boksbeugel

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• boksbeugel

He jongens, had een vraagje: Heeft iemand van jullie enig idee hoe hoog de boete is voor t dragen van een boksbeugel? Kon op internet niet vinden, alleen dat t onder catogorie 4 viel en dat kan maximaal oplopen tot 19.000,- euro.

't Is trouwens niet voor mij zelf, maar voor een domme vriend.
    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

heb je hem al eens gewaarschuwt voor de consequenties?

Comment

weet je die dan?

Weet iemand wat de consequenten kunnen zijn?

Comment

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een boksbeugel bij zich heeft zich zorgen maakt over de boete die hij daarvoor kan krijgen...

Comment

Originally posted by Homer View Post
          Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een boksbeugel bij zich heeft zich zorgen maakt over de boete die hij daarvoor kan krijgen...
          Blijkbaar wel..

Comment

Originally posted by Homer View Post
            nee, maar zijn vriend dus wel.

Comment

proces-verbaal voor verboden wapenbezit en paar honderd euro boete
              echte problemen kan hij krijgen wanneer hij het gebruikt
              "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

boksbeugels gebruiken alleen maar losers....,ben een vent en als je knokt doe het dan met de blote vuist man tegen man.dan ben je een vent zeg dat maar tegen je vriend.

Comment

Jullie hoeven geen dr.phil uit te gaan hangen.
                  Hij had m net daarvoor gevonden op de kermis in een botsauto. Later op de avond kreeg hij ruzie en pakte die ding uit zn zak toen begonnen die sukkels te schreeuwen na de politie dat ie een mes had en zo. Toen werd die gefouilleerd en vonden ze t en moest ie mee naar bureau tot vanmiddag.

Comment

ligt eraar woon je in nederland of belgie ?
                    "There is a difference between knowing the path and walking the path."
                    Bruce Lee

Comment

nederland

Comment

Comment

dit stond op internet

[quote/]Een boksbeugel is een categorie 1 wapen.
                          Dat wil zeggen dat je dit wapen dus niet mag dragen, vervoeren en zelfs thuis niet mag bezitten.
                          Een boksbeugel is dus een ongewenst wapen wat altijd en overal verboden is.

De strafbaarstelling van een categorie 1 wapen is geregeld in artikel 13 WWM.
                          Artikel 13

1. Het is verboden een wapen of munitie van categorie I te vervaardigen, te transformeren, voor derden te herstellen, over te dragen, voorhanden te hebben, te dragen, te vervoeren, te doen binnenkomen of te doen uitgaan.
                          De strafbepaling is opgenomen in artikel 55 WWM.
                          Artikel 55

1. Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die handelt in strijd met de artikelen 9, eerste lid, 13, eerste lid, 22, eerste lid, 26, eerste lid of 31, eerste lid.
                          Artikel 56 WWM bepaald dat het een misdrijf is.
                          Artikel 56

De in artikel 54 strafbaar gestelde feiten zijn overtredingen. De in artikel 55 strafbaar gestelde feiten zijn misdrijven.

Wat de uiteindelijke hoogte van de straf zal zijn is afhankelijk van feiten of omstandigheden waaronder een cat 1 wapen wordt aangetroffen.

Tevens bepaald de OVJ en/of Rechter de hoogte van de straf in dit soort zaken.[quote]

het lijkt me een hoge straf maar dit stond op internet
                          "There is a difference between knowing the path and walking the path."
                          Bruce Lee

Comment

Hij had moeten zeggen dat ie in de frituur werkt en dat ding dient oml aardappelen mee tot moes te slaan lol.
                            Fuck ordinary,be legendary

Comment

goeie, ik ga stuk

maar topic mag dicht, dus als een mod zo lief zou willen zijn

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X