Portieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Portieren

Wat ik veel lees hier en op sommige andere boards is dat vele bb ers portier staan aan een discotheek of danscafe , hoe omt dat eigenlijk, omdat ze iets breder zijn dan een normale kerel is dat een afschrikmethode of zo. Hier in Belgie , en dan zeker in mijn streek (leuven) zijn dat nooit geen bb ers maar gewone gasten die free fighter of straat vechter zijn, 1 keer heb ik geweten dat er een bb er (op europees niveau heeft een paar keren in de flex gestaan)) aan een deur stond in een discotheek , moet wel zeggen een serieuse kerel maar als er een gevecht begon op de dansvloer en hij van de deur naar de dansvloer moest lopen om tussenbeide te komen was die al buiten adem met alle gevolgen van dien dat die daar een serieus pak slaag kreeg van jantje met de pet op. IK vrees toch ook dat de gemiddelde bb er niet de snelheid en flexibiliteit heeft van een vechtsporter. Als ik mezelf als voorbeeld neem van sinds ik aan bb doe ben ik minder snel en flexibel geworden dan ik indertijd in de ring stond als thai bokser.

Grtz
    stil growing

van verlies van snelheid en flexibiliteit heb ik geen last , speel voetbal en heb toch niets van mijn snelheid verloren.heb judo ,kick-box en tai -kwando gedaan en daar was ik even snel als de anderen.het grote voordeel dat ik wel had bij judo dat ik door mijn kracht hogere gordels kon vloeren,het nadeel bij tai-kwando was dan weer dat wanneer ik een schop tegen mijn armen of benen kreeg ik de dag daarna grote blauwe plekken had!

Comment

Denk toch dat het zker met uitzicht te maken hebt. Maar als je naar de gemiddelde freefighter gaat kijken zijn dat ook zker geen kleine mannetjes. Maar bb zijn over het algemeen wat zwaarder dan andere en denk dat het daarom draait. Een man van 100 kilo helpt iemand er gewoon wat makkelijker uit dan iemand van 70 kilo.
      eat eat eat and look like a freak!

Comment

Zijn meestal inderdaad wat grotere gasten. Meestal hebben ze ook één of andere vechtsport als achtergrond.

Greets...
        Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Groter oogt schrikwekkender maar wil niets zeggen
          hier op stratums eind staat in een discotheek maar een klein ventje maar niemand die er problemen maakt
          zeer vreemd dacht ik want meestal hier in iedere kroeg was er wel vechten totdat ik wist wie hij was
          een of ander kampioentje in vale tudo fights of zoiets
          maar de grootte zegt niets over iemand
          ben zelf ook niet al te vlug meer maar heb altijd judo op topniveau junioren gedaan en eenmaal vast bij mij is net als bij een pittbull . vast is vast en kan daarbij nog wel wat incasseren,maar ja wat doe je tegenwoordig nog als portier??
          als ze naderhand terug komen met pistolen en messen en wie weet wat nog meer
          zoals laatst in nijmegen werd er geloof ik geschoten met een uzi op de deur , 1 portier dood
          tsja dan zeg ik : is het het nog wel waard om aan de deur te staan? al betaald het goed . is het goed genoeg om het te betalen met je leven
          Met alle respect voor alle portiers bij deze
          klasse maar niet voor mij
          JAJA 2*180 bankdruk eindelijk
          Lang voor getraind
          nu verder schema van beentje

Comment

Sprinters zijn toch ook groot,zien er soms nog beter uit dan sommige bb ers.maar die gasten trainen veel anders meer op explosieve kracht.maar die zijn wel snel.
            Dus het is maar net hoe je altijd getraind hebt.

Grtz..
            Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

idd, spieren hebben geheugen. Door bb kun je minder snel worden, maar als je spieren gewend waren aan bijv. sprinten 'onthouden' ze dit.

Het hoeft dus geen nadelige gevolgen te hebben.

Wie werkt er hier eigenlijk als portier?
              Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

Heb het jaren gedaan maar ben er een half jaar geleden ongeveer mee gestopt.

Greets...

Comment

Originally posted by [b
                  Citaat[/b] (Chrisje snooker @ Dec. 11 2003,18:48)]hier op stratums eind staat in een discotheek maar een klein ventje maar niemand die er problemen maakt
                  zeer vreemd dacht ik want meestal hier in iedere kroeg was er wel vechten totdat ik wist wie hij was
                  een of ander kampioentje in vale tudo fights of zoiets
                  maar de grootte zegt niets over iemand
                  Welke disco op startumseind is dat?? Ik kom ook weleens op stratumseind..

Comment

Overal waar ik uitga staan er wel vrij grote en brede portiers. Ik vind dit wel vrij normaal omdat dit natuurlijk veel meer respect afdwingt dan een klein smal ventje. Alhoewel dat dit niet wil zeggen dat een klein ventje daarom minder in staat is om zich te verdedigen dan die grote. Heeft gewoon met afschrikken en voorkomen van gevechten te maken. Tegen een beer zullen amokmakers sneller stoppen met moeilijk doen dan bij een klein ventje.
                    Ben zelf zo een klein ventje en heb Jeet Kun Do, Kali
                    Escrima en Pentchak Silat gedaan. Nu doe ik Krav Maga. Kan me dus wel een beetje weren indien nodig
                    Valt wel op dat vele BBers ook vechtsporten doen of gedaan hebben.
                    The wrought iron thinks itself needlessly tortured, the tempered steel blade knows why.

Comment

Idd, veel vechtsporters trainen ook.

Wat mij opvalt is dat veel portiers wel massa hebben, maar vooral ook erg veel vet hebben.

Ze zijn dan wel massief, maar ook log. De beste portiers zijn naar mijn mening vechtsportens (free fight e.d.) die ook nog enigzins massief zijn.
                      Shitty food will make you look like shit.

http://www.pro-active-medicine.nl

Comment

De beste portiers kunnen heel goed met mensen omgaan en zoveel mogelijk met woorden af.
                        Als het dan echt niet anders kan zijn de eerder genoemde zaken erg handig..

Greets...

Comment

Mr C slaat de nagel op de kop, de beste poriers moeten sociaal en taalvaardig zijn maar als het erop aankomt moeten ze er staan dan helpt een kilo'tje meer wel maar ook snelheid en explosiviteit zijn belangrijk.

Comment

wat voor sport is dat dan. ik ken dat echt niet ben er wel nieuwschierig naar
                            alvast bedankt. wilfred

vechtsportliefhebber en beoefenaar van
                            teakwondo.

Comment

wat voor vechtsporten zijn dat
                              ik doe zelf teakwondo

in junni ga ik voor de zwarte band,

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse