Geloof...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik ben oud gereformeerd opgevoed. ja een van de allerzwaarste soorten de echte zwarte kousen zeg maar..

Ik geloof wel dat er iets is wat boven ons staat. En ik geloof in me zelf.

Verder heb ik een pest hekel aan al die mensen die denken dat zij het bij het rechte eind hebben en dat iedereen die iets van hun mening afwijkt verkeerd is.. Vandaar dat ik ook tegen kerken enzo ben. Ze geloven allemaal hetzelfde maar net op een andere manier en daardoor kunnen ze elkaars bloed wel drinken. tenminst hier bij ons.

Comment

Originally posted by [b
      Citaat[/b] (bruce @ Okt. 26 2003,23:01)]daarnaast ga ik ervan uit dat jullie ook allemaal een beetje in mij geloven uiteraard, vanzelfsprekend, logisch... toch...
      offuh...  

Vanzelfsprekend en logisch Bruce..

Greets...
      Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Iedereen gewoon in zijn waarde laten, alleen zie ik vaak dat mensen die zwaar gelovig zijn anderen niet in hun waarde laten. Ik heb een paar jaar geleden een keer van die jehova's thuis gehad. Normaal zou ik dit nooit doen, maar ik lag toen een week ziek thuis vanwege een keelontsteking, dus was al lang blij dat er wat volk bij me thuis kwam. Ik ben toen een discussie begonnen en kwam er al snel achter dat die mensen echt een plaat voor de kop hebben.

Comment

met alle respect voor de mensen achter de mening.

voor diegenend die in god geloven, hier een kleine mindcracker: als god bestaat, kan hij dan een steen scheppen die zo zwaar is dat hij hem niet meer kan opheffen?

Voila, het is dus duidelijk dat ik niet in een mannetje met een lange witte baard geloof (waarom een man en waarom een blanke?)

Met alle respect dus

greetzzz
          I just live once and I want the max out of it!

Comment

Originally posted by [b
            Citaat[/b] (Kenshu_Etsukau @ Nov. 27 2003,19:44)]Voila, het is dus duidelijk dat ik niet in een mannetje met een lange witte baard geloof (waarom een man en waarom een blanke?)

Met alle respect dus

greetzzz
            er staat nergens dat het een blanke man met witte baard is. zo wordt hij vaak (in films, plaatjes, etc) uitgebeeld. je moet Hem dan toch op een of andere manier duidelijk maken.

ennuh... die vraag.... ach.... overal kan je wel iemand inluizen met zo'n vraag.
            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar ik vind het zonde dat mensen zoveel tijd in een geloof kunnen steken. Als ze wat meer in hun zelf zouden geloven bereiken ze meer dan dat ze steun bij god zoeken.
              Daarnaast vind ik het belachelijk dat al die mensen als schaapjes de interpretatie van de prediker van een oud boek zonder sceptisiteit voor waar aannemen.

De 2 broers van mijn vriendin zijn na een losbandige tijd bekeerd tot het geloof en zien dit als hun redding, maargoed bijna iedereen die ik ken heeft een ruige drugsperiode achter de rug en ja dan doe je wat gekkere ondoordachte dingen.
              En die zijn nu ook een stuk rustiger(ben zelf gewoon lekker gaan trainen).
              Als je eens ziet wat voor mensen in die gemeenschap zitten, echt een stel schijnheilige zieke sociaalgestoorde schapen, je word er bijna bang van..

Nee, al die geloven staan vol met tegenstrijdigheden. Als er een god was zou die dan willen dat je een groot deel van je tijd zou besteden aan het vereeren van hem en Jezus of zou hij willen dat je die tijd zou besteden aan bvb iets voor een ander te doen.

Comment

Originally posted by [b
                Citaat[/b] (Jonah Lomu @ Jan. 14 2004,13:26)]Als er een god was zou die dan willen dat je een groot deel van je tijd zou besteden aan het vereeren van hem en Jezus of zou hij willen dat je die tijd zou besteden aan bvb iets voor een ander te doen.
                de spijker op zijnkop, jonah. maarree... tis een stemming geloof ik en niet een discussietopic. is een beetje waardeloos ook om dat zo te doen.

als ieder elkaar maar respecteerd. toch?
                een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Nou heb een hoop meningen gezien.
                  Ik zelf ben ook gelovig en ik vind dat iedereen het voor ze eigen moet weten wat hij gelooft of niet zolang we maar met elkaar kunnen opschieten en elkaar in onze waarden laten.

Jammer genoeg denken een paar machtige mensen daar anders over en gebruiken ze het geloof om elkaar te vermoorden en kwaad te doen terwijl de echte redenen altijd geld en macht zijn.

Peace!!

SURVIVAL OF THE FITTEST ONLY THE STRONG SURVIVE!!!!!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X