Lust geen junk meer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Beaudien View Post
    Welja......stoornis nog wel.
    Je ontwent het gewoon en vindt het dan niet meer lekker, niets stoornis.
    Klinkt erger dan het is. Iedereen heeft in min of meerdere mate wel compulsieve "stoornissen". Alles wat je bewust of onbewust dwangmatig uitvoert, is in feite al een compulsieve stoornis. En aangezien ieder mens behoefte heeft aan structuur, ontkom je niet aan compulsiviteiten.

In dit geval ben ik het met Patriciaaa en Pallas eens. Enerzijds lijkt het erop om even te laten zien hoe goed hij bezig is. Anderzijds is het wat Pallas zegt, je kan je smaak herprogrammeren. Ik heb ooit maandenlang havermout met suikervrije soja melk gegeten. Ik vond het best te pruimen. Nu ik weer een beetje bij zinnen ben , vind ik het superranzig.
    "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Originally posted by Deeveehaa View Post
      En jij hebt "why so serious?" als signature?
      Ja, maar wat heeft dat ermee te maken? Of betekent dit dat ik niet ergens 'serieus' op kan reageren? Ik doe dit voor mezelf en niet om aan anderen te laten zien dat ik goed bezig ben. Ik was al geen hamurger en chips eter. Voor sommige gevallen zal jouw verhaal best kunnen kloppen. Enige dat ik aangeef is dat het niet voor iedereen zal gelden. That's all.
      Why so serious?

bench press 105 || squat 150 || deadlift 165 || MP 80

Comment

Originally posted by frankysummer View Post
        Ja, maar wat heeft dat ermee te maken? Of betekent dit dat ik niet ergens 'serieus' op kan reageren? Ik doe dit voor mezelf en niet om aan anderen te laten zien dat ik goed bezig ben. Ik was al geen hamurger en chips eter. Voor sommige gevallen zal jouw verhaal best kunnen kloppen. Enige dat ik aangeef is dat het niet voor iedereen zal gelden. That's all.
        Dat compulsieve stoornis niet al te serieus genomen moet worden. Ik heb ook tal van dwangmatigheden. Wat ik zeg in mijn vorige post: ieder mens heeft die.
        Vandaar... Verder niet bedoeld als aanval.

Maar wat ik eigenlijk herken is de gedachtengang om jezelf iets aan te praten en vervolgens te doen alsof dat bij je hoort. Mijn broer was altijd, net als ik, een levensgenieter. Toen is hij op een gegeven moment fanatiek gaan hardlopen en heeft hij zichzelf bepaalde dingen aangepraat. Hij loopt ondertussen marathons, maar als hij ergens op visite gaat of gaat eten, zit iedereen zich groen en geel aan hem te ergeren. Hij is er inmiddels echt sociaal gehandicapt door geworden.
        "Strength does not come from winning. Your struggles develop your strengths. When you go through hardships and decide not to surrender, that is strength.” - Arnold Schwarzenegger

Comment

Klinkt erger dan het is. Iedereen heeft in min of meerdere mate wel compulsieve "stoornissen". Alles wat je bewust of onbewust dwangmatig uitvoert, is in feite al een compulsieve stoornis. En aangezien ieder mens behoefte heeft aan structuur, ontkom je niet aan compulsiviteiten.

Even serieus op ingaan

OCS:

Dwanggedachten of dwanghandelingen
          Kosten veel tijd (meer dan 1 uur per dag)
          Veroorzaken klinisch belangrijk lijden

Klopt dus niet wat je zegt Klopt wel dat veel mensen van nature dwangmatige trekjes kunnen hebben.

In dit geval ben ik het met Patriciaaa en Pallas eens. Enerzijds lijkt het erop om even te laten zien hoe goed hij bezig is. Anderzijds is het wat Pallas zegt, je kan je smaak herprogrammeren. Ik heb ooit maandenlang havermout met suikervrije soja melk gegeten. Ik vond het best te pruimen. Nu ik weer een beetje bij zinnen ben , vind ik het superranzig.
          Even mijn ongezouten mening: ik denk ook dat het komt vanuit de gedachten. Als je maar hard tegen jezelf zegt dat je het niet lekker vindt ga je het vanzelf niet lekker vinden. Maar ja, in dit wereldje zijn we soms geneigd om door te slaan in fanatisme denk ik, en daar doe ik hard aan mee
          Train hard or go hormone

Comment

Ok, ik vind het prima en ervaar een beetje discussie echt niet als een aanval. Het zit hem er meer in dat jij iets wat ik schrijf benoemd als compulsieve stoornis en vervolgens zeg je dat ik dat niet te serieus moet nemen met verwijzing naar mijn signature. Ik herken mezelf er gewoon niet in .

