Geloof...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Geloof...

Heb soort mot met mijn buren. Geen probleem verder is voor hun vervelender als voor mij..

Mijn buren zijn zwaar reformatorisch en hoewel je volgens het geloof niet mag oordelen en veroordelen lijkt dat voor hun niet van toepassing..

Ben zelf gelovig opgevoed maar heb op mijn 13e besloten er niet verder mee te gaan. Ook nu is er geen haar op mijn hoofd, oké het zijn er ook niet veel..., die eraan denkt om er wel wat mee te doen.

Wat ik wel vind is dat je iedereen in zijn of haar waarde moet laten en elkaar moet helpen als het ff kan.

Hoe dan ook ik was benieuwd naar wat jullie al dan niet geloven...

Greets...

1
    Ik geloof in een God.
    0.00%
    0
    Ik geloof nergens in.
    100.00%
    1
    Ik geloof in mezelf.
    0.00%
    0
    Ik geloof in....
    0.00%
    0
    Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Ik weet eigenlijk niet of ik ergens in geloof. Ben er nog niet over uit Denk niet dat in een god geloof maar wel dat er meer dan dit alleen is. Geboorte leven sterven dat lijkt me niet.
    Ben het wel met je eens dat de mensen elkaar wat meer moeten helpen.
    eat eat eat and look like a freak!

Comment

Ben er ook van overtuigt dat er iets is na de dood. Anders zou het leven zinloos zijn, leven om dood te gaan..

Greets...

Comment

Soms geloof ik dat er helemaal niets is na dit leven, maar regelmatig twijfel ik daar toch ook weer aan.
        Wat er dan wel is, ik weet het niet. Vind het idee van een hemel enzo nogal vergezocht, moet ook wel vreselijk druk zijn daar... En dan uiteraard niet alleen met mensen ook met dieren, want als er een god is die alles heeft geschapen waarom zou de mens dan anders zijn dan welke andere diersoort ook?
        Is gewoon de arrogantie van 'de mens' die vind dat zij beter zijn dan wat dan ook, terwijl onze grootste prestatie als soort is het naar de kl*te helpen van deze hele aardbol.

Elkaar in je waarde laten is volgens mij het allerbelangrijkste. Heb daar nog al eens ruzie over gehad met Jehova's getuigen die aan de deur komen, wat ze ook nooit vaak doen.  
        Ik vraag ze altijd hoe ze het zouden vinden als ik op zondag bij hen aan de deur zou komen om te vertellen dat God helemaal niet bestaat. Is precies hetzelfde principe immers. Waarna ik meestal snel op de zwarte lijst kom en geen bezoek meer krijg...

Iedereen mag geloven wat hij of zij wil en als iemand ervoor open staat mag je er zelfs over vertellen wat je wilt.
        Maar iemand ongevraagd jouw ideeen opdringen en daarbij dan ook nog direct een oordeel over iemand en de manier van leven vellen vind ik niet kunnen en één van de grootste problemen van de mens als soort.
        Als iedereen anderen met rust laat en leeft volgens de eigen overtuigingen zonder daarmee anderen lastig te vallen of anderen daarvan zonodig te moeten overtuigen zou deze wereld er al een stuk beter uitzien en zou het overgrote deel van de haat en nijd verdwenen zijn.

Comment

ik geloof zeker in een God.
          ben ermee opgevoed, maarrrrrr.... ben er zelf ook van overtuigd.
          discussie daarover is niet te doen. dus maar goed dat het een stemmings topic is. dat is nou eenmaal onmogelijk uit te leggen. dan ben je jaren aan het typen hiero.
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Is ook zeker niet de bedoeling een discussie hoor Bruce..
            Was slechts benieuwd naar wie wel en wie niet.

Ben gereformeerd opgevoed en heb er veel van opgestoken.

Greets...

Comment

Wat mij betreft moet je zelf weten of je ergens in gelooft, of het nou god, allah, boedha of weet ik veel wat is maar waarom moeten die mensen in naam van god elkaar afschieten of vliegtuigen in flatgebouwen vliegen..... om zomaar een paar voorbeelden te noemen.
              Voor mij is geloof de oorzaak van alle ellende in de wereld

MAAR DIT IS MIJN MENING!
              groetjes Red
              It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Ik geloof dat er toch een discussie aan zit te komen
                eat eat eat and look like a freak!

