Om moe van te worden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by budybuilder View Post
    lekker je 7 uurtjes geslapen maar en meteen weer terug op et forum?
    Lekker werken . Ik word moe van budybuilder.
    "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

    Comment


    • Originally posted by Nocerino View Post
      Lekker werken . Ik word moe van budybuilder.
      wist niet dat je op het forum werkte

      Comment


      • Ik word moe van nachtdiensten.
        Geniet, en drink met maten!

        Comment


        • Originally posted by Kevster View Post
          Voorts heb ik me voorgenomen dat ik mezelf niet meer blootstel aan zulk soort stress en hou ik wanneer groot licht aan en bumperkleven niet meer werkt mijn claxon in totdat er plaats gemaakt wordt. Dit doe ik natuurlijk alleen wanneer levensgevaarlijk rechts in halen geen optie is.
          Dat gaat goed, totdat je de verkeerde treft in een oude rammelbak. Die trapt subtiel op de rem en jij mag alles betalen.

          Tenminste, mijn eerste neiging bij bumperkleven is altijd drie tikken op de rem te geven. Zolang er in de wijde omstreek flitsers en andere automobilisten zijn, vind ik dat de maximumsnelheid er niet voor niets is, en als je dan ook nog eens gaat bumperkleven, rond ik mijn snelheid af naar onderen. Ik ben immers niet verantwoordelijk als diegene tegen mij aan zit.
          Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

          Comment


          • Maximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

            sigpic

            "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

            Comment


            • Originally posted by GeneralIx View Post
              Maximumsnelheid is op woonerven prima e.d. Sowieso kun je al niet harder door die bumawijken, dus kein punkt. Maar daarbuiten zijn die limieten belachelijk laag. Die zijn al in geen jaren omhoog gegaan, terwijl we wel betere banden, betere motoren, betere ABS, betere ESP, betere airbags en wat al niet hebben. Alle reden om weer eens een verhoginkje te doen. Dat we dat niet doen vanwege de milieumaffia, maakt niet dat het opeens onveilig is. Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
              Als die technische hoogstandjes in de auto geven de bestuurder een gevoel van veiligheid, die denkt veilig te kunnen bumperkleven om maar eens een willekeurig voorbeeld te noemen en voila: weg veiligheidsvoordeel. Per saldo denk ik dat het veiligheidseffect een beetje aan het weg-ebben is: de grootste winst is al geboekt, er komt de laatste jaren niet veel winst meer bij.

              Er is dan ook sprake van een toegenomen drukte op de wegen, de crisis heeft wel een handje geholpen maar niet veel. Een jaar of zeg 20 geleden kwam je om twee uur in de nacht niemand tegen en kon je inderdaad veilig doorgassen.

              Nu rijdt er altijd wel wat. Dan kun je zelf nog zo'n goede bestuurder zijn, hoe meer bestuurders, hoe meer kans op fouten, hoe meer kans dat je die fout niet kunt ontwijken en die kans is groter wanneer je hard rijdt. Ik denk dat 'hard rijden' ook al doe je het nog zo goed, zeker een factor is in het bepalen van de veiligheid bij drukte. Ik heb dan ook het idee dat de snelheidslimieten wel degelijk de veiligheid verhogen.

              Comment


              • Er zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.

                Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.

                Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.

                Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.

                Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                sigpic

                "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                Comment


                • Originally posted by GeneralIx View Post
                  Er zijn er weinig die denken dat bumperkleven veilig is. Anderszins ben ik zeker van mening dat een goede bestuurder daarmee niet het risico zo bizar verhoogd als je doet voorkomen. Van te traag rijden is nog niemand gestorven, van de onzekerheid die daaraan ten grondslag ligt nogal eens. In mijn ervaring zijn de mensen die te traag rijden ook degene die tussen poortjes opeens knallen, op de snelweg blind naar links schuiven, bij stoplichten voor oranje vol op de rem stampen, fietsers niet zien en rotondes proberen te nemen met mach 5. Dit zijn vaak vrouwen, bejaarden, negers of een combinatie van die factoren. Dat zijn gevaarlijke maneouvres, hard rijden op een rechtdoorgaande N-weg niet.

