Vechtsport en Spieren? Sensei Titus Jansen, Koga Ryu Ninjutsu legende....

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vechtsport en Spieren? Sensei Titus Jansen, Koga Ryu Ninjutsu legende....

Dag iedereen

Ik wil naast het bodybuilding wat aan vechtsport doen, ik zou graag Koga Ryu Ninjutsu bij sensei Titus Jansen doen in Scheemda.

Nu heb ik gehoord dat Body building en vechtsport niet goed samen gaan? (van vechtsport wordt je peziger, dan van fitness) Klopt dit?

Heeft het invloed en zo ja wat en hoe dan?

Verder, weet iemand hoe dit wel te combineren is?

Wat betreft sensei Titus Jansen, ik googelde op: sensei titus jansen en krijg aardig wat zoekresultaten, maar de resultaten varieƫren nogal. Kan iemand zijn of haar mening geven over sensei Titus Jansen en zijn Koga ryu ninjutsu? Of kage ryu dojo algemeen? Is sensei Titus een legende?

Is de voeding van vechtsport anders dan van het body building? En zo ja wat zijn de verschillen?

En allistar overeem heeft al die spieren van de vechtsport gekregen?

Je zal het moeten gaan splitsen.. en meer lenigheids en uithoudingsoefeningen eringooien.. maar Allistar is ook begonnen met bodybuilding en nu 1 van de nr1 vechters van de wereld..
    "The only thing worse than failing is not trying."

Comment

dat was ie sowieso wel, alleen in lagere gewichtsklasse. de reden dat vechtsporters gaan builden is om hogere gewichtsklasse te doen. dat is met zoveel trainen eigenlijk niet te doen om veel aan te komen, dus middeltjes. maar de meeste worden er natuurlijk niet leniger op. je ziet ook dat sommige niet meer zo mooi vechten als vroeger en het op kracht moeten doen. wie vecht er als ramon dekkers? en kijk naar die italiaan, de doctor, kampioen ong. 70 of 73kg showtime. hij is wat zwaarder en moet echt zn eigen gewicht bijbenen. voorheen vocht hij als een robot. ongelooflijke timing enzo. dat is nu wat minder, ook al is hij nog vet goed/ beste. die topper van lucien carbin, ben steeds zn naam kwijt, heeft op een k1 verloren van badr, hij is surinamer geloof ik. die moest ook met zn gewicht leren omgaan. en gilbert yvel is nooit zo goed geworden als toen hij nog niet zo groot was. dus jah.... groter is niet beter, alleen moet je wel als je in de zwaargewichten de top wil zijn.
      de kampioen ufc zwaargewicht, man bij opkomst dacht je : die tegenstander vermoord em. maar hij won met gemak. en hij is echt niet zo enorm groot. dussss
      een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Om lenig te zijn moet je hier gewoon ook op trainen, lenigheidsoefeningen doen enzo zoals je alles moet oefenen en trainen... De voeding is niet verschillend volgens mij, want een menselijk lichaam werkt steeds op hetzelfde systeem of je nu bodybuilding, voetbal, vechtsport, .... beoefent.

Comment

het heeft gewoon invloed. minder snel, maar meer kracht.
          waarom is het lichtere gewicht interessant om te kijken? om de snelle technieken.
          als de groten net zo bezig gingen/ konden gaan, duurde het echt niet langer als een minuut. no way.
          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ik had eigenlijk dezelfde vraag! Ik vroeg me vooral af hoe het zit met rusten e.d. Ik neem aan dat je op de dag dat je je vechtsport doet geen krachttraining moet doen, maar ik hoor altijd van iedereen dat ze de dag na het kickboksen vrij veel spierpijn hebben. Dus de dag erna wordt ook al minder... Dat zou alleen inhouden dat je nog maar 3 dagen kan trainen! Wat is nou het beste om te doen qua trainingsdagen/rustdagen?
            "I said a glass of juice not gas the jews" - Hitler

Comment

je zal het moeten opbouwen, je lichaam past zich aan op functie.
              Meest herinderen nog wel hun na hun eerste dag krachttraining * helse spierpijn *.
              of als je voor het eerst diep gaat squaten en lunges doet, nou je zit niet meer lekker de volgende dag.

ga je dit 3x per week doen dan krijg je op een gegeven moment geen spierpijn meer, je lichaam past zicht aan.

bouw het dus op.
              Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X