Originally posted by budybuilder
View Post
Om moe van te worden
Collapse
X
-
Originally posted by Kevster View PostVoorts heb ik me voorgenomen dat ik mezelf niet meer blootstel aan zulk soort stress en hou ik wanneer groot licht aan en bumperkleven niet meer werkt mijn claxon in totdat er plaats gemaakt wordt. Dit doe ik natuurlijk alleen wanneer levensgevaarlijk rechts in halen geen optie is.
Tenminste, mijn eerste neiging bij bumperkleven is altijd drie tikken op de rem te geven. Zolang er in de wijde omstreek flitsers en andere automobilisten zijn, vind ik dat de maximumsnelheid er niet voor niets is, en als je dan ook nog eens gaat bumperkleven, rond ik mijn snelheid af naar onderen. Ik ben immers niet verantwoordelijk als diegene tegen mij aan zit.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Maximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostMaximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
Er is dan ook sprake van een toegenomen drukte op de wegen, de crisis heeft wel een handje geholpen maar niet veel. Een jaar of zeg 20 geleden kwam je om twee uur in de nacht niemand tegen en kon je inderdaad veilig doorgassen.
Nu rijdt er altijd wel wat. Dan kun je zelf nog zo'n goede bestuurder zijn, hoe meer bestuurders, hoe meer kans op fouten, hoe meer kans dat je die fout niet kunt ontwijken en die kans is groter wanneer je hard rijdt. Ik denk dat 'hard rijden' ook al doe je het nog zo goed, zeker een factor is in het bepalen van de veiligheid bij drukte. Ik heb dan ook het idee dat de snelheidslimieten wel degelijk de veiligheid verhogen.
Comment
-
Er zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.
Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.
Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.
Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.
Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostEr zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.
Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.
Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.
Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.
Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier.
Met het uitgangspunt ben ik het dan wel weer eens: regels zijn zeker niet in alle gevallen zaligmakend. Verkeersinzicht is van belang en ook hoffelijkheid. Wanneer ze op rotondes alle regels schrappen, gaat het wonderwel goed omdat er ook geen bestuurders zijn die hun voorrang wel even nemen maar gewoon weer netjes wachten tot het wordt verleend.
Ik ben ook voor het doen van herexamens om de x jaar om de rijvaardigheid op peil te houden en zo de types er uit te pikken die een gevaar op de weg zijn (geworden). Dat lijkt me beter dan een bepaalde groep bij voorbaat blind een stempel op het voorhoofd te drukken. Alhoewel, blind hoeft dat niet, de statistieken van de verzekeraars bestempelen vooral de net van hun rijbewijs afgestudeerde jonge mannen als 'risicogroep' op basis van de ingediende declaraties.
Comment
-
Originally posted by Pallas View Postde statistieken van de verzekeraars bestempelen vooral de net van hun rijbewijs afgestudeerde jonge mannen als 'risicogroep' op basis van de ingediende declaraties.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
Het is leuk dat je de rotonde aanhaalt, heb namelijk een soortgelijke ervaring met een stuk weg hier. Zonder stippelijn in het midden of buiten reed iedereen keurig rechts. Nu er weer een stippelijn aan de zijkant ligt hangt iedereen weer over elkaars weghelft. Dat dempt de snelheid, maar of het nu veiliger is... Dat is dan volgens mij ook hetzelfde principe waarop het goed rijden op de limietloze snelweg gebaseerd is: zelf denken. Dat gebeurt in het land van regels en verboden Nederland nu eenmaal wat minder (heb ik het idee, voordat ik het weer moet horen).
Over mijn vrouwen/bejaarden/negers stelling: is een observatie van mijn kant. Heb best wat kilometers gereden in een relatief korte tijd, en steeds als ik vond dat iemand iets debiels deed, wierp ik en passant even een blik naar binnen om te kijken wat er reed. Op basis daarvan heb ik die stelling geformuleerd, en ik hoor vaker terug van mensen die zich daar ook in kunnen vinden.
@ inferno
Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
Het is leuk dat je de rotonde aanhaalt, heb namelijk een soortgelijke ervaring met een stuk weg hier. Zonder stippelijn in het midden of buiten reed iedereen keurig rechts. Nu er weer een stippelijn aan de zijkant ligt hangt iedereen weer over elkaars weghelft. Dat dempt de snelheid, maar of het nu veiliger is... Dat is dan volgens mij ook hetzelfde principe waarop het goed rijden op de limietloze snelweg gebaseerd is: zelf denken. Dat gebeurt in het land van regels en verboden Nederland nu eenmaal wat minder (heb ik het idee, voordat ik het weer moet horen).
Over mijn vrouwen/bejaarden/negers stelling: is een observatie van mijn kant. Heb best wat kilometers gereden in een relatief korte tijd, en steeds als ik vond dat iemand iets debiels deed, wierp ik en passant even een blik naar binnen om te kijken wat er reed. Op basis daarvan heb ik die stelling geformuleerd, en ik hoor vaker terug van mensen die zich daar ook in kunnen vinden.
@ inferno
Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostUiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
@ inferno
Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond.I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
- Dave Tate
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostOnveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
Die Duitsers hebben het trouwens wat beter geregeld: Op wegen buiten de bebouwde kom wordt in principe 100km/h gereden. Op kruisingen etc zie je dan weer wel de bordjes 70 staan.
Of het daadwerkelijk veiliger is, durf ik niet te zeggen. Ik had in mijn eerste 100km autobahn al bijna een aanrijding omdat iemand niet spiegelde terwijl hij naar links schoof.Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.
Comment
-
Rijden in nederland is volgens mij een stuk aangenamer dan in moeder rusland.
Filmpje:
Driving in Russia || TNL - YouTube"Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
Kanaal: Trainingslogjes
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 81kg 3x
1 sec paused safety bar squat:
- 75kg 6x
Wide grip bent...-
Kanaal: Trainingslogjes
5 dagen geleden -
-
door pebitech00Dit casino is een geweldige optie voor mensen zoals ik, die op zoek zijn naar iets spannends en divers, maar toch binnen de grenzen van Nederland willen...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Seeking Assignment Writing Help in NZdoor pebitech00If you have any recommendations for services or individuals who can assist me, I would greatly appreciate it! Ideally, I’d love to find someone familiar...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Why DUOLINGO can be more beneficial?door pebitech00It can afford immediate outcomes and is getting popular and acknowledged by the continually increasing number of universities around the globe. This assessment...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
door pebitech00Videos with the most views are generally uploaded in the timeslots above — but they may not be the right fit for your audience and their behaviour....
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
door pebitech00Keeping up with fast-paced financial markets often requires leveraging advanced tools and technologies. Crypto-Legacy.app
Christmas stickers for...-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment