Heeft iedereen zo zijn redenen om te trainen??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Heeft iedereen zo zijn redenen om te trainen??

Hoi, vroeger vroeg ik me veel af wat die boduibuilders bezielden om dagelijks met hun sport bezig te zijn....
    Zo zijn dit zo mijn redenen;

Vroeger was ik altijd graatmager en van mijn 15 tot 20 jaar deed ik niets anders dan uitgaan en drugs nemen (speed, xtc, cocaine,lsd,weed,drank) met als gevolg dat ik psychische problemen kreeg.
    Last van stress als ik bij andere mensen kwam en daardoor ontwijkingsgedrag vooral tengevolge van het vele blowen.

Op mijn werk ging het niet meer en ben op ziekenkas gevallen, begin van een lange weg.

Na 4 maand thuis zitten (en blowen) ben ik opgenomen geweest in therapeutische instelling. Door medicatie (zyprexa) 25 kilo verzwaard en toen was ik inneens een dikkertje geworden op 6 maand tijd.
    Heb daar vriendin leren kennen en ben tijdje gestopt met blowen (anders vlieg je daar buiten).
    Heb daar 6 maand aan een stuk kalmeringpillen gekregen met als gevolg dat ik daar ook van moest afkicken. Daarna voelde ik me terug zoals ervoor (angsten).
    Na 10 maand verblijf probeerde mijn vriendin zelfmoord te plegen en heb ik besloten om daar weg te gaan want het ging van kwaad naar erger.

Eenmaal thuis ben ik terug zwaar beginnen blowen met alle gevolgen vandien.
    In behandeling geweest bij de sleutel om te stoppen maar ik zat thuis en verveelde mij...zodus blowen maar.

Tot op een dag dat ik naar de bibliotheek ging achter boekje van herman brusselmans maar toevallig zag ik een boek staan "loop je gezond" (of zoiets want is al tijdje geleden).

Ben dat beginnen lezen en daaruit bleek dat lopen een zeer gunstige invloed heeft op de geest, ook bij depressie en angsten.
    Ik vond me toen ook veel te dik (82 kg), blowde veel te veel en voelde me slecht.
    Toen heb ik besloten om te beginnen lopen, vooral omdat ik dan een reden had om niet te blowen overdag...dit ging beter en beter en ben dan anders beginnen eten, veel lopen en alleen s'avonds blowen.

Ik voelde me beter met de dag en de kilo's vlogen eraf...maar ik zat nog steeds op invaliditeitsuitkering.
    Dan heb ik besloten (en ik voelde me veel beter) om terug aan het werk te gaan maar ik moest eerst naar revalidatiecentrum overdag.
    s'middags hadden we 1h30 pauze en ik verveelde me toen dood maar we hadden ook een turnzaal met fitnesstoestellen.

Op dat moment woog ik 63 kg en heb ik besloten om mijn tijd s'middags nuttig te besteden, het lopen was ik wat beu en mijn kilo's was ik kwijt.
    Ik begon elke middag te trainen en na een tijdje wilde ik naar een sportschool gaan.
    Probleem was dat ik alleen niet durfde (angst) en niemand van mijn maten wou mee. Heb dan nog een tijdje gewoon verdergedaan in revalidatiecentrum en ben me thuis toestellen beginnen kopen...jaja ik kreeg de smaak te pakken, ook ging ik redelijk goed vooruit (ik was al tevreden met het minste want ik was terug mager).

Vorig jaar januari ben ik daar gestopt in revalidatiecentrum en gewicht was 71 kilo, was het daar een beetje beu en wilde ook een kuurtje doen ,maar ze dachten daar al dat ik aan de hormonen zat want in die periode daar ben ik 8 kg verzwaard.
    Was ook bang om psychische problemen (stress) door mijn verleden.