                  Daar zit hem voor mij dan ook de crux. Mensen vertrouwen meer op de regels dan eigen inzicht (hetlaatste is dan ook vaak absent bij de beschreven groep in casu). Verkeer is iets levends, regels scheppen orde, doch zijn zeker niet zaligmakend. Mensen die menen van wel moeten gewoon het OV nemen.

                  Ter illustratie: probeer Amsterdam eens door te komen op zuiver reglementair weggebruik. Lukt je nooit. En je zit iedereen in de weg gedurende je pogingen het wel volgens de regels te doen.

                  Dat alles gezegd hebbend, punt twee. De implicatie dat de grootste winsten nu wel geboekt zijn, zijn wellicht waar. Dat maakt echter niet dat de lage snelheidslimieten van de jaren 90 geen update kunnen gebruiken die gebaseerd waren op de veiligheid van toen. Drukte doet daar niet aan af, als het druk is, kun je ook niet te hard rijden. Dat beseft iedereen. In feite kom je daarmee tot een variabele limiet. Ons verschil in mening zit hem er echter in dat ik die niet op papier hoef te zien, en jij liever wel.

                  Ter illustratie verwijs ik graag naar de Duitse snelwegen. Daar gebeuren bij mijn weten weinig meer ongelukken dan hier, terwijl ze qua drukte niet onderdoen en per vierkante meter asfalt wellicht drukker zijn wegens minder banen. Daar snapt echter iedereen op basis van inzicht: ik rijd altijd rechts als ik dat kan, en ik kijk in die spiegels voor ik besluit van rijbaan te wisselen. Dat daar geen limiet staat, betekent automatisch dat de automobilist zelf veel beter moet opletten, en dat verschil is een genot met hier.
                  Sjonge er staan stukjes in die ik zou moeten negeren maar ik kan het even niet laten. Ook in Duitsland heb je vrouwen, bejaarden en negers of een combinatie van factoren, dus hoe kom jij tot het inzicht dat iedereen daar beter oplet? Omdat er geen limiet is? Dat is niet zo, zelfs in Duitsland mag je niet overal met onbeperkte snelheid rijden.

                  Met het uitgangspunt ben ik het dan wel weer eens: regels zijn zeker niet in alle gevallen zaligmakend. Verkeersinzicht is van belang en ook hoffelijkheid. Wanneer ze op rotondes alle regels schrappen, gaat het wonderwel goed omdat er ook geen bestuurders zijn die hun voorrang wel even nemen maar gewoon weer netjes wachten tot het wordt verleend.

                  Ik ben ook voor het doen van herexamens om de x jaar om de rijvaardigheid op peil te houden en zo de types er uit te pikken die een gevaar op de weg zijn (geworden). Dat lijkt me beter dan een bepaalde groep bij voorbaat blind een stempel op het voorhoofd te drukken. Alhoewel, blind hoeft dat niet, de statistieken van de verzekeraars bestempelen vooral de net van hun rijbewijs afgestudeerde jonge mannen als 'risicogroep' op basis van de ingediende declaraties.

                  Comment


                  • Originally posted by Pallas View Post
                    de statistieken van de verzekeraars bestempelen vooral de net van hun rijbewijs afgestudeerde jonge mannen als 'risicogroep' op basis van de ingediende declaraties.
                    100% zeker weet ik het niet, maar ik heb sterk het vermoeden dat daar veel bumperklevers tussen zitten.
                    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                    - Dave Tate

                    Comment


                    • Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.

                      Het is leuk dat je de rotonde aanhaalt, heb namelijk een soortgelijke ervaring met een stuk weg hier. Zonder stippelijn in het midden of buiten reed iedereen keurig rechts. Nu er weer een stippelijn aan de zijkant ligt hangt iedereen weer over elkaars weghelft. Dat dempt de snelheid, maar of het nu veiliger is... Dat is dan volgens mij ook hetzelfde principe waarop het goed rijden op de limietloze snelweg gebaseerd is: zelf denken. Dat gebeurt in het land van regels en verboden Nederland nu eenmaal wat minder (heb ik het idee, voordat ik het weer moet horen).

