Sixpack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Sixpack

Hee BN'ers

De zomer komt dichtbij, en ik iedereen wil zich dan wel van zijn beste kant laten zien.

Nu naar een jaar trainen ben ik flink wat kilo's aangekomen +/- 15 kg (2/3 cm gegroeid) en aan massa toegenomen. Eerst was ik een sprietje en nu begint het toch iets meer spieren naar boven te toveren .

De stats waar ik nu op zit :
    1.78 m
    67 kg
    9% BF

Ik train mijn buikspieren 2/3 keer in de week met een redelijk intensieve workout waar ik meestal de volgende dag nog last van heb.

Nu komt de vraag:
    Waar blijft mijn sixpack?

Wat tips/oefeningen zouden erg fijn zijn .
    Last edited by FransRuijss; 05-04-2012, 17:23.

wat voor oefeningen/setjes doe je dan?

Comment

Ik doe meestal een oefening van youtube.
      Laatste tijd vooral deze:
      15 min Abs / fat loss Workout HOW TO GET A 6 / SIX PACK FAST (Build Muscle Burn Fat) Brandon Carter - YouTube

Comment

Hoe zeker ben je van je vet%?

Comment

Ik heb een huidplooitest gedaan bij mijn sportschool lijkt me vrij zeker dat het klopt

Comment

9% bf en geen abs? Hier gaat iets fout
            Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Onder de 10% kun je normaal gesproken je buikspieren goed zien. De reden dat je niets ziet zal waarschijnlijk teveel vet op je buik zijn.
              Kan zijn dat je een erg ongelijke vetverdeling hebt, maar dat is alleen te beoordelen met een foto. Die meting is makkelijk fout te doen, dus de accuratesse hang af van de expertise van degene die heeft gemeten.

Trainen kan natuurlijk nooit kwaad, maar ik zou ook proberen o'm je vet% te verlagen, dan ga je ze vanzelf zien.

Comment

Het is geen 9% vet want op 9% zie je een sixpack.
                Op 1.78m zul je toch meer moeten wegen dan 67, dat is echt weinig.
                lucky short-armed-spine-bending bastard

~~~You wanna be strong, let a cute girl spot you~~~

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                  1.78 en 67 kg is inderdaad niet heel veel. Dus het kan goed kloppen hoor dat ze vetpercentage 9% is.

Het is inderdaad raar dat je bij jou geen sixpack zit aangezien je wel onder de 10% zit waarbij je meestal wel een six-pack kan zijn mits je je buik goed getraint hebt.

Comment

Ik denk inderdaad dat het vetpercentage op mijn buik hoger is dan de rest van mijn lichaam volgensmij kwam het ook uit de test dat ik bij mijn schouders rond de 3/4% kwam en mijn onderlichaam compenseerde zodat ik alsnog de 9% haalde. Dus als ik meer cardio ga doen en mijn buikspieren zal blijven trainen zal deze vanzelf zichtbaar worden?

Comment

Originally posted by axel1994 View Post
                      Ik heb vroeger 1/2 jaar geleden redelijk hoog en vaak de wielersport beoefent, vandaar dat mijn gewicht zo laag is het was zelfs 45 kg toen ik 1.70 was. Nadat ik ben gaan fitnissen is dit snel toegenomen.

mijn leeftijd is trouwens 16 jaar nu

Comment

Originally posted by FransRuijss View Post
                        Ik denk inderdaad dat het vetpercentage op mijn buik hoger is dan de rest van mijn lichaam volgensmij kwam het ook uit de test dat ik bij mijn schouders rond de 3/4% kwam en mijn onderlichaam compenseerde zodat ik alsnog de 9% haalde. Dus als ik meer cardio ga doen en mijn buikspieren zal blijven trainen zal deze vanzelf zichtbaar worden?
                        Waarom wil je per sé je sixpack zien? Je bent 1.78 en weegt 67 kg en wilt cardio gaan doen zodat je nog minder gaat wegen, en dat alles voor een sixpack?

Denk dat je met een flinke borst en brede schouders en dikke armen en een goeie rug en benen meer indruk maakt op het andere geslacht dan wanneer je een scharminkel bent met een sixpack..

Comment

Het zou kunnen dat je op je buik iets meer vet hebt dan op de rest van je lichaam.. Echter, bij een gemiddelde van 9% zou je toch wel iets moeten kunnen zien...

Maar goed, wat hanteer je voor schema als ik vragen mag? Welke oefeningen doe je?

Sowieso is het verstandig om wat cardio toe te voegen. Daarnaast is het schema dat je gebruikt van belang. Als jij namelijk alleen maar apparaten traint bijv. pak je je buik dus echt alleen met buikspieroefeningen. Het is belangrijk om veel compound oefeningen te doen, waarbij je je hele lichaam aanspant (denk aan squat, deadlift en bankdrukken). Bij dit soort oefeningen pak je de buik vanzelf mee, vanwege de spanning die erop komt te staan.

Comment

Originally posted by FitCH View Post
                            Waarom wil je per sé je sixpack zien? Je bent 1.78 en weegt 67 kg en wilt cardio gaan doen zodat je nog minder gaat wegen, en dat alles voor een sixpack?

Denk dat je met een flinke borst en brede schouders en dikke armen en een goeie rug en benen meer indruk maakt op het andere geslacht dan wanneer je een scharminkel bent met een sixpack..
                            Daar zit inderdaad een kern van waarheid in, maar het zou natuurlijk mooi meegenomen zijn om een sixpack te hebben wat met mijn bf een doel is wat reeel lijkt.

Comment

ja lijkt mij ook idd, want 9%vet en geen abs lijkt me niet realistisch, ik sta op 13/14 en je ziet ze weer...
                              gewoon keihard trainen en goed op je eten letten dan komen ze vanzelf

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X