Egypte (vakantie)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Egypte (vakantie)

Heey BN-leden,
    aankomende vakantie ga ik naar Egypte (met kerst).

nu heb ik een vraagje aangezien ik nooit buiten europa ben geweest, wat ik wel en niet kan eten/drinken daar? en of ik nog wat extra's moet innemen om dingen te voorkomen?
    andere tips ook altijd welkom aangezien ik een nuwbie ben

oowhja er is bij het hotel een sportschool dus kan daar lekker gaan klooien kijken of het wat is foto's maak ik zeker daar!

Groetjes en alsvast bedankt
    Calisthenics / Street workout

Toeristisch gebied? Hebben best goed voedsel..Kip is altijd oppassen buiten ons land, of je moet het flink laten doorbraden... Geen kraanwater drinken...

Comment

Ik ben ook in Egypte geweest.
      Wat Knul al zegt geen kraanwater drinken. Ook uitkijken met etenswaren die buiten liggen achter een vitrine die daarna op de Bbq worden gegooit.

En sla en dat soort zaken kan link zijn omdat ze dat onder kraanwater wassen.

Veel plezier!
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

ja toeristengebied in dahab (ligt bij sharm el-sjeik)
        wat zijn dan goeie alternatieven ipv. kip? gewoon veel zuivel producten?

en danku ashley

Comment

Is net wat ik al dacht IJs..Ashley heeft gelijk over bbq spul . Fijne vakantie toegewenst Blok.......Kip doorbakken

Comment

"wash it, peel it or forget it" is het beste advies wat je over voedsel kunt krijgen.
            En natuurlijk alleen goed doorbakken vlees eten.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Ben er deze zomer ook geweest (sharm el sheik), en niet echt problemen gehad. Sowieso geen water van de kraan drinken en erop letten dat veel goed gebakken is, zoals de rest al zei. Het probleem is dat je zelfs dan altijd wel ergens iets kan oplopen, zelfs als je goed oplet. beetje geluk kan dus wel helpenDe meeste hotels daar letten wel goed op wat ze toeristen voorschotelen, die kunnen het zich niet veroorloven om met een voedselvergiftiging te zitten.
              @ ketIF

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                Is net wat ik al dacht IJs..Ashley heeft gelijk over bbq spul . Fijne vakantie toegewenst Blok.......Kip doorbakken
                dankje!

wash it, peel it or forget it" is het beste advies wat je over voedsel kunt krijgen.
                En natuurlijk alleen goed doorbakken vlees eten.
                haha is goed!

Ben er deze zomer ook geweest (sharm el sheik), en niet echt problemen gehad. Sowieso geen water van de kraan drinken en erop letten dat veel goed gebakken is, zoals de rest al zei. Het probleem is dat je zelfs dan altijd wel ergens iets kan oplopen, zelfs als je goed oplet. beetje geluk kan dus wel helpenDe meeste hotels daar letten wel goed op wat ze toeristen voorschotelen, die kunnen het zich niet veroorloven om met een voedselvergiftiging te zitten.
                oke mooi, hoe vond je het daar? nog tips om te gaan doen?

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                  ja toeristengebied in dahab (ligt bij sharm el-sjeik)
                  wat zijn dan goeie alternatieven ipv. kip? gewoon veel zuivel producten?

en danku ashley
                  Je gaat naar Sharm el Sheik? En je blijft in het resort? Dan kun je alles eten zonder gevaar. Zodra je buiten toeristisch gebied komt wordt het een ander verhaal. Dan is alles een grote besmettingshaard.
                  Ik ben vorig jaar in Egypte geweesd en heb daar een rondreis gedaan (foto's staan in mijn profiel als je ze wilt zien) en je moet echt goed uitkijken dat je eten goed gekookt of gebakken is. Eet nooit rauw voedsel of groenten en fruit dat gewassen is met leidngwater.
                  Neem alleen flessenwater!!!!! Ook in de resorts!!

Veel plezier overigens, want Egypte is een heel gaaf land om naar toe te gaan.Ik ben ook in Dahab geweesd en als ik je een tip mag geven: ga duiken. De koraalriffen zijn er adembenemend mooi!
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                    Je gaat naar Sharm el Sheik? En je blijft in het resort? Dan kun je alles eten zonder gevaar. Zodra je buiten toeristisch gebied komt wordt het een ander verhaal. Dan is alles een grote besmettingshaard.
                    Ik ben vorig jaar in Egypte geweesd en heb daar een rondreis gedaan (foto's staan in mijn profiel als je ze wilt zien) en je moet echt goed uitkijken dat je eten goed gekookt of gebakken is. Eet nooit rauw voedsel of groenten en fruit dat gewassen is met leidngwater.
                    Neem alleen flessenwater!!!!! Ook in de resorts!!

Veel plezier overigens, want Egypte is een heel gaaf land om naar toe te gaan.Ik ben ook in Dahab geweesd en als ik je een tip mag geven: ga duiken. De koraalriffen zijn er adembenemend mooi!
                    Ja ik zit in een resort in dahab.
                    zal de foto's bekijken, was van plan niet alleen maar in het plaatsje dahab te blijven maar ook in de omgeving rond te kijken.

zal het onthouden met het flessenwater.
                    hoe zit het dan met een eitje koken en thee water?

Ok dan gaan ik maar eens duiken daar, lijkt me erg gaaf om de koraal riffen te zien had er al meer van gehoord

bedankt voor de info (L)

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      dankje!

haha is goed!

oke mooi, hoe vond je het daar? nog tips om te gaan doen?
                      Hangt er wat van af waar je interesses liggen... als je van zand houdt is het the place to be waar ik het meest van genoten heb waren de koraalriffen, zoiets zie je echt maar 1 keer in je leven. ben ook nog naar een stadje geweest, naama bay geloof ik. leuk om eens naartoe te gaan maar wel erg toeristisch.
                      @ ketIF

Comment

Nou ik vind eigenlijk heel veel leuk xD
                        de koraal riffen: lijkt mij ook leuk om eens te zien,
                        zelf houd ik gewoon van veel sporten, dus ga zeker daar ook weer windsurfen.
                        zal het in mijn hoofd houden naama bay

Comment

Thee is gekookt water dus dat kun je gewoon drinken.
                          Verder zou ik de haven van Dahab eens bezoeken als je tijd hebt. Je kunt daar hartstikke lekker en goedkoop eten! Je vreet er met 6 personen heel je buik vol voor nog geen 40 euro!
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

toch maar goed dat die vrouw uit de buurt je paspoort vond

Comment

Als ik verder dan 1000 km van mn woonplaats ga is er voor mij maar 1 wet:
                              ik eet alleen vegetarisch en drink alleen iets met koolzuur.

En dat heeft me heelllll wat buiklopen en ziektes bespaard.
                              You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X