Toch heb ik het gedaan, een kuurtje deca (zat nog steeds op ziekenkas, op de wachtlijst voor stageplaats) en is me zeer slecht bevallen. Na 4 weken voelde ik mij rot en depri, was ook maar 3 kilo bijgekomen (75kg)...direct aan de clomid begonnen maar het trainen ging niet meer en de motivatie was weg.
    Je kent dat gevoel misschien wel van achter een kuur maar zo erg had ik het niet verwacht.

Gedaan dus met trainen en ik begon weer overdag te blowen en begon terug uit te gaan.
    4 maand heb ik zo weer verkl##t in mijn leven en al mijn gewonnen massa was aan het verdwijnen.(69 kg)

Zo, nu zitten we aan augustus dit jaar, was het uitgaan en slikken beu en ben terug beginnen trainen.
    Het was 4 maand achter kuur en in september moest ik aan stage beginnen, ik was terug gemotiveerd door mijn spiergeheugen.
    De zaterdag ging ik zelfs alleen naar de sportschool wat al een prestatie op zich was voor mij.

Nu ben ik dus terug 2 maand bezig en gewicht is 72 kilo, Misschien dat jullie nu begrijpen waarom ik zo voorzichtig wil zijn als ik kuur en mijn axis niet wil platleggen.
    Misschien denken jullie dat ik met zo'n verleden beter niet kuur maar heb al eens 3 weken winny gepakt(niet echt een kuur) en had nergens last van gehad (was nog voor deca kuur).
    Ben nu 1 maand aan stage bezig en alles verloopt prima dus ik besluit om licht kuurtje primo/andriol te doen.
    Donderdag eerste spuit gezet en vrijdag had ik al verstuikte pols .
    Tot overmaat van ramp mag ik nu geen zwaar werk doen met mijn hand( daar gaat mijn stageplaats waar ik 6 maand op gewacht heb)

Nu zit ik dus terug thuis en kan ik niet meer trainen (voorlopig toch) ,hopelijk kan ik de verveling aan en herval ik niet weer want normaal ging ik in november aan vast werk beginnen (en dat na 6 jaar thuiszitten,van mijn 20 tot 26 jaar).

Met mijn verhaaltje wil ik dus zeggen dat je jezelf kan veranderen als je gemotiveerd bent, ik heb het niet gekunnen met hulp maar heb het zelf gedaan en heb het te danken aan mijn sport.

Trainen is mijn manier om op het goede pad te blijven want ik ben daardoor uit een diep dal gekropen

En ik me vroeger afvragen wat jullie bezielde om daar dag na dag met bezig te zijn, iedereen heeft zowel zijn redenen.
    Hopelijk geneest mijn pols snel zodat ik er terug kan invliegen (werk en trainen)
    Sport, gezond voor geest en lichaam!!!!

Zo, hopelijk verveelde ik jullie niet
    grtz wim
    Elk pondje komt door het mondje !!!
    Denk je sterk.

Indrukwekkend verhaal wimmeke, ook erg goed dat je zelf zo ver bent gekomen.
    Een verstuikte pols is toch wel snel genezen.Je kan je tijd nu wel goed gebruiken om wat meer over alles te weten te komen.
    Je zou ook opzoek kunnen gaan naar een goed boek over voeding of bodybuilding en dat kunnen lezen.

Succes en sterkte

GRTzz..
    Pijn is niks meer dan een zwakte dat het lichaam verlaat.

Comment

Heb al alles uit de biblio gehaald vroeger en zit ook veel op het net.
      Ben al een jaartje of 2 bezig met info over hormonen enz..

Dat worden 2 weken buikoefeningen d
      grtz
      Denk je sterk.

Comment

zo zie je maar dat iedereen wel een eigen reden heeft om lekker met deze sport bezig te zijn.
        goed om te horen dat je na zo een rot tijd weer lekker bezig bent.houden zo man.
        lekker veel lezen en opzoeken als je dan toch thuis zit
        en ik moet zeggen dat je me niet hebt verveeld hoor met je verhaaltje vind het wel intressant om te horen wat mensen bezielen om te leven zoals jou mij en de meesten hier.

succes verder man,,,greetzz

Comment

Ben echt onder de indruk van je verhaal en vind het top van je dat je bent gekomen waar je nu ben!!

