uitkering of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
    bouw je dan door die meer uren niet sneller wat op?
    Niet dat ik weet. Daarintegen staat me wel iets van van 'laatst verdiende loon', dus compenseert zich dat wel. Of ik het bij het juiste eind heb, kan iemand anders vast wel bevestigen... Of weerleggen uiteraard.

@Erik: Volgens mij heb je toch gelijk ja.
    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

volgens mij kunnen ze me er op elk moment eruit doen, alleen moeten ze dat een maand van te voren laten weten en heb dan na me ontslag recht op 1 maand loon

in contract staat: zowel werkgever als werknemer kunnen tussentijds deze arbeidsovereenkomst schriftelijk beeindigen, volgens de bepalingen van de CAO.
      Je moet oppassen hiermee, is een veelgemaakte fout door werknemers, die bepaling "tussentijdse opzegging" is alleen in het voordeel voor werknemer die tussentijds van baan willen veranderen, ls de werkgever gebruik wil maken van deze bepaling dan heeft hij nog altijd toestemming nodig van uwv, dus als hij geen ontslagvergunning kan tonen moet je nooit akkoord gaan met ontslag voordat je contract van rechtswege beeindigd....

Stel dat jij zonder het ontslagvergunning gezien te hebben akkoord gaat met het ontslag, dan is het contract dus beeindigd met goedkeuring door beide partijen, dus geen ontslagvergunning nodig voor werkgever.....slim truukje van de werkgever aar menig werknemers de mist mee ingaan en al hun rechten verspelen.
      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
      There is no failure except in no longer trying

Comment

ok bedankt heren en dame, waardeer het zeer

zal morgen dan eens horen wat er gebeurd.
        160kg squat
        225kg deadlift
        130kg benchpress

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
          Je moet oppassen hiermee, is een veelgemaakte fout door werknemers, die bepaling "tussentijdse opzegging" is alleen in het voordeel voor werknemer die tussentijds van baan willen veranderen, ls de werkgever gebruik wil maken van deze bepaling dan heeft hij nog altijd toestemming nodig van uwv, dus als hij geen ontslagvergunning kan tonen moet je nooit akkoord gaan met ontslag voordat je contract van rechtswege beeindigd....

Stel dat jij zonder het ontslagvergunning gezien te hebben akkoord gaat met het ontslag, dan is het contract dus beeindigd met goedkeuring door beide partijen, dus geen ontslagvergunning nodig voor werkgever.....slim truukje van de werkgever aar menig werknemers de mist mee ingaan en al hun rechten verspelen.
          Deze man heeft het, bij het juiste eind.

Comment

stel ik kan blijven tot februari ( einde contract ), maar aangezien er niks te doen is op het bedrijf ben ik nu thuis om de uren op te maken.
            na deze week heb ik nog voor 2weken uren staan om op te nemen, maar als me uren op zijn dan?
            160kg squat
            225kg deadlift
            130kg benchpress

Comment

stel ik kan blijven tot februari ( einde contract ), maar aangezien er niks te doen is op het bedrijf ben ik nu thuis om de uren op te maken.
              na deze week heb ik nog voor 2weken uren staan om op te nemen, maar als me uren op zijn dan?
              Dan is dat het bedrijf hun probleem
              Je hebt dadelijk na dat half jaar 3 maandjes ww, tot die tijd is het niet jouw probleem.

Comment

Originally posted by Maasproductions View Post
                Dan is dat het bedrijf hun probleem
                Je hebt dadelijk na dat half jaar 3 maandjes ww, tot die tijd is het niet jouw probleem.
                thanks, goed om te horen

benieuwd naar morgen, jullie hebben me al een heel stuk gerustgesteld, bedankt daarvoor
                160kg squat
                225kg deadlift
                130kg benchpress

Comment

Waarom zou je thuis zitten, je eigen uren opmaken omwille van een werkgever die zijn zaakjes niet op orde heeft, een persoon een 6 maanden contract geeft terwijl hij blijkbaar niet eens zeker wist of hij uberhaupt zoveel werk zou kunnen genereren om dan gemakshalve het contract op een slinkse wijze proberen te beeindigen.......als hij zo weinig visie heeft had hij jou nooit een 6 maanden contract moeten geven.....wel de lusten, niet de lasten...die zijn maar voor de werknemer dacht hij zo.

