, Jozef,Mozes, Jezus, Mohammed (Vrede zij met hun allemaal)etc etc. Wij geloven dus dat in de tijd van mozes (vrede zij met hem) dat dat geen waar Mozes (vrede zij met hem) mee is gekomen de waarheid was. En als we gaan lezen wat hij predikte, komen we er achter dat het pure monotheisme( het geloven in 1 God en geen deelgenoten aan hem toekennen) was.
                      zo was het ook met Jezus (vrede zij met hem) die na Mozes (vrede zij met hem) de mensen riep 1 god te aanbidden en geen deelgenoten aan hem toe te kennen. MAAAAAAAAAAAAAAAR, Na dat de christenen jezus niet meer volgde en daar inplaats paulus gingen volgen en Juzus (vrede zij met hem) gingen aanbidden, moest het geloof weer gezuiverd worden van polytheisme naar monotheisme. En dat is de boodschap waar de profeet Mohammed (vrede zij met hem) mee is gekomen. Aanbid niemand naast Allah(GOD).En ken geen deelgenoten aan hem toe.Dus we aanbidden geen profeten geen engelen geen beelden geen imams geen sterren, alleen ALLAH(GOD)

Met andere woorden, islam is de enige waarheid. Het bewijs? Als de bijbel de thora ect het woord van god zijn, dan zou je er geen tegenstrijdigheden in vinden. En de Allah daagt een ieder uit om 1 tegenstrijdigheid te vinden in de koran. Als je dat vind dan is het dus niet van god. Maar dat zal je er nooooit in vinden

ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden.

Comment

Originally posted by gameface View Post
                        Die gozer is echt fucking grappig.. Hij houd het grappig dus ik blijf het leuk vinden xD
                        Hij is alles behalfe grappig. Dit soort figuren zorgen voor onrust
                        Het probleem is dat vele Nederlanders (die niet moslim zijn) niet begrijpen hoe gevoelig dit is voor ons.
                        Een moslim houd het meest van Allah (god) en daarna van zijn profeet Mohmmed (vrede zij met hem) en de rest van de profeten. Wij houden meer van de profeet dan van ons zelf. Ik denk dat velen van jullie zich dat niet kunnen voorstellen. Als sommigen over de profeet praten of over god kunnen ze hun trannen niet in bedwang houden. Een moslim leeft voor Allah en sterft voor Allah. Op momment dat een persoon die niet gelooft gaat spotten met Allah of een profeet, dan is dat voor een moslim heeel moeilijk om te slikken. Je moet je voorstellen dat die moslin meer van Allah houdt dan zijn eigen vader of moeder. En dat hij meer van de profeet Mohammed houdt dan zijn eigen vader of moeder.
                        Hij houd zelfs meer van ze dan van zich zelf(dat zou zo moeten zijn, anders is zijn geloof niet compleet). Probeer nu eens met mij intebeelde hoe zo'n persoon zich dan voelt.

Buiten dat, de vrijheid van meningsuiting stopt bij mijn gezicht.
                        Ik zal het uitleggen. Er loopt een man te zwaaien met zijn armen en ropt ik ben vrij om me te bewegen waar ik wil. op eens mept hij de pesoon die achter hem loopt. De persoon achter hem vraagt hem wat hij doet. Ik zwaai met met mijn armen vertelt hij, en ik heb het recht dat te doen waar en waneer ik wil. dat klopt zegt de man, maar die recht stopt bij mijn gezicht anders paseer je je territorium.
                        Met andere woorden ik mag zeggen wat ik wil, maar ik hoef jou moeder niet te beledigen en voor alles uit te maken. Als ik dat wel doe dan heb ik een probleem....Niet waar????

Comment

oke.....is geen antwoord op mijn vraag jammer genoeg

omdat mij is geleerd dat

Jezus niet aanbeden wordt maar ge-eert.

Waarom? omdat het de zoon van God is.

Aanbidden doen wij net zoals jullie God.
                          We like it

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
                            oke.....is geen antwoord op mijn vraag jammer genoeg

omdat mij is geleerd dat

Jezus niet aanbeden wordt maar ge-eert.

Waarom? omdat het de zoon van God is.

Aanbidden doen wij net zoals jullie God.
                            helaas kan ik je geen antwoord geven aangezien ik niet weet tot welke groep christenen je hoort. Ik weet ook niet uit welke bijbel je leest (je hebt er zo veel).

God heeft geen kinderen. God is uniek. Niets is gelijk aan hem. En jezus heeft nooit gezegd dat hij de zoon van god is.

Kan je me bewijzen uit de bijbel dat jezus heeft gezegd dat hij de zoon van god is???

Comment

Lees niet uit een bijbel

Het (orthodoxe) christendom beschouwt Jezus als de Zoon van God.

Christendom

Het is met name een term die in het christendom wordt gebezigd. In christelijke leer verwijst Zoon van God naar Jezus waarvan zij gelooft dat hij de enige zoon van God is. Allerlei passages uit de Bijbel worden daarvoor aangevoerd, zowel uit het Oude als het uit Nieuwe Testament. Uit het Oude Testament wijzen theologen bijvoorbeeld op Psalm 2 waar David schrijft over de zoon van God die over alle volken zal heersen en waaraan zij eer moeten bewijzen.
                              Het Oude Testament spreekt over de Zonen van God[1] (taalkundig: in het meervoud, cf. Genesis 6:2,4; Psalmen 82:6). Hebreeuwse schrijft heeft geen hoofdletters. Qua degelijk, in Hebreeuws, "de Zonen van God" of "de zonen van God" zijn een en dezelfde uitdrukking.
                              Volgens het Nieuwe Testament werd Maria "overschaduwd" door de Heilige Geest (een theogame relatie is daarmee niet bedoeld.) Jezus wordt door veel christenen zodoende letterlijk als de zoon van God beschouwd. Dit geloof brengt met zich mee dat hij de enige is die in staat is te laten zien wie God werkelijk is. In het Nieuwe Testament noemt Jezus God dan ook de Vader en zichzelf de Zoon tussen wie een innige band en vertrouwensrelatie bestaat. Jezus is echter tevens menselijk omdat hij geboren is uit een moeder, Maria. Op grond hiervan is later de zogeheten Twee-naturenleer ontworpen die hierop neerkomt dat Jezus zowel goddelijk is (Jezus als de Zoon van God) alsook menselijk (Jezus als de Zoon van de mensen) en dat deze twee naturen niet van elkaar zijn te scheiden.
                              Teruggrijpend op Immanuel Kant[2] betekent zoon van God te zijn een belichaming van het ideaal van de zedelijkheid van een aan God welgevallige mensheid. Hierbij knopen ook interpretaties aan die menen dat wanneer Jezus sprak over zichzelf als de zoon van God, hij hiermee enkel gebruik maakte van beeldspraak (zoals dat vaak voorkomt in de Evangeliƫn en het Oude en Nieuwe Testament), om zijn verhouding tot God aan te geven; een gelijkenis dus.

Maria zou de moeder van Jezus zijn geweest
                              Last edited by onderhandelen; 10-06-2009, 01:02.
                              We like it

Comment

Slaat elk fucking topic nou om in een geloofsbetuiging of een zinlose discussie over een geloof. doe dat lekker via msn ofzo? :S kan beter naar dbb gaan als zo doorgaat....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X