Voor mij was de reden eenvoudiger, heb vroeger kick-boksen gedaan en wilde wat anders nadat ik ermee ben gestopt. Werd fitness, later meer powerliften en toen toch weer fitness.

Greets...
          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Respect wim, je bent van ver terug gekomen en dat vindt ik enorm,de sleutel ken ik persoonlijk ook omdat een maat van mij er heeft gezeten,en ik weet dat sommige mensen daar uit een diep gat komen of er nog inzitten. Dat je alles alleen hebt gedaan vindt ik super zo zie je maar dat dat gaat als je echt wilt. Maar waarom direct terug kuren, waarom train je niet naturel , als je genoeg disipline kan opleggen voor je voeding tip top te krijgen kan je veel groeien zonder as, je mag niet vergeten dat as geen wonderpilletjes zijn,als je voeding niet in orde is gaat je terugval ook enorm zijn waardoor je misschien weer in een negatieve spiraal terecht komt. Vergeet niet dat alles staat of valt met je voeding.

De reden dat ik met de sport begonnen ben is omdat ik altijd muay thai heb gedaan en wou gaan werken aan meer beenkracht, maar ben dan aan de ijzers blijven plakken, bij foto's van leden kan je zien onder "oude foto" hoe ik vroeger was,drie jaar geleden en hoe ik nu ben en dit met maar 1simpel kuurtje, dat moet je genoeg motivatie geven om het te proberen zonder as

Grtz
            stil growing

Comment

Indrukwekkend verhaal, Wimmeke! Je hebt een aantal maal karakter getoond... doe dat nu weer, dan gaat het helemaal goed komen.
              We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

ben het helemaal met symmetry eens!

ongelofelijk goed van je dat je jezelf elke keer weet te herpakken en toch wat van je leven probeert te maken,bro.

ik weet zelf heel erg goed wat drugs met je kan doen,heb alles wel getest in mn leven(op bruin na,gelukkig)maar heb het altijd wel goed kunnen handlen.

helaas heb ik maar al teveel mensen gezien die er niet mee overweg konden en dat levert vette problemen op.

succes met je pols en hoop dat je snel weer verder kan gaan op de ingeslagen weg!

greetzz

Comment

In de eerste plaats natuurlijk respect voor hoever je gekomen bent.  

Ga echter toch datgene zeggen waarvan je al verwacht had dat het zou komen en wat ik zelfs voor dit verhaal al duidelijk heb gezegd...
                  Je zou inderdaad veel beter af zijn als je níet zou kuren!
                  Nog los van alle andere redenen die al vaker genoemd zijn en die je vast wel kent, ik denk niet dat je lichaam het aan gaat kunnen. Je baalt nu al van die pols, wat als je straks nog veel erger geblesseerd raakt? En dat zou zomaar kunnen, de kans op overbelasting tijdens een kuur is met de (te) korte en wisselende basis die je hebt erg groot.

Mijn advies zou heel simpel zijn, blijf trainen en concentreer je daarnaast op je werk enzo en hou vooral je lichaam schoon!
                  Dus géén kuur, proberen te stoppen met blowen en alles wat verder nodig is. Leef eerst eens een tijdlang zo gezond mogelijk voordat je weer nieuwe 'giffen' in dat lichaam gaat stoppen, met alle mogelijke lichamelijke én geestelijke gevolgen van dien.

Wat je verder doet is uiteraard helemaal jouw keus en wens je veel sterkte en wijsheid.  

Comment

Bedankt voor jullie reacties en ik ga mijn kuurtje zeker uitstellen om zeker te zijn dat mijn blessure volledig genezen is, mijn hand staat nu ook al dik, is eigenlijk een ontsteking van mijn ligamenten aan rechterkant pols.

