Eerste autootje. Nissan Micra of Ford Fiesta!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

jaa dat is ook weer zo.

Mm.. lastige keuze :P

ik ken ook gewoon langs beide adressen gaan en testritje maken en bekijken. me maatje is automonteur dus die weet ook wel hoe of wat.
    The only Limitation is your Imagination!..

Comment

Deze auto is leuk Marktplaats.nl > Mercedes 350 SE 1974 Groen LPG Belasting Vrij !! - Auto's - Oldtimers, kost ietsje meer, maar blijft het waard als je die goed onderhoud. Rijdt alleen stukken goedkoper dan elke andere die hier aanbod is geweest.
      oldtimer op lpg lekker goedkoop rijden. oldtimer op diesle ook leuk natuurlijk, maar gas is vaak net even goedkoper rijden(en schoner, dus je doet gelijk iest goeds voor het millieu).

Je kan ook best gewoon nieuw kopen, Dacia is tegenwoordig niet zo slecht als vroeger, gewoon goed en goede garantie, prima beginnersauto en prima in te ruilen over een paar jaar.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Richard075 View Post
        Als ik je een eerlijk advies mag geven zou ik de micra kopen,alleen al omdat dit een zeer betrouwbare auto is met heel weinig onderhoud.Ook nog eens zeer goegkoop met het verbruik,en mocht je er iets aan hebben dan kost het bijnA niets.Ik zou het wel weten,ik houdt er niet van dat een auto mij in de steek zal laten.

Heb je hier zelf ervaring mee dan?

Comment

Originally posted by Kevin72 View Post
          Klopt alleen dan heb je 0 garantie dus zou goed nadenken.
          Bij een dealer kan je toch terug komen mocht er wat mis zijn.

Ja als er garantie bij de prijs in zit, anders betaal je alsnog een dik bedrag extra

Comment

Originally posted by vest View Post
            Heb je hier zelf ervaring mee dan?

De ervaring die ik heb met nissan/datsun is dat bijna alles alleen origineel te krijgen is aan onderdelen. Dus onderdelen waren altijd duur en alleen bij de off dealer te koop. Weet niet hoe het tegenwoordig is, maar dat was voorheen altijd zo.

Comment

Standaard is meestan 3mnd en dan kan je bijkopen zover ik weet.
              Dacia en dat soort merken hebben een hoge afschrijven.
              Face your demons...........

Comment

Nog een leuke, alles is goed te vinden voor die dingen en makkelijk in onderhoud.
                Daar kan je best mee door Volendam rijden;
                Marktplaats.nl > Volvo Amazone 122S LPG 1968 Nieuwe APK!! - Auto's - Oldtimers

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Nog een leuke, alles is goed te vinden voor die dingen en makkelijk in onderhoud.
                  Daar kan je best mee door Volendam rijden;
                  Marktplaats.nl > Volvo Amazone 122S LPG 1968 Nieuwe APK!! - Auto's - Oldtimers

Een jonge knul van 18 jaar in zo'n bak. No way man! haha

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    De ervaring die ik heb met nissan/datsun is dat bijna alles alleen origineel te krijgen is aan onderdelen. Dus onderdelen waren altijd duur en alleen bij de off dealer te koop. Weet niet hoe het tegenwoordig is, maar dat was voorheen altijd zo.

ik heb ook 0 % ervaring met auto's dus k zou ook niet weten hoe dat zit.

maar tis wel zo; de micra zit ''simpeler'' in elkaar dan de fiesta. micra is ook een jaar ouder. dus dan zou het wel zo zijn dat er minder dingen stuk kunnen gaan. Lijkt me?

Comment

Vest ja ik heb zelf zo'n 10 jaar in een garage gewerkt,ik raad je echt de micra aan,alleen zou ik hem persoonlijk NOOIT bij een andelaar kopen die gasten verdienen er goud geld mee.Waarschijnlijk is deze auto opgekocht of ingeruild voor een slordige 1000 1200 euro's.Ik adviseer je als je een type wilt deze zeker bij een particulier te kopen,dan kun je er zeker nog een boel van de prijs afsnoepen als ze er prijstechnisch nog even te veel voor vragen.Zoek ook goed naar een k.m stand tot zo'n 125.000 en info altijd even of de distributie pas geleden is gedaan.Check ook altijd(telefonisch of persoonlijk)wat voor persoon de auto verkoopt.Dan weet je namelijk of die gene echt goed voor de auto is geweest of niet.Neem er de tijd voor om je beste keuze er uit te pikken!!!

Comment

[quote=Richard075;755488].Waarschijnlijk is deze auto opgekocht of ingeruild voor een slordige 1000 1200 euro's.quote]

kosten nog minder dan de helft handelswaarde.

Ik kocht meestal kadettjes tussen de 250 en 500 gulden toen nog, verkoop tussen de 1500 en 2500 gulden, mooiste kadett's was met lichte schade Da's nog sneller veel geld verdiend.

Corsa en kadett, goedkope auto's niet kapot te krijgen en zeer makkelijk te onderhouden.(en dus snel geld verdienen ook, haha)

Zeg Richard, vroeger hadden we in Zaandam de opel kadett club, wel eens van gehoord? Later hadden we in Zaandam ook Opel Power Nederland.

Leuke clubs.......bestaat niet meer(als het goed is)

Comment

Goed advies!
                          Succes
                          Face your demons...........

Comment

Kijk is marktplaats verkoopnummer 381119517,ze vraagt 2900 en er is 2400 op geboden.Ik denk dat het wel wat kan wezen,je hebt alleen kans dat ze zelf op hun eigen auto hebben geboden en dat dat minimaal eht bedrag is wat zij ervoor willen hebben.Je kunt bellen en zeggen dat je intresse hebt en er eventueel na bezichtiging en proefrit direct 2250 cash geeft.Geef ook aan als je iets ziet dat je ok nog een proefrit in een andere auto gaat rijden die dag,en dat die auto minder heeft gelopen er goed uit ziet en voor minder natuurlijk.

Comment

ik denk dat ik dan maar even verder ga zoeken bij particulieren.

bedankt voor de tips!

Comment

heb ik ff geluk dat mn pa eigen autobedrijf heeft gehad en nog steeds in auto's handelt via de veilingen. scheelt bakken met geld.
                                sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X