Wat te doen in paniek situaties?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat te doen in paniek situaties?

Even kijken of ik dit op een normale manier kan verwoorden.

Jullie kennen het verhaal over mijn pa.
    Ik werd gebeld en moest met spoed naar zijn huis toe rijden.
    Gezien mijn emoties op dat moment was het niet echt verstandig om te rijden. Ik heb het toch gedaan en wat ik nu afvraag, wat te doen als zoiets weer gebeurt? Ik reageer heel slecht op zulk nieuws(wie niet) ik zak gelijk in elkaar overmand door emoties. En ik raak in paniek, ik weet niet goed wat ik moet doen

Nu wil ik niet op de zaken voor uit lopen, maar mocht het weer gebeuren en ik moet met spoed naar hem toekomen, zou het dan een optie zijn om bv eerst de politie te bellen zodat zij me naar zijn huis brengen. Kan nl makkelijk zijn dat ik in al mijn haast mezelf of anderen in de prak rijdt.

Of zou de politie daar niet aan beginnen?
    En hoe gaan jullie met panieksituaties om?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

stel meerdere buren op de hoogte zodat 1 van de buren jou kan afzetten mocht het nodig zijn

Comment

Originally posted by PressPhire View Post
      stel meerdere buren op de hoogte zodat 1 van de buren jou kan afzetten mocht het nodig zijn
      Dat word een beetje moeilijk. Ik heb geen contact met mijn buren.
      Ik woon niet in een buurt waar je elkaars deur platloopt. Elkaar gedag zeggen is hier al heel wat.

Comment

Ik denk dat de politie daar niet aan gaat beginnen. Valt te proberen natuurlijk, maar reken er niet op. Heb je niet iemand dicht in de buurt wonen waar je meer contact mee heb?

En als je aan het werk bent, heb je dan mensen om je heen die je kunnen brengen?

Ik kan je verder niet helpen met hoe je zelf van je paniek af komt op dat moment, ik heb daar namelijk geen last van. Bij mij is het op een dergelijk moment meer een modus van überfocus en gaan.
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Mijn broer woont hier 5-10 minuten vandaan en ik werk ook samen met hem. Dat is iets om op terug te vallen. Hij gaat een stuk beter om met dit soort situaties. Voor de rest niet iemand in de buurt.

Zou bij mij ook wel fijn zijn als ik zo kon denken....

Comment

dan is het toch geregeld?

Comment

Originally posted by PressPhire View Post
              dan is het toch geregeld?
              In de meeste gevallen wel ja....
              Hij is natuurlijk niet 24/7 te bereiken.

Comment

waarom bel je niet een taxi man

Comment

Taxi bellen? En dan een half uur wachten voordat hij hier is....

Comment

Denk dat de politie ook zegt dat je een taxi moet bellen.

Best stom, ben zelf ook een keer aangereden door een vrouw die voor haar man naar het ziekenhuis moest. Ze reed net de straat uit, en moest nog een 20km. Niets ergs, maar het is wel duidelijk wat haast en angst met mensen doet.

Maar wat verwacht je dan van de politie? Dat ze met sirenes je weg brengen? Dan zouden ze andermans leven op het spel zetten, terwijl jij weinig aan de situatie van je vader kan veranderen. Dat te laat komen van de taxi's is gewoon nogal zuur. Geen bekenden op wie je een bod kan doen?

Comment

Zou je vraag graag willen beantwoorden, maar helaas heb ik ook niet echt tips of het antwoord dat je graag zou willen hebben. Ik zou zeggen probeer toch rustig te blijven hoe moeilijk het ook is. Even goed, rustig gecontroleerd ademhalen en je focussen op het rijden. Pas als je aangekomen bent je druk maken om je pa. Klinkt misschien een beetje 'fout' zo, maar ik ga er van uit dat je wel snapt hoe ik het bedoel.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

Ik weet trouwens niet wat je situatie is, maar is er geen mogelijkheid dat je daar (in de buurt) slaapt? Of is het bv op de fiets te doen (korte afstanden zijn vaak nog sneller op de fiets ook).

Comment

Hmm, ben zelf eigenlijk vrij stress-bestendig, zelfs wat naaste familie betreft, maar ik denk dat de oude tip: 10 seconde ademhalen wel kan helpen op een bepaalde manier.
                          Weet niet of dit je zou kunnen helpen, hoop dat het goed komt met je pa dat je van de stress af bent.
                          Groeten

Comment

Je zegt het zelf al. Mijn gedachte gaan maar naar 1 ding en dat is zo snel mogelijk bij mijn pa aanwezig zijn. Kan heel goed dat ik dan roekeloos ga rijden. Zal toch ernstig vervelend zijn als er iets gebeurt onderweg.
                            Wat ik van de politie verwacht is dat ze hulp verlenen. Ik denk dat je gelijk hebt en dat ze mij niet zullen helpen hiermee, wat niet zo vreemd is natuurlijk.

Aan de andere kant, vindt ik het niet een hele vreemde gedachte gezien angst en paniek hele ernstige ongelukken veroorzaken. Ik heb eigenlijk sinds 2 weken geleden ondervonden hoe het is om echt in zo een situatie te verkeren. En als ik dan terug kijk was ik echt de weg kwijt.

Misschien een keer een gesprek aangaan met iemand die me een beetje kan sturen hoe om te gaan met dat soort situaties. Dr Phil misschien:P

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                              Je zegt het zelf al. Mijn gedachte gaan maar naar 1 ding en dat is zo snel mogelijk bij mijn pa aanwezig zijn. Kan heel goed dat ik dan roekeloos ga rijden. Zal toch ernstig vervelend zijn als er iets gebeurt onderweg.
                              Wat ik van de politie verwacht is dat ze hulp verlenen. Ik denk dat je gelijk hebt en dat ze mij niet zullen helpen hiermee, wat niet zo vreemd is natuurlijk.

Aan de andere kant, vindt ik het niet een hele vreemde gedachte gezien angst en paniek hele ernstige ongelukken veroorzaken. Ik heb eigenlijk sinds 2 weken geleden ondervonden hoe het is om echt in zo een situatie te verkeren. En als ik dan terug kijk was ik echt de weg kwijt.

Misschien een keer een gesprek aangaan met iemand die me een beetje kan sturen hoe om te gaan met dat soort situaties. Dr Phil misschien:P
                              ik ben m,n pa 2 jaar geleden verloren en heb meerdere keren situaties meegemaakt dat ik met spoed naar hem toe moest , vergeet 1 ding niet ouwe , je pa heeft je nodig en daarom zal je gecontroleerd moeten blijven , als jou wat gebeurd onderweg zal je pa daar ook niet mee geholpen zijn ,integendeel zelfs! denk daaraan en je zal verantwoordelijker in de auto stappen. je pa heeft waarschijnlijk alleen jou en je broer , zorg dat je dat serieus neemt en er voor hem kan zijn als het moet , dan maar iets minder gehaast gassen toch. klinkt misschien simpel allemaal maar probeer het , ik wens je heel veel sterkte met de situatie kerel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X