Mijn werk en gezondheid zijn natuurlijk het belangrijkste...maar als ik terug een tijdje goed bezig ben zonder blessure gaat de verleiding wel groot worden.(zodus ik weet niet wanneer ik er weer zin in ga krijgen, heb nu trouwens volledige kuur in kast liggen waardoor de verleiding wel groot zal zijn.)

En een jointje blowen s'avonds voor TV als je dag erop zit kan geen kwaad vind ik, het wordt maar een probleem als ik er vanaf s'morgens aan begin en dan doe ik de hele dag niks (kom dan ook niet buiten) maar die periode is al een tijdje voorbij.
                    grtz wim
                    Denk je sterk.

Comment

Vandaag de rotopmerking gehad van "vriend" dat het belachelijk is dat ik terug thuiszit na 3 weken en dat ik nooit wat ga bereiken...nou kreeg ik toch een testo.boost en begon te koken vanbinnen..alsof ik daarop zit te wachten!

Zo krijg je weer een mooie stempel opgedrukt en als toemaatje zei hij er nog  bij dat ik mijn ouders veel verdriet aan doe.  

What the f#ck  moeit hij zich mee, mijn ouders kennen mijn situatie en staan achter mij..en ik weet dat ik soms een last ben maar heb daar zelf niet voor gekozen..

Met dan nog als toevoeging dat ik nooit zo "schoon" ga staan als hem tegen de zomer...
                      Ja, want als we gaan zwemmen is hij een grootte tentoonstelling (alhoewel hij niet breed is).
                      Je kent dat wel, op een mooi zichtbare plaats wat staan gapen met borstje vooruit en als hij rondloopt met schoudertjes van links naar  rechts...terwijl iedereen achter zijn rug zit te lachen.( gouden kettinkjes enz, trendy oude wijve petje, een echte getto star maar dan in het wit), zoiets als ALI-G vanop  BBC, gene zever... het enigste wat hij traint is zijne nekke....
                      Hij is de enigste die ik ken dat ook traint maar ik ga niet mee met hem, zou me teveel schamen op de fitness in zijn plaats...

DOE EENS NORMAAL MAN, ik train voor mezelf en niet om me te vergelijklen met een machomietje zoals jij Ali-G.
                      Tuurlijk train je voor resultaat en is dat leuk in de zomer maar blijf eens met je voetjes op de grond en gedraag je eens normaal dan..
                      Nou, zulke opmerkingen zijn dan weer goed voor mijn motivatie...ben gewoon naar huis gegaan maar de volgende keer        

Zo is hij er toch ingeslaagd om weer kl#te te doen voelen.
                      Sorry voor deze uitspatting maar dat lag op mijne lever.
                      Grtz wim
                      Denk je sterk.

Comment

als je dat vol weet te houden is er niks aan de hand,bro.
                        edit;dit was een vervolg op je vorige post.

het is natuurlijk te belachelijk voor woorden als je s'ochtends al aan een blow zit te lurken en zeker als je dan ook nog eens moet werken.

imo kan het geen kwaad als je s'avonds nog een jointje rookt voor het slapen gaan,ik doe het zelf ook namelijk.

de een drinkt een wijntje bij het eten,de ander weer een paar biertjes na het eten en wij een joint als de dag erop zit,niks mis mee zolang je er maar goed mee om kan gaan.

greetzz

ps;blijkbaar is het geen echte vriend van je want anders zou hij je situatie wel begrijpen;dumpen die knakker!!

Comment

Laat dat vriend maar achterwege inderdaad. Gelukkig weet je zelf beter!
                          Kop op man laat je niet kisten door zo iemand!

Greets...
                          Growing is like sex you can never get enough...

Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Die kerel gewoon negeren, tegen zijn kloten stampen. Dit zijn geen vrienden,vrienden steunen je ook als het moeilijk gaat, maar ja zo leer je je vrienden kennen. Laat je hierdoor niet terug vallen, je bent goed bezig en de rest kan den boom in

Grtz
                            stil growing

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                            X