                      Over mijn vrouwen/bejaarden/negers stelling: is een observatie van mijn kant. Heb best wat kilometers gereden in een relatief korte tijd, en steeds als ik vond dat iemand iets debiels deed, wierp ik en passant even een blik naar binnen om te kijken wat er reed. Op basis daarvan heb ik die stelling geformuleerd, en ik hoor vaker terug van mensen die zich daar ook in kunnen vinden.

                      @ inferno
                      Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                      sigpic

                      "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                      Comment


                      • Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.

                        Het is leuk dat je de rotonde aanhaalt, heb namelijk een soortgelijke ervaring met een stuk weg hier. Zonder stippelijn in het midden of buiten reed iedereen keurig rechts. Nu er weer een stippelijn aan de zijkant ligt hangt iedereen weer over elkaars weghelft. Dat dempt de snelheid, maar of het nu veiliger is... Dat is dan volgens mij ook hetzelfde principe waarop het goed rijden op de limietloze snelweg gebaseerd is: zelf denken. Dat gebeurt in het land van regels en verboden Nederland nu eenmaal wat minder (heb ik het idee, voordat ik het weer moet horen).

                        Over mijn vrouwen/bejaarden/negers stelling: is een observatie van mijn kant. Heb best wat kilometers gereden in een relatief korte tijd, en steeds als ik vond dat iemand iets debiels deed, wierp ik en passant even een blik naar binnen om te kijken wat er reed. Op basis daarvan heb ik die stelling geformuleerd, en ik hoor vaker terug van mensen die zich daar ook in kunnen vinden.

                        @ inferno
                        Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

                        sigpic

                        "Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

                        Comment


                        • Originally posted by GeneralIx View Post
                          Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel. Dat het in Duitsland beter gaat zal geenszins alleen te maken hebben met het gebrek aan limieten op specifieke plekken. Ik vind het echter markant dat er wel zo'n enorm verschil zit tussen hoe men daar op de snelweg rijdt, en hoe wij dat hier doen. Hoe de Duitsers ruraal rijden, daar durf ik weinig over te zeggen. Ik heb echter het idee dat zij beter dan wij in beeld hebben dat inzicht belangrijker is dan een verkeersbord.
                          In Duitsland rijdt men inderdaad wel netter moet ik zeggen. Als iemand op de linkerbaan rijdt dan gaan zij ruimschoots op tijd naar rechts zodra zij jou zien aankomen met hogere snelheid. Dat viel gewoon op.

                          @ inferno
                          Vast en zeker. Ben ook geen echt gekke chauf meer, heb die gekkigheid redelijk afgeleerd. Ik zat zeker in die groep namelijk. Denk dat ik daarin echter zeker niet alleen stond.
                          Dat zeker niet, vandaar ook die risicogroep.
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

                          Comment


                          • Originally posted by GeneralIx View Post
                            Uiteraard is mijn iedereen een grove generalisatie t.o.v. De werkelijke groep. Ben niet debiel.
                            Ah nu begrijp ik die x in je naam, dat moet zijn: -satie.

                            Comment


                            • Originally posted by GeneralIx View Post
                              Onveilig is slecht rijden, niet per se hard rijden.
                              Oh dat ben ik zéker met je eens, en als er echt geen kip op de weg is, wil ik ook nog wel eens een keertje wat lol hebben en doortrekken. Maar dat betekent niet ik vervolgens achter iemand ga hangen als hij dat niet ook doet. En zeker als het te druk is om in te halen, dan is het meestal ook te druk om hard te rijden.

                              Die Duitsers hebben het trouwens wat beter geregeld: Op wegen buiten de bebouwde kom wordt in principe 100km/h gereden. Op kruisingen etc zie je dan weer wel de bordjes 70 staan.
                              Of het daadwerkelijk veiliger is, durf ik niet te zeggen. Ik had in mijn eerste 100km autobahn al bijna een aanrijding omdat iemand niet spiegelde terwijl hij naar links schoof.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

                              Comment


                              • Rijden in nederland is volgens mij een stuk aangenamer dan in moeder rusland.

                                Filmpje:
                                Driving in Russia || TNL - YouTube
                                "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

                                Comment

                                Sidebar top desktop

                                Collapse

                                Actieve discussies

                                Collapse

                                Working...
                                X