Comment

Discussie is prima natuurlijk zolang het met repect voor elkaar blijft gaan. Tot nu toe gaat dat erg goed op dit board dus zal dat ook met een zwaar en serieus onderwerp als dit wel lukken.

Zoniet sluit ik het onderwerp heb het tenslotte zelf geopend..

Greets...

Comment

Ik ben ook van mening dat waar of in wie je ook gelooft je andere mensen en hun meningen moet respecteren, zelf ben ik niet godsdienstig maar heb wel respect voor andere mensen zolang ze natuurlijk ook hun geloof niet opdringen en blijven verkondigen dat hun geloof het beste en zuiverste is.
                    stil growing

Comment

Heb eens een discussie gehad met meneer pastoor over geloven en het bestaan van God.
                      Hij vertelde me dat God in ieder van ons aanwezig is en dat je hem niet als een wezen of persoon moet voorstellen.
                      Al hetgeen dat vanuit je gevoelens voortvloeit, wat uit je binnenste komt kun je beschouwen als God.(moeilijk hoor)
                      Daarom spreekt men volgens mij ook over de duivel in ons. (het kwade dat ook wel eens de overmacht neemt).
                      Ik ben katholiek opgevoed maar geloof alleen in mezelf.(misschien dan toch ook wel in God?)
                      Heb helemaal niets tegen mensen die geloven maar vind het zeer spijtig dat er zoveel oorlog is omtrent godsdienst en geloof.

@ Mr. C : Ik ken ook mensen die elke week naar de kerk gaan en zogezegd gelovig zijn maar dat zijn dan ook de ergste om over iemand te oordelen...  
                      KRACHT, VERTROUWEN, REGELMATIGE TRAINING EN VOLHOUDEN WORDEN BELOOND MET EEN NIEUW EN BETER LEVEN. (ARNOLD)

Comment

Iedereen is vrij te geloven in wat hij wil. Discussieren kan je er eeuwen over doen maar toch niet tot een besluit komen.

Ik kan begrijpen dat sommige mensen zich vasthouden aan hun geloof.

Maar soms denk ik toch als er nu toch iets of iemand of hoe je het ook noemt is, waarom dan eigenlijk alle problemen in de wereld. Sommigen vragen soms om problemen, maar er zijn ook mensen die het ene na het andere probleem hebben.

Voor bepaalde mensen gaat wat ik hier nu zal zeggen raar klinken, als je nu bedenkt hoeveel kerken er in iedere stad zijn welke kapitalen het heeft gekost deze te bouwen, ook de inrichting, en wat het dagelijks kost om alles in stand te houden is fenomenaal. Dan ga ik toch denken als men het zo goed met de mens voor heeft waarom word dat geld dat niet gestopt in mensen die het echt nodig hebben.

Ik laat iedereen vrij in zijn geloof, maar wat ik het voornaamste vind geloof in je zelf.
                        You were put on this world to achive a goal in live, so go for it and don't lose the faith.  At least I try.

Comment

daarnaast ga ik ervan uit dat jullie ook allemaal een beetje in mij geloven uiteraard, vanzelfsprekend, logisch... toch...
                          offuh...

een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

...euh... natuurlijk bruce, was ik ff vergeten te zegge.
                            KRACHT, VERTROUWEN, REGELMATIGE TRAINING EN VOLHOUDEN WORDEN BELOOND MET EEN NIEUW EN BETER LEVEN. (ARNOLD)

Comment

ik geloof in god. Ik ben christelijk opgevoed. Maar begon beetje atheistisch te worden toen ik elke week naar de kerk moest. Ik hoorde altijd dingen of las dingen en dacht ik dat klopt niet... (zoals jonah en de walvis, een walvis heeft slokdarm van 10cm of zo.. daar past een mens nooit door, laat staan overleven)
                              Op een gegeven moment hoefde ik niet meer van mn ouders en in die tijd begon ik meer te geloven. Dan toen ik elke week op de vroege morgen een preek moest aanhoren.

Ik kan niet geloven dat er zomaar ineens leven is gekomen. Dat er per ongeluk een dna streng is gevormd. Een slang per ongeluk achter gekomen dat gif gif is, etc. etc.
                              Het hoe, wat, waarom, wie, wanneer. Dat weet ik niet en misschien is dat wel de reden dat ik leef
                              I live to end the game

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X