PvdA wil toch maar downloadverbod

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PvdA wil toch maar downloadverbod

PvdA wil toch maar downloadverbod

De PvdA schaart zich toch achter een downloadverbod. Dit verbod mag niet gericht zijn tegen particulieren, maar alleen tegen commerciële aanbieders van materiaal dat auteursrechterlijk beschermd is. In de vorige kabinetsperiode was de PvdA tegen een downloadverbod.
    PvdA-Kamerlid Jeroen Recourt zei donderdag in de Tweede Kamer voorstander te zijn van vrij internet, maar hij wil illegale handel wel aanpakken. In de vorige kabinetsperiode was de PvdA tegen een downloadverbod.

Nu de sociaaldemocraten wel voor een verbod in afgeslankte vorm zijn biedt dit staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven (VVD) de mogelijkheid om weer aan de slag te gaan met zijn plan.

Teeven maakte eind vorige maand bekend dat er per 1 januari een thuiskopieheffing van maximaal vijf euro komt op smartphones, telefoons met mp3-spelers, tablets, hdd-recorders en settopboxen. Dit voerde hij in ter vervanging van het downloadverbod, dat geen meerderheid kreeg.

bron: FOK.nl cookie-informatie
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Ultra gay
    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

giga-ultra-gay

dus thuisgebruik mag je nog downloaden ^^

Comment

Commerciele aanbieders mogen niet downloaden
        particulieren mogen dat dan nog wel.

ik zie het probleem niet

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
          Commerciele aanbieders mogen niet downloaden
          particulieren mogen dat dan nog wel.

ik zie het probleem niet
          Nu is er nog geen probleem. Maar Varkenskop Teeven is degene die hier achter zit en die wilde al lang particulieren aanpakken. Nu heeft hij een voet in de deur en kan hij zijn verder uitbreiden.
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

gelukkig zijn er proxies en andere manieren om ongezien te downloaden. Brein en Teeven of wie dan ook die het wil stoppen die spoort niet. Dat soort figuren weten niet hoe het internet werkt en hoe makkelijk alles te omzeilen is. Maak me er dus echt niet druk om.

Comment

Negenjarig meisje gepakt op Pirate Bay download

Jij niet, maar niet iedereen weet zich te verschuilen achter een proxy. We krijgen nog gevallen zoals deze binnenkort:

================================================

De politie in Finland heeft een inval gedaan bij een 9-jarig meisje die geprobeerd heeft een cd te downloaden. Een Winnie de Poeh-laptop werd meegenomen omdat de geëiste boete van €600 niet werd betaald.

Het 9-jarig meisje zocht via Google naar muziek van de Finse Chisu, waarna ze uiteindelijk via The Pirate Bay een album probeerde te downloaden. Het downloaden mislukte, waarna de vader van het meisje alsnog een origineel exemplaar van het album kocht. Tegen die tijd was het kwaad al geschied.

De vader kreeg een brief van het Copyright Information and Anti-Piracy Center (CIAPC). Daarin stond dat zijn IP-adres gebruikt is bij ‘illegale activiteiten betreffende The Pirate Bay’ en dat de man €600 moest betalen alsmede een geheimhoudingsverklaring moest tekenen. De man weigerde te betalen, waarna de politie met een huiszoekingsbevel voor de deur stond. De politie confronteerde het meisje met haar ‘daden’ en nam haar Winnie de Poeh-laptop vervolgens in beslag.

“Als volwassenen niet altijd weten hoe ze een computer en het internet moeten gebruiken, hoe kun je er dan van uit gaan dat een 9-jarige wel weet waar ze mee bezig is?”, aldus de vader van het meisje.

bron: Negenjarig meisje gepakt op Pirate Bay download | Computer Idee

Dat is volkomen belachelijk!
              - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post
                Jij niet, maar niet iedereen weet zich te verschuilen achter een proxy. We krijgen nog gevallen zoals deze binnenkort:

De politie in Finland heeft een inval gedaan bij een 9-jarig meisje die geprobeerd heeft een cd te downloaden. Een Winnie de Poeh-laptop werd meegenomen omdat de geëiste boete van €600 niet werd betaald.

Het 9-jarig meisje zocht via Google naar muziek van de Finse Chisu, waarna ze uiteindelijk via The Pirate Bay een album probeerde te downloaden. Het downloaden mislukte, waarna de vader van het meisje alsnog een origineel exemplaar van het album kocht. Tegen die tijd was het kwaad al geschied.

De vader kreeg een brief van het Copyright Information and Anti-Piracy Center (CIAPC). Daarin stond dat zijn IP-adres gebruikt is bij ‘illegale activiteiten betreffende The Pirate Bay’ en dat de man €600 moest betalen alsmede een geheimhoudingsverklaring moest tekenen. De man weigerde te betalen, waarna de politie met een huiszoekingsbevel voor de deur stond. De politie confronteerde het meisje met haar ‘daden’ en nam haar Winnie de Poeh-laptop vervolgens in beslag.

