Commando Dagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Commando Dagen

Hey mensen ,

Ik wil me binnenkort gaan opgeven voor de commando dagen. Mijn vraag is heeft er iemand hier ervaring mee? Want ik las op de site een programma wat je moet doen maar volgensmij is dat veels te ligt? kijk dit staat er als
    programma.
    Coopertest12 minuten hardlopen2800 meterOpdrukken2 minuten30 keerSit-ups2 minuten40 keerOptrekken(chinning)Geen tijd, in bovengreep6 keerTouwklimmenGeen tijd, middels schippersslag7,5 meterZwemmen(met overall)Borstcrawl
    Schoolslag
    Rugslag
    Met wapen
    Onderwater

totaal 450 meter

Dit programma vind ik zelf opzich wel mee vallen dus ik vraag me ook af of het wel klopt? iemand die dit weet? ik doe dit trouwens omdat ik persoonsbeveiliger wil worden alleen je moet eerst 5 jaar bij de politie of het leger in en commandos lijkt me gewoon het allermooiste.

Dit staat er trouwens ook nog bij.

Hoe kun je jezelf het beste voorbereiden op de drie Kennismakingsdagen van het Korps Commandotroepen?

In ieder geval niet door ineens zeven dagen per week te gaan hardlopen, of andere overhaaste trainingsmethoden te gaan volgen. Het enige wat je hiermee bereikt is een overbelast lichaam dat gevoelig is voor blessures. Goed trainen bestaat in hoofdzaak uit drie aspecten, te weten:
    • Activiteit
    • Rust
    • Voeding
    Als je één van deze onderdelen te veel of te weinig aandacht geeft, haal je niet het gewenste eindresultaat. Daarbij is trainen met je eigen lichaam – zoals opdrukken, sit-ups, optrekken en touwklimmen – beter dan het trainen met gewichten. Dit versterkt namelijk ook je coördinatievermogen.

Ik train alleen maar met gewichten:P

Comment

Staat hier al wat van op het forum.
      Moet je even zoeken...
      Ik weet dat er het exacte schema ergens moet staan.
      Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Als je alleen maar met gewichten traint dan ga je die coopertestniet halen.
        2800 meter in 12 minuten moet je toch wel getrained voor zijn, daar moet je niet te ligt over nadenken.

En ik zie dat je 450 meter onderwater met een wapen moet zwemmen.....damn dat is zowat een halve kilometer, dat is ook heftig.
        En 40 keer optrekken is ook niet echt makkelijk.

Je denk dat er te makkelijk over vrees ik, maar in ieder geval succes ermee
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Nee is maar 6 x optrekken hahah 40 x :P dan begon ik er geen eens aan met me 85kg:P maar me conditie is wel oke kan makkelijk 10km rennen 12km per uur omdat ik op me opleiding veel getraint heb maar ik bedoelde eigenlijk zwemmen en touwklimmen dat doe ik nooit:P al hoe wel ik kan wel 2 minuten onder water blijven:P dus moet haal baar zijn als het klopt

Comment

trouwens bij persoons beveiliging moest ik in 6 minute 1500 meter :P was wel verot

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Als je alleen maar met gewichten traint dan ga je die coopertestniet halen.
              2800 meter in 12 minuten moet je toch wel getrained voor zijn, daar moet je niet te ligt over nadenken.

En ik zie dat je 450 meter onderwater met een wapen moet zwemmen.....damn dat is zowat een halve kilometer, dat is ook heftig.
              En 40 keer optrekken is ook niet echt makkelijk.

Je denk dat er te makkelijk over vrees ik, maar in ieder geval succes ermee
              En vergeet het rugzakje van 45 kg niet .

Comment

Originally posted by eloy007 View Post
                Hey mensen ,

Ik wil me binnenkort gaan opgeven voor de commando dagen. Mijn vraag is heeft er iemand hier ervaring mee? Want ik las op de site een programma wat je moet doen maar volgensmij is dat veels te ligt? kijk dit staat er als
                programma.
                Coopertest12 minuten hardlopen2800 meterOpdrukken2 minuten30 keerSit-ups2 minuten40 keerOptrekken(chinning)Geen tijd, in bovengreep6 keerTouwklimmenGeen tijd, middels schippersslag7,5 meterZwemmen(met overall)Borstcrawl
                Schoolslag
                Rugslag
                Met wapen
                Onderwater