Buiten dat, als je weet dat je contract dus zoiezo niet verlengd word en je dus over 3 maanden waarschijnlijk thuis zit, weet je dat de tijd tussen de aanvraag en het daadwerkelijk krijgen van een ww uitkering best wel een tijdje duurd en dat je dus je opgebouwde vakantie-uren het best kan laten uitbetalen bij het einde van je contract zodat je een financiele overbrugging hebt......Het word dan wel 10% extra belast....aan jou de keus.

Hij kan je wel verplichten om dagen op te nemen maar is daar ook beperkt in, ik dacht iets van 5 dagen per jaar ofzo.
                  .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                  There is no failure except in no longer trying

Comment

Voor een ww uitkering moet je geloof ik een aantal weken effectief gewerkt hebben...

Ik had er net een paar te weinig terwijl ik ook een half jaar contract had ,maar helaas door ziekte niet volledig EFFECTIEF gewerkt..

WW uitkering werd daarom ook afgewezen...

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                      Waarom zou je thuis zitten, je eigen uren opmaken omwille van een werkgever die zijn zaakjes niet op orde heeft, een persoon een 6 maanden contract geeft terwijl hij blijkbaar niet eens zeker wist of hij uberhaupt zoveel werk zou kunnen genereren om dan gemakshalve het contract op een slinkse wijze proberen te beeindigen.......als hij zo weinig visie heeft had hij jou nooit een 6 maanden contract moeten geven.....wel de lusten, niet de lasten...die zijn maar voor de werknemer dacht hij zo.

Buiten dat, als je weet dat je contract dus zoiezo niet verlengd word en je dus over 3 maanden waarschijnlijk thuis zit, weet je dat de tijd tussen de aanvraag en het daadwerkelijk krijgen van een ww uitkering best wel een tijdje duurd en dat je dus je opgebouwde vakantie-uren het best kan laten uitbetalen bij het einde van je contract zodat je een financiele overbrugging hebt......Het word dan wel 10% extra belast....aan jou de keus.

Hij kan je wel verplichten om dagen op te nemen maar is daar ook beperkt in, ik dacht iets van 5 dagen per jaar ofzo.
                      de uren die ik nu thuis zit worden wel gewoon betaald.
                      op dit moment kan ik niet anders dan de uren opmaken. betekend natuurlijk niet dat ik nu alle uren ga opmaken, dan moeten ze me maar een keer inplannen voor iemand anders.
                      160kg squat
                      225kg deadlift
                      130kg benchpress

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                        Voor een ww uitkering moet je geloof ik een aantal weken effectief gewerkt hebben...

Ik had er net een paar te weinig terwijl ik ook een half jaar contract had ,maar helaas door ziekte niet volledig EFFECTIEF gewerkt..

WW uitkering werd daarom ook afgewezen...
                        werk er morgen precies 3maanden onder contract daar.daarvoor nog via school elke week gewerkt, alle weken 40+uren en heb 1dag vrijgehad tot nu
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

werk er morgen precies 3maanden onder contract daar.daarvoor nog via school elke week gewerkt, alle weken 40+uren en heb 1dag vrijgehad tot nu
                          ik vrees dat je dan te weinig effectieve weken heb onder contract..

ik dacht uit mijn hoofd dat je 24 volle weken gewerkt moet hebben voor een ww uitkering...

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
                            ik vrees dat je dan te weinig effectieve weken heb onder contract..

ik dacht uit mijn hoofd dat je 24 volle weken gewerkt moet hebben voor een ww uitkering...
                            Jawel, als ik het goed begrijp werkt hij er nu 3 maanden in fulltime dienstverband en heeft hij er nog 3 te gaan.
                            Hoe die laatste 3 ingevuld gaan worden is de baas zijn probleem. Uiteindelijk heeft bber1990 officieel/op papier gewoon een half jaar gewerkt onder de op het contract omschreven omstandigheden/uren.

Comment

0-uren contract was slimmer geweest voor de werkgever ja. Verder ben ik niet thuis in de regelgeving hieromtrent.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kijk maar op deze site Barry. Werk en loopbaan | Rijksoverheid.nl
                                Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X