Voedings doolhof

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voedings doolhof

Gisteren heb ik deze documentaire/les gekeken en begrijp dat dit waarschijnlijk een "pro" veganist is.

voeding.gif

Vond het allemaal zeer interessant, maar ik maak zelf mijn kanttekeningen.
    Zou graag een discussie over deze video willen zien. En naar jullie eigen inzicht wat je mis vindt met deze video, en waar je het mee eens bent.

Zie hier

Bijvoorbeeld over het "saturated fat"(verzadigde vetten) zeggen ze dat deze inflammation veroorzakers zijn (ontstekingen). Ik ben benieuwd in hoeverre dit waar is. En in hoeverre in realiteit verzadigde vetten bijdragen aan hart en vaatziekten (google voor de lol maar eens "Cholesterol Myth". Ook vond ik het stuk interessant over "brain fog".

Eigenlijk is deze hele docu of hoe je het ook wilt noemen "les"... Tja
    Het aparte is is dat je ook mensen hebt die bijvoorbeeld het compleet tegenover gestelde dieeten aanprijzen. Bijvoorbeeld "Dr.Pompa"
    Hij beweert dat je met een high fat-low carb dieet allerlei ziekten kunt genezen ( diabetes etc..) het is eigenlijk een soort van Paleo dieet.
    Zie hier de voedingslijst

Het is duidelijk dat er nog steeds 2 grote kampen zijn.
    1. Low carb-protien-High fat
    2. High carb-protein-low fat

En ze stampen elkaar maar al te graag de grond in.
    Je kunt het eigenlijk een beetje zien als kwakzalvers. Maar toch wil je weten wat echt gezond voor je is, en blijf je ernaar kijken tot dat jij denkt dat je de juiste waarheid hebt gevonden.
    De enige conclusie die ik zelf kan trekken is om gezond te zijn dat je gewoon zo natuurlijk mogelijk en gevarieerd moet eten. Dus echt vlees in plaats van een rookworst. Appeltje in plaats van een snickers (duh). Daarnaast zal er individueel veel variatie bestaan tussen elke persoon en wat voor voeding bij hem/haar past. Ik ben altijd op zoek naar de waarheid, en in de zogenaamde wetenschap der voeding wemelt het letterlijk van de duizenden misschien wel miljoenen verschillende filosofieën. Je zou voor de lol eens de history moeten bekijken van de trends die hebben gespeeld de afgelopen honderd jaar op het gebied hiervan. Van een fruit only naar atkins, naar PH balans naar noem het maar op.

Ik blijf toch heel nieuwsgierig naar wat nou de "optimum nutrition" is voor de mens.

Deel hoe jij hierover denkt, leuke video's etc zijn ook welkom!

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
X