totaal 450 meter

Dit programma vind ik zelf opzich wel mee vallen dus ik vraag me ook af of het wel klopt? iemand die dit weet? ik doe dit trouwens omdat ik persoonsbeveiliger wil worden alleen je moet eerst 5 jaar bij de politie of het leger in en commandos lijkt me gewoon het allermooiste.
                das een poepprogramma wat je met 2 vingers in je neus moet kunnen. kct is iets wat je niet 1.2.3 doet. 2 jaar geleden waren het er maar 16 die de opleiding dat jaar gehaald hadden dus reken maar dat er veel meer bij komt kijken dan zo'n programma. o ja en geen mens zwemt natuurlijk 450 meter onderwater zonder zuurstof met een wapen

Comment

Originally posted by bong bong View Post
                  das een poepprogramma wat je met 2 vingers in je neus moet kunnen. kct is iets wat je niet 1.2.3 doet. 2 jaar geleden waren het er maar 16 die de opleiding dat jaar gehaald hadden dus reken maar dat er veel meer bij komt kijken dan zo'n programma. o ja en geen mens zwemt natuurlijk 450 meter onderwater zonder zuurstof met een wapen
                  Ik denk dat hij het verkeerd heeft vermeld....450 meter onderwater met alleen het wapen
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

die commando dagen is een soort introductie he
                    daar krijg je advies om door te gaan of te stoppen .
                    En geloof me .. je word er wel gesloopt hoor mak je daar maar niet druk om
                    en als je dat al haalt ( wat best moet kunnen opsich) , dan moet je er voor de 110% voor gaan de hele opleiding , anders forget it .
                    als je al met de gedachte zit van ik wil toch persoonsbeveiliger worden dan raad ik het je af om naar kct te gaan ..
                    Shut the Fuck up and TRAIN !!!

Comment

ja ik weet dat het heel zwaar gaat worden en ik geef me ook 110 procent. Maarja het is voor mij nu alleen belangrijk de dagen te halen zodat ik me daarna vol in kan zetten voor de Eco. En tuurlijk wil ik liever persoonsbeveiliger worden maar dat is ook uber zwaar en daarvoor heb je ook ervaring nodig dus daarom eerst de commando's en als ik dat niet haal ga ik bij pantser infantrie soliciteren. En grote kans dat commando's niet haalbaar is in 1 x. Van de burgers gaan er namelijk maar 1 op de 8 van door en van de militairen gaan er 1 op de 4 van door maar ja ik heb zo iets alles moet haalbaar zijn en het lijkt me toch een droombaan.

Comment

Damn de commando's lijkt me echt zo bruut he!
                        Wat is trouwens die site waar je dat leest?

Comment

Originally posted by Sjimmie View Post
                          die commando dagen is een soort introductie he
                          daar krijg je advies om door te gaan of te stoppen .
                          En geloof me .. je word er wel gesloopt hoor mak je daar maar niet druk om
                          en als je dat al haalt ( wat best moet kunnen opsich) , dan moet je er voor de 110% voor gaan de hele opleiding , anders forget it .
                          als je al met de gedachte zit van ik wil toch persoonsbeveiliger worden dan raad ik het je af om naar kct te gaan ..
                          precies commando zijn moet je echt willen. zonder die wil zul je het nooit van zen leven halen. daarom raad ik je ook aan om wat lichters te pakken bijv lutchmobiel of nog lichter pantserinfanterie

Comment

Originally posted by JC_7 View Post
                            Damn de commando's lijkt me echt zo bruut he!
                            Wat is trouwens die site waar je dat leest?
                            Korps Commandotroepen en Commandostichting - Dutch Special Forces and Commando Foundation

Comment

Originally posted by bong bong View Post
                              precies commando zijn moet je echt willen. zonder die wil zul je het nooit van zen leven halen. daarom raad ik je ook aan om wat lichters te pakken bijv lutchmobiel of nog lichter pantserinfanterie
                              Ja daar heb ik ook aan zitten denken. Maar dat is nou denk ik gewoon het grote probleem waarom de landmacht mensen te kort komt. Want niemand durft of denkt dat die het niet aan kan maar ze zullen ook wel aan jou kunnen zien of je het kan of later gaat halen. En ik kan wel naar de infantrie maar waarom zou ik de commandos niet proberen? Als ik persoons beveiliger wil worden zijn de testen op het begin nog 10 x zo zwaar. En ik heb denk ik veel meer voordeel als commando om verder te gaan bij persoons beveiliging

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X