Voor mij heeft het meer te maken met 'het roer omgooien' en dat ik nu, door een andere levensstijl veel minder behoefte heb aan junkfood. Vaak was het voor mij ook gemakzucht om maar even te laten bezorgen, niet omdat ik zo ontzettend zin had in junkfood. Ik heb dus niet het gevoel dat ik mezelf van alles aan het ontzeggen ben. Door een andere indeling van mijn dag heb ik al veel kunnen veranderen waaronder mijn voeding.

En ik moet zeggen dat ik best veel heb aan dit forum en alle info en adviezen die hier te vinden zijn.
            Why so serious?

bench press 105 || squat 150 || deadlift 165 || MP 80

Comment

Denk dat bij vrouwen anders is vooral een keer per maand dat ben ik schuldig aan puur chocolade en je moet eens weten hoe het smaakt en geniet tien keer meer ervan dan voorheen Eerst was het gewoon eten en niet genieten ,nu is gewoon anders Gezond eten vind ik ook lekker maar op zijn tijd junk food is ook lekker en liefs maak ik het wel zelf klaar,Dus frieten schillen en eigen gemaakt zuurvlees erbij en hamburgers maak ik ook liever zelf dan weet ik ook wat er in zit.

Comment

Originally posted by vonnie1973 View Post
                Denk dat bij vrouwen anders is vooral een keer per maand dat ben ik schuldig aan puur chocolade en je moet eens weten hoe het smaakt en geniet tien keer meer ervan dan voorheen
                Zelfs dat is bij mij veranderd. Ik was altijd een enorme zoetekauw en in "die week" was chocolade echt onmisbaar. Toen ik nog maar net begonnen was met BB-voedingsschema's was dat ook nog zo, maar inmiddels is mijn smaak zo veranderd dat ik zelfs in "die week" geen chocolade meer hoef. Echt geen behoefte meer aan. Natuurlijk junk ik ook weleens, maar dan gaat mijn voorkeur sterk uit naar hartige dingen.

Wel een interessante discussie dit. Ik zat me namelijk pas nog af te vragen of mijn veranderde smaak nu een psychische of fysieke oorzaak heeft.... Persoonlijk denk ik van allebei een beetje.
                No pain, no gain!!

Comment

heel herkenbaar allemaal. Ik gun mijzelf nog wel eens 10 gram 86% pure chocolade. VOnd het vroegah echt vies maar nu smul ik ervan. Vrouwlief had een gewone pralinereep met nootjes...gadverdegadver, die vreselijk zoete smaak...ik zweer dat ik stukjes suiker aan het kanen was.

Taan ook niet meer naar chips enzo, heeeeeel soms een handje borrelnootjes.
                  Drink ook niet meer regulier een biertje tijdens het koken, alleen als ik er echt trek in heb en dan nog maar 1..

Comment

maar als hij ergens op visite gaat of gaat eten, zit iedereen zich groen en geel aan hem te ergeren.

OMG, en ik was volgens mij ook aardig op weg daarheen. Nu zeg ik maar niets meer over trainen en voeding en dat lukt ook.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Sammy75 View Post
                      Toen ik nog maar net begonnen was met BB-voedingsschema's was dat ook nog zo, maar inmiddels is mijn smaak zo veranderd dat ik zelfs in "die week" geen chocolade meer hoef.
                      haha, ja, dat kan ik me nog herinneren toen we elkaar net kenden. Toen was jij zo heel verbaasd toen ik zei dat ik echt nooit snoepte of iets en altijd heel disciplinair at. En kijk nu eens, nu ben je bijna nog strikter dan ik!
                      "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

haha, ja, dat kan ik me nog herinneren toen we elkaar net kenden. Toen was jij zo heel verbaasd toen ik zei dat ik echt nooit snoepte of iets en altijd heel disciplinair at. En kijk nu eens, nu ben je bijna nog strikter dan ik!
                        Hahaha, ja grappig hè! Daar heb ik ook geen moeite voor hoeven doen, dat is helemaal vanzelf gegaan. Leg maar eens uit aan mensen die je nog kennen als snoepkont dat je het niet lekker meer vindt, ze snappen het niet en denken dat ik mezelf enorm tekort doe...
                        No pain, no gain!!

Comment

Tsjaa..... Iemand besloot dat ze het podium op wil, dus dan moet je wel.
                          Vooral grappig bij feestjes/BBQ's e.d. als er ook niemand meer aan de drank zit, daar is begrip vaak ver te zoeken....

Comment

Ik heb veel moeite met junken en dat komt bij mij wel door een stoornis. Ik doe het nu af en toe maar voelt nog lang niet goed en als ik junk doe ik dat zo verantwoord mogelijk.

Comment

Ik eet ook al 5 maanden geen junk meer alleen nog maar veel fruit als vervanging van snoep of koek )

Comment

Dus veel fructose/glucose ipv veel eh..... van hetzelfde?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X