“Als volwassenen niet altijd weten hoe ze een computer en het internet moeten gebruiken, hoe kun je er dan van uit gaan dat een 9-jarige wel weet waar ze

mee bezig is?”, aldus de vader van het meisje.

bron: Negenjarig meisje gepakt op Pirate Bay download | Computer Idee

Dat is volkomen belachelijk!
                Ik zou spotaan bij de politie Langs zijn geweest om een baksteen door hun vooruit te gooien
                There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

Inferno, heerlijk hoe jij zegt wat ik precies ook in mijn hoofd had.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zitten jullie op een proxy dan?

Comment

Originally posted by Faabjan View Post
                      Zitten jullie op een proxy dan?
                      als ik naar bepaalde sites ga doe ik het via een proxy.

Comment

Ik heb dat ook wel eens geprobeerd, maar dan was me internet zo traag als dikke stront -.-

Comment

'Downloadverbod altijd gevaar voor kleine downloader'

AMSTERDAM - Een downloadverbod zorgt er altijd voor dat individuele downloaders voor de rechter gedaagd kunnen worden. Onderscheid maken tussen kleine en grote gebruikers is bovendien niet mogelijk zonder privacyschending.

Dat stellen SP, PVV en D66 desgevraagd tegenover NU.nl.
                          Donderdag bleek dat PvdA een downloadverbod niet meer uitsluit. VVD was altijd al voor zo'n verbod en door steun van de coalitiepartner is er nu een Kamermeerderheid voor het plan. Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) komt binnenkort met een nieuw voorstel.

De drie oppositiepartijen vrezen het ergste en stellen dat ondanks de belofte van de PvdA kleine downloaders toch aangepakt kunnen worden.

Civielrechtelijk

"Teeven wil een verbod civielrechtelijke handhaven. Dat betekent dat clubs als Stichting Brein gesteund door de wet individuen voor de rechter kunnen dagen", legt Kees Verhoeven, Kamerlid van D66 uit.
                          Louis Bontes (PVV) en Sharon Gesthuizen (SP) laten aan NU.nl weten deze zorg te delen. "De kans op de aanpak van individuen of op privacyschending is groot", aldus Gesthuizen. Bontes stelt 'zeer huiverig' te zijn.
                          Jeroen Recourt van de PvdA stelde vrijdag in een debat dat hij een verbod zal steunen als de kleine downloader niet wordt aangepakt. SP, PVV en D66 stellen dat het onderscheidt tussen kleine en grote gebruikers die aan downloaden verdienen niet goed te maken is.

Verkeer monitoren

"Dat betekent dat je het dataverkeer moet monitoren", stelt Gesthuizen. Zij vreest dan ook voor privacyschending. Verhoeven voegt daaraan toe: "Bovendien zal iemand die veel legaal download mogelijk ook aangesproken worden terwijl hij niets fout doet. De enige andere mogelijkheid is het verkeer op inhoud scannen."
                          Alle partijen zien dat als grove privacyschending. Volgens Bontes is de invoering van een downloadverbod met deze manier van controle bovendien een hellend vlak: "Waar eindigt het? Gaan we mensen van het internet weren?"

The Pirate Bay

De oppositie wijst er bovendien op dat grote partijen die geld verdienen nu ook al aangepakt kunnen worden. Stichting Brein heeft het afgelopen jaar bijvoorbeeld succesvol een blokkade van The Pirate Bay bij de rechter afgedwongen.
                          De Kamerleden zijn dus niet gerust op de belofte van de PvdA. De partij stemde vorig jaar nog tegen een downloadverbod. "Erken dat je een draai gemaakt hebt. Zeg dat het onderdeel was van de kabinetsonderhandelingen", aldus Bontes.
                          'Downloadverbod altijd gevaar voor kleine downloader' | nu.nl/internet | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
                          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                          We like it
                          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

Brein... *zucht*
                            Piratebay is inderdaad geblokkeerd. En toch kan ik er gewoon downloaden
                            Daarnaast download ik veel, omdat ik legale kopien bij o.a. Steam koop. En niet alleen daar aangezien steeds meer publishers hun spul via een digitale winkel aanbied.

Laat hun dan maar eens aantonen wat wel en niet legaal gebeurd.

Comment

Och, zolang poort 563 nog werkt, maak ik me geen zorgen. Mijn huis mogen ze ook binnenvallen. Met een paar scriptjes is het heel eenvoudig om een pc af te sluiten als er voor x aantal tijd google niet gepingt kan worden, of een bepaalde mail binnenkomt. Combineer dat met een truecrypt volume, en je kunt met een gerust hart al het illegaals uitspoken waar je zin in hebt. (Uiteraard heb je truecrypt oid draaien.)

Maar, inferno, jij weet toevallig niet hoe het zit met encryptie & torrents? Aangezien hier sprake is van een decentrale structuur, kan hier heel makkelijk een auteursrechtenwaakhond zichzelf als seeder kunnen opstellen, en dus alle IP's kunnen uitlezen. Tuurlijk kun je dan wel fratsen uithalen met cascades van proxyservers, maar practisch is het zéker niet. Althans, dat is dan mijn redenatie.
                              Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X